داشبورد مدیریتی پروژه چیست؟

داشبورد مدیریتی پروژه چیست؟


داشبورد مدیریتی پروژه یک داشبورد مدیریتی داده است که شاخص های کلیدی عملکرد مربوط به پروژه های خاص را نمایش می دهد. داشبورد مدیریتی پروژه می تواند معیارهایی را برای عملکرد و پیشرفت کلی پروژه داشبورد مدیریتی نمایش دهد یا مشکلات خاصی را که نیاز به توجه بیشتری دارند برجسته کند.

این نوع داشبورد مدیریتی برای بخش‌هایی که می‌خواهند موفقیت پروژه‌ ها و کمپین‌ ها را نظارت کنند، ایده‌آل است.

داشبورد مدیریتی پروژه برای بخش های مختلف

همانطور که گفته شد، داشبورد مدیریتی پروژه مختص اهداف پروژه هستند. در شرکت‌هایی با هر اندازه‌ای، این نوع داشبورد مدیریتی به خوبی روی فرآیندهای خاص تمرکز می‌کند تا تلاش‌ها و عملکرد همسو شوند. نمونه های داشبورد مدیریتی پروژه زیر بینش هایی را در مورد نحوه استفاده بخش های خاص از این ابزار ارائه می دهد:

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

داشبورد مدیریتی پروژه آژانس بازاریابی

بسیاری از آژانس ها از داشبورد مدیریتی پروژه استفاده می کنند زیرا به یک رابط کاربری آسان برای ردیابی وظایف، جدول زمانی و بودجه نیاز دارند. داشبورد مدیریتی پروژه یک ابزار ارتباطی و سازماندهی بسیار مفید برای تیم های بازاریابی هستند زیرا آنها به طور مداوم با قطعات متحرک در محیطی که نیاز به توجه مداوم دارد کار می کنند.

ردیابی کمپین ها و پروژه ها در داشبورد مدیریتی بازاریابی پروژه داشبورد مدیریتی نیز پایه و اساس تلاش های تیمی آینده را تنظیم می کند زیرا بازاریابان قادر به اندازه گیری نتایج و به کارگیری درس های آموخته شده از داده ها برای بهبود کارایی و مشارکت در آینده هستند. برای مشاهده داشبورد مدیریتی بازاریابی مدیریت پروژه زنده روی تصویر کلیک کنید.

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

داشبورد مدیریتی پروژه تجاری

داشبورد مدیریتی پروژه های تجاری، شرکت های پرمشغله را در مسیر خود نگه می دارد. از این داشبورد مدیریتی می توان برای تیم های فروش، یا مدیران استفاده کرد. پیگیری امور مالی برای هر پروژه تجاری داشبورد مدیریتی ، برای دیدن فرصت ها و اطمینان از اینکه عملیات در محدوده قابلیت های مالی کسب و کار قرار می گیرد، مهم است. برای بررسی داشبورد تجاری داشبورد مدیریتی مدیریت پروژه زنده، روی تصویر کلیک کنید.

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

داشبورد مدیریتی پروژه DevOps

 

توسعه دهندگان در محیطی کار می کنند که می تواند در یک لحظه تغییر کند. معیارهای کلیدی مانند زمان های بالا و پایین، زمان پاسخ، زمان بارگذاری و خطاها بخش ضروری هر داشبورد مدیریتی DevOps هستند.

توسعه دهندگان کلید عملکرد وب سایت و توسعه ویژگی ها هستند. پیگیری سرمایه گذاری در اشکالات و ویژگی ها در اجرای یک سیستم روان بسیار مهم است. داشبورد مدیریتی پروژه DevOps اطمینان حاصل می کند که همه در یک صفحه هستند تا کار با هم تداخل نداشته باشد و به محض اینکه مشکلات برطرف شوند، برطرف می شوند. برای مشاهده داشبورد مدیریتی پروژه زنده DevOps روی تصویر کلیک کنید.

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

معیارهای برتر برای افزودن به داشبورد مدیریتی پروژه خود

معیارهای موجود در داشبورد مدیریتی پروژه شما به نقش شما، بخش و البته اهداف پروژه بستگی دارد. مانند همه داشبورد مدیریتی ها، داشبورد مدیریتی های مدیریت پروژه نیز برای الهام بخشیدن به اقدام هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، به یاد داشته باشید که معیارها و KPI ها در داشبورد شما باید قابل اجرا باشند، زیرا تغییرات در داده ها نیازمند تغییراتی در فرآیند است. معیارهای زیر معیارهای محبوبی برای اضافه کردن به داشبورد مدیریتی پروژه شما هستند:

Basecamp

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

Basecamp یک فضای خصوصی و امن آنلاین است که در آن افرادی که با هم کار می کنند می توانند هر چیزی را که برای انجام یک پروژه داشبورد مدیریتی نیاز دارند سازماندهی و بحث کنند. آن را ببینید، پیگیری کنید، درباره آن بحث کنید، بر اساس آن عمل کنید. وظایف، بحث‌ها، ضرب ‌الاجل‌ ها و فایل‌ ها - همه چیز به‌ طور پیش ‌بینی‌ شده در Basecamp سازماندهی شده است. معیارهای زیر برخی از رایج ترین کلیپ های Basecamp استفاده می شوند:

To Dos تکمیل شد

فهرستی از وظایفی که هر یک از اعضای تیم با استفاده از یک منوی کشویی مفید انجام داده اند را مشاهده کنید.

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

به روز رسانی پروژه داشبورد مدیریتی

فعالیت تیم خود را با لیستی از به روز رسانی ها در زمان واقعی نظارت کنید.

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

Harvest

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

Harvest به تیم شما کمک می کند تا زمان پروژه داشبورد مدیریتی ها و وظایف خاص را پیگیری کند. شما می توانید برای زمانی که کار می کنید فاکتورها و مشتریان صورتحساب ایجاد کنید و گزارش هایی ایجاد کنید که بینش مهمی در مورد سلامت کسب و کارتان به شما می دهد. ما فکر می کنیم که این یک افزونه عالی برای هر داشبورد مدیریتی ای است، به ویژه برای آژانس ها:

ساعت‌های صرف شده روی کار (7 روز گذشته)

با نظارت بر اینکه چند ساعت در 7 روز گذشته روی یک پروژه داشبورد مدیریتی کار کرده اید، ردیابی زمان را زنده کنید.

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

زمان اجرای پروژه داشبورد مدیریتی

چه پروژه شما بزرگ باشد و چه کوچک، همیشه ساعات کاری خود را پیگیری کنید. از این کلیپ برای مقایسه ساعت های بودجه بندی شده خود با کل زمانی که در پروژه داشبورد مدیریتی صرف کرده اید استفاده کنید.

زمان برداشت

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

Slack

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

Slack یک پلت فرم ارتباطی است که برای تیم ها و محل کار ساخته شده است. Slack را می توان در چندین دستگاه و پلتفرم مورد استفاده قرار داد، و به ویژگی های قوی مجهز است که به شما امکان می دهد نه تنها با همکاران، بلکه در گروه ها نیز چت کنید. می‌ توانید فایل ‌ها را آپلود و به اشتراک بگذارید، و همچنین با برنامه‌ ها و سرویس‌ های دیگر مانند Skype برای تماس ‌های ویدیویی ادغام کنید. Slack دارای عملکردهای سفارشی زیادی است که کاربران داشبورد مدیریتی را قادر می سازد تقریباً همه تنظیمات را کنترل کنند، از جمله توانایی ایجاد ایموجی های سفارشی:

پیام ‌های جدید را شل کنید

با افزودن آن به داشبورد مدیریتی خود، دیدن مکالمات در کانال Slack مورد علاقه خود را آسان کنید. توجه: این کلیپ از Zapier استفاده می کند..

و البته ساخت داشبورد مدیریتی با استفاده از اکسل. Klipfolio ایجاد یک قالب داشبورد مدیریتی پویا با استفاده از صفحه گسترده اکسل خود به عنوان منبع داده را برای شما آسان می کند. ساختن داشبورد مدیریتی KPI با استفاده از اکسل برای تجسم داده های خود و به اشتراک گذاری با تصمیم گیرندگان هرگز آسان نبوده است!

داشبورد مدیریتی مدیریت پروژه اکسل

داشبورد مدیریتی پروژه چیست

و البته ساخت داشبورد مدیریتی با استفاده از اکسل. Klipfolio ایجاد یک قالب داشبورد مدیریتی پویا با استفاده از صفحه گسترده اکسل خود به عنوان منبع داده را برای شما آسان می کند. ساختن داشبورد مدیریتی KPI با استفاده از اکسل برای تجسم داده های خود و به اشتراک گذاری با تصمیم گیرندگان هرگز آسان نبوده است!

آموزش ساخت داشبورد مدیریتی اکسل با Klipfolio امروز به صورت رایگان!

آیا تفاوتی بین داشبورد مدیریتی پروژه و داشبورد مدیریتی تجاری وجود دارد؟

پاسخ منفی است! هیچ تفاوتی بین داشبورد مدیریتی پروژه و داشبورد تجاری وجود ندارد. داشبورد مدیریتی پروژه گونه ‌ای از داشبورد مدیریتی تجاری است، تنها تفاوت این است که داشبورد مدیریتی پروژه به طور خاص به اندازه‌ گیری و نظارت بر کمپین‌ ها و پروژه‌ های فردی اشاره دارد. این نوع داشبورد مدیریتی همان هدف داشبورد تجاری را دارد: هم ساده ‌سازی و هم متمرکز کردن اطلاعات.

چرا داشبورد مدیریتی ها ابزارهای موثر مدیریت پروژه هستند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا داشبورد مدیریتی ها ابزارهای موثر داشبورد مدیریتی پروژه هستند. داشبورد مدیریتی پروژه، مانند همه گزارش ‌های داشبورد مدیریتی ، برای سازمان در تمام سطوح محل کار و بخش‌های مختلف عالی هستند. در زیر چند نکته برجسته در میان مزایای متعدد استفاده از داشبورد مدیریتی پروژه آورده شده است:

تیم خود را در جریان بگذارید.

کلید موفقیت در پروژه های ارتباطی عالی است. وقتی همه همیشه بدانند چه اتفاقی می افتد، یعنی چه کسی چه کاری انجام می دهد، کارها چگونه پیش می رود و چه کاری باید انجام شود، پروژه ها راحت تر اجرا می شوند. یک راه عالی برای اطمینان از این آگاهی مداوم، استفاده از داشبورد مدیریتی های تلویزیون در دفتر است.

هنگامی که داشبورد مدیریتی پروژه بر روی تلویزیون های دفتر، به ویژه در بخش نمایش داده می شود، مردم یک منبع اطلاعاتی را درست در مقابل خود دارند. با انجام این کار، می‌توانید انتظار افزایش عملکرد را نیز داشته باشید، زیرا زمینه‌های بهبود و فرصت‌ها واضح و در نتیجه قابل اجرا هستند.

منابع و منابع داده را متمرکز کنید

داشبورد مدیریتی ها ابزار مدیریت پروژه موثری هستند زیرا ذاتاً متمرکز هستند. برای تمام اهداف تجاری و نیازهای مدیریت داده ها، داشبورد مدیریتی یک مکان مرکزی است که داده ها را از تعدادی منبع ادغام می کند. پیچیدگی پروژه‌ ها، داشبورد مدیریتی را کاملاً مناسب می ‌سازد: پروژه ‌ها به مدیریت همزمان تعدادی پلتفرم و افراد نیاز دارند.

داشبورد مدیریتی های مدیریت پروژه به شما امکان می دهند اطلاعات و معیارهای چند سرویس را ردیابی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید پیشرفت خود را در یک پروژه برای یک مشتری، همراه با تعداد ساعات پرداختی که در آن پروژه صرف شده است، پیگیری کنید. شما حتی می توانید نتایج، مانند بازدید از وب سایت را دنبال کنید.

داشبورد مدیریتی همه این قطعات متحرک به طور همزمان دشوار است، به خصوص زمانی که تغییرات ناگهانی نیاز به اقدام فوری دارند. تنها راه لازم برای دانستن این اقدام مهم، نظارت مستمر بر عملکرد پروژه داشبورد مدیریتی است - یک راه آسان برای انجام این کار در داشبورد مدیریتی پروژه است. این ساده ترین راه برای مدیریت تیم، پروژه ها و معیارهای شما است.

4 ویژگی که باید در داشبورد مدیریتی پروژه جستجو کنید

انتخاب داشبورد مدیریتی پروژه مناسب برای تیم شما می تواند مشکل باشد. تصمیم‌گیری اینکه چه معیارهایی را می ‌خواهید در داشبورد مدیریتی خود بگنجانید در نهایت به اهداف پروژه شما بستگی دارد، اما انتخاب نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی ای که بتواند متناسب با پروژه ‌های متعدد شما در حال حرکت باشد، باید از قبل تصمیم ‌گیری شود. موارد زیر 4 ویژگی مشخصه است که باید در راه حل داشبورد مدیریتی پروژه جستجو کنید:

قابلیت اسکن

در حالی که گزارش ‌دهی عمیق به منظور کشف جزئیات است، داشبورد مدیریتی پروژه باید با در نظر گرفتن مقیاس‌ پذیری ساخته شوند. قابلیت اسکن به این معنی است که کاربران می توانند به داشبورد مدیریتی ها نگاه کنند و در چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز خود را رمزگشایی کنند. قابلیت اسکن با اهمیت داشبورد مدیریتی پروژه تلویزیونی مرتبط است زیرا داده ها را در خط مقدم عملکرد تیم شما قرار می دهد و در نتیجه امکان اقدام سریع در مورد مسائل و فرصت ها را فراهم می کند.

کاربر پسند

یک پلتفرم کاربرپسند مهم است زیرا می‌خواهید مردم از استفاده از داشبورد مدیریتی لذت ببرند و از ارزش آن بهره ببرند. اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری کاملاً متناسب با روز تیم شما باشد، به طوری که به نظر نمی رسد به عنوان یک افزودنی یا اختلال در جریان کار باشد. هنگام در نظر گرفتن کاربرپسندی، به طراحی داشبورد مدیریتی نیز فکر کنید: آیا پلتفرم از نظر بصری جذاب است؟ اگر اینطور است، به احتمال زیاد تیم شما به طور منظم از آن استفاده خواهد کرد.

سفارشی سازی

سفارشی سازی به نحوه ارتباط داشبورد پروژه داشبورد مدیریتی با پلتفرم ها و خدماتی که تیم شما روزانه استفاده می کند، اشاره دارد. اگر داشبورد مدیریتی به سرویسی که استفاده می ‌کنید متصل نمی‌ شود، مطمئن شوید که نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی به شما اجازه می ‌دهد کانکتور خود را ایجاد کنید یا شاید به سرویس مشابهی که پلتفرم ادغام می‌کند سوئیچ کنید.

شما نباید خدمات کلیدی را برای داشبورد مدیریتی پروژه خود رها کنید، این داشبورد مدیریتی باید به راحتی با نحوه مدیریت داده های کسب و کار شما در حال حاضر ادغام شود.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری برای داشبورد مدیریتی پروژه به قابلیت دسترسی اشاره دارد. درست مانند پروژه ها، تیم شما و خودتان همیشه در حال حرکت هستید. نمایش داشبورد مدیریتی پروژه خود بر روی تلویزیون به تنهایی کافی نیست. داشبورد مدیریتی پروژه باید در انواع رابط‌ها مانند تلویزیون، موبایل، تبلت و ایمیل قابل دسترسی باشد. تیم شما باید بتواند به داشبورد مدیریتی در خانه، دفتر یا در یک جلسه مشتری دسترسی داشته باشد تا از همه چیز مطلع باشد.