درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی


رویه های عملیاتی استاندارد فعلی در محیط مراقبت ;های بهداشتی برای ثبت نام بیمار و برنامه ریزی نرم افزار نوبت دهی، زمان بر و به نوعی مشکل ساز هستند. برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی یک برنامه تلفن همراه مبتنی بر طراحی وب است که برای مدیریت فرآیند رزرو نوبت برای چند سازمان پزشکی نرم افزار نوبت دهی ، صرف نظر از نوع خدماتی که در منطقه Parit Raja و Batu Pahat برنامه ریزی می کنند، توسعه یافته است.

خلاصه

مطب ها باید خودشان در پورتال نرم افزار نوبت دهی آنلاین ثبت نام کنند و می توانند نوبت گرفته شده توسط کاربر در نرم افزار نوبت دهی ، بیماران را مشاهده کنند. این به کاربردر نرم افزار نوبت دهی، بیماران کمک می کند تا با استفاده از برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی، نوبت خود را رزرو کنند. علاوه بر این، مدل اولیه برای توسعه این سیستم استفاده می شود. در مورد سخت افزار و نرم افزار نوبت دهی مورد استفاده برای توسعه این سیستم پایگاه داده MySQL و زبان برنامه نویسی مورد استفاده PHP و جاوا اسکریپت می باشد.

با توسعه این سیستم، تعداد تماس ها برای نرم افزار نوبت دهی را کاهش می دهد و از عجله صبحگاهی برای نرم افزار نوبت دهی فوری جلوگیری می کند. همچنین، به طور بالقوه نیاز به کارکنان پذیرش اضافی را کاهش می دهد که کاهش قابل توجهی در نیروی کار است. علاوه بر این، به کاربر در صرفه جویی در زمان و اجتناب از نیاز به مذاکره با مسئول پذیرش برای یک وقت نرم افزار نوبت دهی راحت کمک می کند. این فناوری می ‌تواند فرآیند دلهره‌آور کنونی نرم افزار نوبت دهی را متحول کند و آنها را قادر سازد کارآمدتر، مؤثرتر و سودآورتر اجرا کنند.

1. معرفی نرم افزار نوبت دهی

برنامه ریزی نرم افزار نوبت دهی ها و رزروها یک وظیفه مهم در عملیات همه سازمان های بزرگ است، از شرکت های تجاری گرفته تا مشاغل کوچک مبتنی بر خدمات. در حالی که نحوه برنامه ‌ریزی قرار در طول سال ‌ها تکامل یافته است، از گرفتن نرم افزار نوبت دهی از طریق تلفن و ثبت آن ها در دفترچه نرم افزار نوبت دهی کاغذی تا استفاده از تقویم الکترونیکی مانند تقویم‌ های ارائه شده توسط Google یا Microsoft Outlook، خود این کار همچنان خسته ‌کننده و زمان ‌بر است. سازمان هایی که همچنان بر این روش های قدیمی و ناکارآمد تکیه می کنند.

نرم افزار نوبت دهی پزشکی ملاقاتی بین یک بیمار با یک پزشک یا پزشک برای دریافت توصیه های بهداشتی یا درمان برای یک علامت یا بیماری است. نرم افزار نوبت دهی ها به شدت تشویق می شود تا کارکنان خدمات پزشکی ممکن است به هر گونه محدودیت زمانی حساس باشند. همچنین اگر بیماران اطلاعات اولیه در مورد دلیل ویزیت مورد نظر خود را ارائه دهند (به عنوان مثال، درد معده، سردرد، ارزیابی سفر، غربالگری بارداری، و پر کردن مجدد نسخه) مفید است. بیماران می توانند با مراجعه به کلینیک یا بیمارستان مورد نظر خود به صورت 24 ساعته با پزشک مورد نظر خود نرم افزار نوبت دهی بگذارند و فشار وارده بر پذیرش و سیستم تلفن را کاهش دهند.

قرار پزشکی یک طراحی اپلیکیشن نرم افزار نوبت دهی موبایل مبتنی بر وب است که به برنامه ریزی بیمار کمک می کند. برنامه ریزی بیماران بخشی جدایی ناپذیر از کار روزانه برای متخصصان مراقبت های بهداشتی است، از مطب های خانوادگی گرفته تا کلینیک های بزرگ، از مطب های پزشک تا بیمارستان ها. نرم افزار نوبت دهی ها باید هماهنگ باشد و کارکنان پشتیبانی پزشکی باید دائماً از همه بیماران جدید و برنامه پزشک آگاه باشند.

مشکل اصلی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، چگونگی غلبه بر محدودیت های سیستم نرم افزار نوبت دهی دستی پزشکی فعلی است. عمده مشارکت ها به شرح زیر خلاصه می شود:

1. یک برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی طراحی کنید که چند عمل پزشکی را در منطقه Batu Pahat و Parit Raja که می‌خواهند در یک مکان شرکت کنند، جمع‌آوری کند.

2. کاربر نرم افزار نوبت دهی را قادر می سازد تا با استفاده از برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی، شیوه های پزشکی مورد نظر خود و زمان مناسب برای گرفتن وقت را انتخاب کند.

2. آثار مرتبط نرم افزار نوبت دهی

رویه‌های عملیاتی استاندارد فعلی در محیط مراقبت‌های بهداشتی برای ثبت نام بیمار و برنامه ‌ریزی نرم افزار نوبت دهی ، زمان ‌بر و به نوعی مشکل ‌ساز هستند. مستعد تکرار، بازدیدهای غیرضروری و پیگیری های نادیده گرفته شده است. اگر با دست انجام شود، عملاً غیرممکن است که یک برنامه نرم افزار نوبت دهی بدون عیب داشته باشید. اکثر مردم از صف و انتظار برای ملاقات با پزشک توسط نرم افزار نوبت دهی ناامید شده اند [1]. علاوه بر این، تغییرات و اصلاحات آنقدر ضروری است که انجام شود، که احتمال خطاها و تکرارها به شدت افزایش می یابد. یک راه حل تعاملی باید برای غلبه بر این محدودیت ها انجام شود. استفاده از اپلیکیشن نرم افزار نوبت دهی در کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر هنوز شناخته شده نیست. این فصل یکی از روش های شناسایی مشکل و نقصی است که در سیستم موجود رخ می دهد. این مطالعه با تمایز آنچه که مطالعه شده است از آنچه که باید برای بهبود سیستم نرم افزار نوبت دهی موجود بررسی شود، انجام شد.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

2.1. بررسی سیستم مشابه نرم افزار نوبت دهی

تحقیقات اندکی برای شناسایی و مقایسه سیستم یا اپلیکیشن مشابه با اپلیکیشن نرم افزار نوبت دهی پزشکی انجام شده است. سه مطالعه تطبیقی برای شناسایی شباهت ‌ها و تفاوت ‌های این برنام ه‌ها یا سیستم ‌ها با سیستم توسعه ‌یافته نرم افزار نوبت دهی انجام شده است. از میان سیستم یا برنامه ‌ای که انتخاب شده‌اند، DocAppointments.com.au، HealthEngine و Practo هستند.

2.2. برنامه های ناوبری موجود نرم افزار نوبت دهی

تعداد کمی از برنامه های نرم افزار نوبت دهی موجود در بازارهای Google Play مانند DocAppointments.com.au، HealthEngine و Practo وجود دارد.

2.2.1. DocAppointments.com.au

DocAppointments.com.au از استرالیا سرچشمه گرفته است. این اولین سیستم رزرو نوبت آنلاین نرم افزار نوبت دهی کاملاً یکپارچه، خودکار و بلادرنگ در استرالیا است. این سیستم در یک وب سایت و در تلفن های IOS و Android موجود است. کاربران نرم افزار نوبت دهی به صورت آنلاین و در دستگاه های IOS و دستگاه های اندرویدی خود به صورت 24 ساعته دسترسی خواهند داشت. همچنین، این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که زمان نرم افزار نوبت دهی خود را از محدوده وسیع تری از زمان در دسترس که توسط مدیر انتخاب می شود انتخاب کنند [2].

به غیر از آن، کاربران همچنین می توانند پزشکانی را که برای گرفتن نرم افزار نوبت دهی در دسترس هستند، انتخاب کنند. کاربران نرم افزار نوبت دهی می ‌توانند گزینه «موقعیت فعلی» را برای یافتن نزدیک‌ ترین مطب پزشک انتخاب کنند، یا برای یافتن محل‌های محلی، فهرست را جستجو کنند. علاوه بر این، این سیستم همچنین به کاربران نرم افزار نوبت دهی اجازه می دهد تا پزشک مورد نظر خود را که در دسترس است انتخاب کنند. کاربر امکان لغو نرم افزار نوبت دهی خود را دارد.

پس از انجام نرم افزار نوبت دهی ، جزئیات به طور خودکار در تقویم کاربران ذخیره می شود که شامل آدرس و شماره تلفن تمرین [3] است. نقطه ضعف این سیستم نرم افزار نوبت دهی این است که برای دانلود نرم افزار آن نیاز به اقدامات پزشکی دارد که به دلیل رایگان نبودن آن هزینه عمل را به همراه خواهد داشت.

2.2.2. Health Engine

HealthEngine بزرگترین سیستم رزرو آنلاین و بازار سلامت استرالیا است. HealthEngine به افراد کمک می کند تا در هر مکان و هر زمان نرم افزار نوبت دهی سلامتی خود را پیدا کرده و رزرو کنند. این نرم افزار نوبت دهی به کاربر کمک می کند تا پزشک، دندانپزشک، فیزیوتراپ و سایر روش های پزشکی موجود را پیدا کند و به آنها کمک کند تا به صورت آنلاین وقت خود را رزرو کنند [4]. HealthEngine در وب سایت و برنامه اندروید و IOS موجود است. این یک سرویس جستجوی سریع و آسان برای پزشکان بهداشت و اقدامات بهداشتی در استرالیا فراهم می کند. این برنامه همچنین عملکرد یافتن اقدامات پزشکی نزدیک و دستورالعمل های مربوط به آنها را در اختیار کاربر نرم افزار نوبت دهی قرار می دهد. اشکال این برنامه این است که نیازی به ثبت نام کاربر در نرم افزار نوبت دهی ندارد. بنابراین، کاربر باید اطلاعات خود را برای هر زمان ‌بندی در نرم افزار نوبت دهی قرار پر کند.

2.2.3. پراکتو

Practo یک برنامه مراقبت های بهداشتی است که به کاربر نرم افزار نوبت دهی امکان می دهد اقدامات پزشکی را بیابد و یک نرم افزار نوبت دهی فوری رزرو کند و همچنین یک مشاوره آنلاین با پزشکان انجام دهد. همچنین کاربر نرم افزار نوبت دهی می تواند سوالات پزشکی را ارسال کند و از کارشناسان موجود پاسخ بگیرد. این برنامه همچنین به کاربر اجازه می دهد تا جلسات مشاوره آنلاین خصوصی را با پزشک انتخابی خود انجام دهد. به غیر از آن، این برنامه به کاربر اجازه می دهد تا نوبت های رزرو شده قبلی نرم افزار نوبت دهی را مشاهده کند و قرارهای خود و پزشکان مورد علاقه خود را ذخیره کند. علاوه بر این، برنامه دارای یک ویژگی ناوبری است که به کاربر کمک می کند تا مکان تمرین ها را پیدا کند. این برنامه همچنین به کاربر نرم افزار نوبت دهی اجازه می دهد تا یک زمان مناسب برای نرم افزار نوبت دهی خود انتخاب کند [5]. نقطه ضعف این برنامه این است که روزهای در دسترس بودن یک پزشک خاص در یک بیمارستان خاص را نمایش نمی دهد.

3. روش سیستم

این فصل در مورد نوع روشی که در توسعه برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی استفاده می شود، تعریف می کند. مدل متدولوژی که در برنامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مدل نمونه اولیه است. مدل نمونه سازی یک روش توسعه سیستم است که در آن یک نمونه اولیه، یک تقریب اولیه از یک سیستم نهایی ساخته می شود، آزمایش می شود، و سپس در صورت لزوم مجدداً کار می شود تا در نهایت یک نمونه اولیه قابل قبول به دست آید که اکنون می توان از آن سیستم یا محصول کامل توسعه داد. این مدل در سناریوهایی که همه الزامات پروژه نرم افزار نوبت دهی با جزئیات قبل از زمان مشخص نشده اند بهترین کار را دارد. این یک فرآیند تکراری و مثلثی- خطایی است [6].

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 1: چرخه حیات سیستم نرم افزار نوبت دهی در نمونه اولیه مدل 3.1. فاز برنامه ریزی

مرحله برنامه ریزی اولین مرحله در مدل اولیه است. در این مرحله هر برنامه ریزی در توسعه یک پروژه نرم افزار نوبت دهی انجام می شود. یکی از فعالیت های درگیر در این مرحله، تعیین عنوان پروژه است. عنوان پروژه انتخاب شده در حال توسعه یک برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی است. ساخت اپلیکیشن باید هدف اصلی پروژه، توسعه یک اپلیکیشن نرم افزار نوبت دهی موبایل مبتنی بر وب را دنبال کند که تمام اقدامات پزشکی را در یک مکان جمع‌آوری می ‌کند و به کاربر نرم افزار نوبت دهی کمک می ‌کند تا شیوه‌های مورد نظر خود را برای گرفتن نوبت پزشکی انتخاب کند. محدوده پروژه و برنامه برنامه کاری نرم افزار نوبت دهی باید ابتدا قبل از توسعه برنامه انجام شود.

علاوه بر این، مرحله برنامه ‌ریزی نیز نیازمندی‌ها و مشکلات سیستم‌ها و برنامه‌های موجود را برای بهبود برنامه ‌ای که توسعه می ‌یابد بررسی می ‌کند. همچنین، اهمیت پروژه نرم افزار نوبت دهی برای بصری مقادیر موجود در برنامه شناسایی می شود. نمودار گانت نیز در این مرحله ارائه شده است تا اطمینان حاصل شود که توسعه پروژه نرم افزار نوبت دهی به خوبی اجرا می شود.

3.2. فاز تحلیل

در مرحله تجزیه و تحلیل، بررسی ادبیات برای تمایز برنامه توسعه یافته با سیستم ها و برنامه های موجود انجام شده است. سیستم ها و برنامه های موجود که مورد بررسی قرار گرفته اند عبارتند از: سیستم نرم افزار نوبت دهی پزشکی دستی، DocAppointments.com.au، HealthEngine و Practo. هدف از این تحقیق بهبود برنامه توسعه یافته و جزئیات عملکردهایی است که می توان در برنامه توسعه یافته نرم افزار نوبت دهی ایجاد کرد. به غیر از آن، این مرحله یک مرحله تحلیلی و تکنیک های جمع آوری اطلاعات و داده ها مانند مصاحبه و تحقیق است.

اطلاعات به‌ دست‌آمده از تجزیه و تحلیل، راهنمای توسعه برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی خواهد بود. به غیر از آن، یک فلوچارت برای دریافت ایده کلی از روند برنامه ترسیم شد.

همچنین، نمودار جریان داده (DFD) ) و نمودار مورد استفاده که نحوه عملکرد فرآیند نرم افزار نوبت دهی در برنامه را نشان می دهد. نتیجه حاصل از مرحله تجزیه و تحلیل مهم است زیرا قرار است در فاز بعدی، فاز طراحی، استفاده شود.

3.3. فاز طراحی

در مرحله طراحی، پایگاه داده و رابط اپلیکیشن بر اساس ماژول هایی که شناسایی شده اند طراحی می شود. پایگاه داده برنامه بر اساس نمودار جریان داده (DFD) ) و نمودار مورد استفاده ساخته شده است. نرم افزار phpMyadmin در طراحی و توسعه اپلیکیشن Medical Appointment نرم افزار نوبت دهی استفاده می شود. رابط کاربری برنامه از طریق بوت استرپ طراحی می شود. نتیجه طراحی رابط به عنوان راهنما در توسعه برنامه کاربردی در مرحله پیاده سازی استفاده خواهد شد.

3.4. فاز اجرا

نمونه اولیه راهی برای یافتن بازخوردهای برنامه پیشنهادی است. برای مرحله پیاده سازی، باید تعیین کرد که روند درخواست چقدر خوب است. اپلیکیشن تست می شود و در صورت بروز مشکل بعدا در حین تست اپلیکیشن، مراحل رفع مشکل انجام می شود تا اپلیکیشن رضایت کاربر نرم افزار نوبت دهی را جلب کند. آزمایش توسط کاربر و مدیر برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی انجام می شود، که اقدامات پزشکی درگیر برای اطمینان از عدم وجود خطا و نقص در برنامه توسعه یافته است. علاوه بر این، این مرحله همچنین در مورد مستندسازی پروژه نرم افزار نوبت دهی ، رفع خطاها و ایجاد بهبود در برنامه است.

4. تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم نرم افزار نوبت دهی

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم برنامه نوبت پزشکی نرم افزار نوبت دهی از دیدگاه های مختلف می باشد. این است که اطمینان حاصل شود که برنامه الزامات را برآورده می کند. در مرحله تجزیه و تحلیل، مشکل شناسایی شده است و به عنوان یک معیار در توسعه یک برنامه کاربردی با کیفیت خوب عمل می کند. همچنین تحقیق بر روی سیستم ها و کاربردهای معادل در مرحله تحلیل تکمیل شده است. طراحی سیستم نرم افزار نوبت دهی برای روشن شدن جزئیات بیشتر در مورد پیشرفت جریان سیستم مورد نیاز است تا برنامه ای متناسب با نیازهای کاربر و سیستم ایجاد شود.

در مرحله طراحی، سیستم به دو بخش طراحی پایگاه داده و طراحی اپلیکیشن نرم افزار نوبت دهی سیستم تقسیم می شود. نمودار جریان داده (DFD) ) و نمودار رابطه نهاد (ERD) ) برای نشان دادن طراحی پایگاه داده مورد استفاده در سیستم توسعه یافته ساخته شده اند. علاوه بر این، این فصل همچنین نمودار جریان، زمینه نمودار، نمودار جریان داده DFD، نمودار رابطه موجودیت (ERD) ) و طراحی سیستم نرم افزار نوبت دهی را توضیح می دهد. اجرای این فصل برای اطمینان از برآورده شدن فرآیند توسعه سیستم با نیازهای کاربران و اهداف پروژه نرم افزار نوبت دهی بسیار مهم است. تمام شکل ها در شکل 1، 2 و 3 نشان داده شده است.

4.1. نمودار زمینه CD

تجزیه و تحلیل الزامات سیستم، تجزیه و تحلیل برنامه توسعه یافته به منظور دستیابی به درک جامع تر از محیط سیستم توسعه یافته است. فرآیند تجزیه و تحلیل نیازهای سیستم به سه نمودار فلوچارت، نمودار جریان داده (DFD) ) و نمودار رابطه موجودیت (ERD) ) تقسیم می شود.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 2: نمودار زمینه برنامه

دو نهاد وجود دارد که شامل بیمار و خود برنامه است.

4.2. نمودار جریان داده (DFD) )

نمودار جریان داده (DFD) ) تکنیکی است که جریان موجودیت ها و روابط داده نرم افزار نوبت دهی ها را در یک سیستم نشان می دهد. جزئیات یک زمینه را نشان می دهد. هدف آن توضیح بیشتر عملکرد سیستم ta است

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 3: نمودار جریان داده سطح 0

4.3. طراحی سیستم و رابط نرم افزار نوبت دهی

طراحی یک سیستم بسیار مهم است و باید در طول فرآیند توسعه طراحی نرم افزار نوبت دهی بر آن تاکید کرد.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 4: رابط نرم افزار نوبت دهی برای صفحه اصلی برنامه

شکل 4 صفحه اصلی درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی را نشان می دهد.

کاربر، بیمار باید پزشک را انتخاب کند، یا گزینه لغو نرم افزار نوبت دهی ای که گذاشته است. در مورد مدیر، آنها می توانند با کلیک بر روی پیوند بالا سمت راست وارد سیستم شوند. برای تمرین جدیدی که مایل به ثبت نام هستند، می توانند روی پیوند ثبت نام در بالا سمت راست کلیک کنند. شکل 5 صفحه لغو را نشان می دهد.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 5: صفحه لغو قرار نرم افزار نوبت دهی

شکل 6 لیست تمرینی موجود را نشان می دهد که کاربر نرم افزار نوبت دهی می تواند انتخاب کند.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 6: لیست تمرین موجود است

شکل 7 فرم نرم افزار نوبت دهی ای را نشان می دهد که بیمار باید آن را پر کند.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 7: فرم نرم افزار نوبت دهی

پس از آن، کاربر می تواند جزئیات قرار نرم افزار نوبت دهی خود را مانند شکل 8 چاپ کند.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 8: چاپ جزئیات قرار نرم افزار نوبت دهی

شکل 9 صفحه ورود به سیستم مدیر نرم افزار نوبت دهی را نشان می دهد. اگر آنها عضو نیستند، می توانند روی پیوند "اکنون ثبت نام" کلیک کنند که آنها را مانند شکل 10 به صفحه ثبت نام می آورد.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 9: ورود ادمین

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 10: ثبت نام تمرین

در شکل 11، نشان می‌دهد که مدیر تمرین می ‌تواند فهرست قرار نرم افزار نوبت دهی ها را مشاهده، به‌ روزرسانی و حذف کند.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

شکل 11: فهرست نرم افزار نوبت دهی

5. پیاده سازی و آزمایش

تست انجام می شود تا مطمئن شوید که سیستم به خوبی کار می کند. جدول 1 آزمایش انجام شده برای برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی را نشان می دهد.

جدول 1: آزمایش بر روی برنامه سیستم انجام شده است

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی

6. نتیجه گیری

برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی یک برنامه کاربردی تلفن همراه مبتنی بر وب است که برای کمک به برنامه ریزی بیماران با تمرینات در منطقه باتو پاهات و پریت راجا طراحی شده است. بر اساس برنامه توسعه یافته، برخی از مزایای آن مشخص شده است. این برنامه برخی از اقدامات پزشکی را در منطقه Batu Pahat و Parit Raja جمع آوری کرده است. کاربر نرم افزار نوبت دهی ، بیمار می تواند به راحتی با عملی که می خواهد نرم افزار نوبت دهی خود را رزرو کند و از صف طولانی در کلینیک اجتناب کند.

در طول تجزیه و تحلیل و توسعه برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی، اشکالاتی وجود دارد که شناسایی شده است. برنامه نمی ‌تواند به مدیران شرکت ‌ها اجازه دهد زمان نرم افزار نوبت دهی در دسترس را نشان دهند. این فقط به کاربر نرم افزار نوبت دهی ، بیمار اجازه می دهد تا فرم نوبت را بدون اینکه بداند کدام زمان برای او در دسترس است، پر کند.

محدودیت هایی که در طول توسعه پروژه با آن مواجه شده است، مدیریت زمان و یادگیری ساخت اپلیکیشن با استفاده از پلتفرم اندروید است.

به دلیل مدیریت نامناسب زمان، برنامه توسعه یافته از کیفیت بالایی برخوردار نیست. علاوه بر این، یادگیری ساخت برنامه با استفاده از پلتفرم اندروید برای اولین تایمر با کمبود دانش یک کار دشوار است زیرا نیاز به یادگیری زیادی دارد. با این حال، این محدودیت ها مانع توسعه این برنامه نمی شود و معایب آن را می توان در آینده بهبود بخشید.

درخواست نرم افزار نوبت دهی پزشکی این پتانسیل را دارد که در آینده بهبود یابد. پیشنهاداتی وجود دارد که ارائه شده و به عنوان راهنمای بهبود این سیستم عمل می کند. برخی از این پیشنهادها به این صورت است که مدیران شرکت‌ها بتوانند زمان نرم افزار نوبت دهی موجود را برای انتخاب کاربر نرم افزار نوبت دهی نمایش دهند و یک اعلان ایمیلی یا هر نوع اعلان برای رد قرار بدهند.

علاوه بر آن، پیشنهاد می شود رابط کاربری برنامه کاربردی جالب تر و خلاقانه تر شود.

به طور خلاصه، برنامه نرم افزار نوبت دهی پزشکی با موفقیت به اهداف ترسیم شده در نقطه شروع برنامه ریزی پروژه دست یافته است. این برنامه برای جمع آوری هر گونه فعالیت پزشکی که می خواهد در برنامه شرکت کند، به ویژه تمرینات در منطقه Batu Pahat و Parit Raja ساخته شده است. همچنین، کمک به بیمار در جلوگیری از هرگونه مشکل در رزرو نوبت با این اقدامات است.