در مورد مزایای SELF-SERVICE BI TOOL بیاموزید

در مورد مزایای SELF-SERVICE BI TOOL بیاموزید


از آنجایی که میزان داده های کسب و کار به طور مداوم در حال رشد است، مهم است که شرکت ها تلاش خود را بر مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل آنها با کمک هوش تجاری داشبورد مدیریتی متمرکز کنند، که برای کمک به کسب و کارها طراحی شده است تا بینشی از عملکرد گذشته، پیش بینی رویدادهای آینده و اجتناب از موانع داشته باشند.

  • جدول محتویات
  • 1) سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی چیست؟
  • 2) رویکرد BI داشبورد مدیریتی سنتی در مقابل سلف سرویس
  • 3) مزایای برتر هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف سرویس
  • 4) نمونه‌هایی از ابزارهای سلف سرویس عملی BI داشبورد مدیریتی
  • 5) بهترین شیوه های سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی برای دنبال کردن

قبل از وقوع آنها سرمایه گذاری و استفاده از ابزارهای داشبورد مدیریتی ای که می توانند بینش تجاری با کیفیت ایجاد کنند، بدون توجه به چرخه اقتصادی، رشد بلند مدتی را تجربه کرده اند. در سال‌های اخیر، زیرا شرکت‌ ها به دنبال داده‌هایی هستند که نه تنها برای رشد و بهبود، بلکه برای مدیریت داشبورد مدیریتی کسب ‌وکار خود به صورت روزانه نیز می ‌خواهند.

زمان هایی که BI داشبورد مدیریتی آنلاین فقط توسط شرکت های بزرگ به دلیل پیچیدگی، هزینه ها و مهارت های مورد نیاز استفاده می شد، مدت هاست گذشته است. امروزه کسب و کارهای کوچک و متوسط SMB) ) در حال تبدیل شدن به خریداران قابل توجه BI داشبورد مدیریتی هستند. یک شرکت برای جدا شدن از رقابت، کاهش هزینه ها و افزایش سود داشبورد مدیریتی، باید تصمیمات هوشمندانه ای اتخاذ کند. برای انجام این کار، این تصمیمات به طور منطقی باید بر اساس داده های قابل اعتماد و مرتبط باشد، و این دقیقاً جایی است که BI داشبورد مدیریتی مفید است. همانطور که برنامه ها، ابزارها و نرم افزار داشبورد مدیریتی ها مقرون به صرفه تر می شوند، معرفی هوش تجاری سلف سرویس (SSBI ) تجزیه و تحلیل عمیق را کاربرپسندتر کرده است، به طوری که همه اعضای تیم می توانند در آن شرکت کنند.

این مفاهیم محور اصلی مقاله ما خواهد بود. ما توضیح خواهیم داد که هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف سرویس چیست، یک مرور کلی و مقایسه بین BI داشبورد مدیریتی سنتی و سلف سرویس ارائه می دهیم، برجسته ترین مزایا را فهرست می کنیم و توضیح می دهیم که ابزارهای مورد استفاده در BI داشبورد مدیریتی باید از چه چیزهایی تشکیل شده باشد تا بتوان نتایج تجاری مناسبی ایجاد کرد. در نهایت، بهترین شیوه هایی را که می توانید برای به دست آوردن بهترین ارزش ممکن دنبال کنید و پذیرش خود را به کارآمدترین روش سازماندهی کنید، به نمایش خواهیم گذاشت.

1) سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی چیست؟

هوش تجاری سلف سرویس به فرآیندها، ابزارها و نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که توسط شرکت ‌ها به منظور توانمند سازی کاربران تجاری داشبورد مدیریتی برای انتخاب، فیلتر، مقایسه، تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌ها به تنهایی، بدون نیاز به آموزش تخصصی و پیشرفته فناوری اطلاعات، استفاده می ‌شود.

در مورد مزایای SELF-SERVICE BI TOOL بیاموزید

در هر نقطه از فرآیند تجزیه و تحلیل، تصمیم گیرندگان واقعی تمام قدرت و امکان برای اتصال داده داشبورد مدیریتی ها، انجام تجزیه و تحلیل، ایجاد تجسم یا گزارش ها و به اشتراک گذاری نتایج داشبورد مدیریتی خود را دارند. خود تحلیل ممکن است بر اساس نیازهای فوری مصرف کننده اطلاعات در هنگام انجام این فرآیند داشبورد مدیریتی متفاوت باشد. در پس زمینه، یک لایه انتزاعی هوشمند، تعاملات شما را به پرس و جوهای پایگاه داده ترجمه می کند که توسط موتورهای تحلیلی اختصاصی قدرتمند پشتیبانی می شود.

سپس می توانید داده های خود را با تبدیل آنها به تجسم های معنادار قابل خواندن کنید. نمودارها و جداول به ‌دست ‌آمده را می‌توان به راحتی از طریق داشبورد مدیریتی KPI پویا به اشتراک گذاشت، به این معنی که هر کسی در شرکت شما می ‌تواند فرآیند داشبورد مدیریتی استخراج داده‌ها را ببیند، درک کند و در آن شرکت کند - نه فقط یک بخش آموزش دیده فناوری اطلاعات یا تحلیلگر. بهترین ابزارهای سلف ‌سرویس BI داشبورد مدیریتی علاوه بر این، مدل‌های تحلیلی پیش ‌بینی ‌کننده را در نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی ارائه می‌کنند که می ‌توانید به راحتی داده ‌ها را بر اساس تجزیه و تحلیلی که برای کامپایل نیاز دارید، تغییر دهید.

به طور سنتی، کل فرآیند داشبورد مدیریتی توسط متخصصان فنی و تحلیلی انجام می شد، در حالی که به کاربران داشبورد مدیریتی تجاری فقط نقش تنظیم الزامات برای گزارش ها و داده هایی که نیاز به تجزیه و تحلیل دارند داده می شد. بیایید ببینیم چگونه این تغییر کرده است.

2) سنتی در مقابل. سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی رویکرد

دسترسی به داده ها در دست IT، دانشمندان داده و تحلیلگران بود. کنترل، دستکاری، استخراج و گزارش ‌دهی در دست افراد معدودی در شرکتی بود که می‌توانست با انبارهای داده کار کند، پرسش‌های SQL بنویسد و حجم زیادی از داده‌ ها را تحلیل کند. اغلب، شرکت‌ها حتی این شانس را نداشتند که شخصی را برای کار با اطلاعات آنها استخدام کنند، و همه ابزارهایی که می‌توانستند به شکل صفحات گسترده و ارائه‌های ثابت باشد. در سال های اخیر، همه چیز به شدت تغییر کرده است و راه حل های نرم افزاری داشبورد مدیریتی آنقدر سریع توسعه یافته اند که همه در یک شرکت می توانند بینش عملی خود را ایجاد کنند. بیایید تفاوت های بین BI داشبورد مدیریتی سنتی و رویکرد سلف سرویس را بررسی کنیم:

الف) چه کسی به چه داشبورد مدیریتی ای نیاز دارد؟

به طور سنتی، کاربران تجاری الزامات تجاری داشبورد مدیریتی را برای تولید یک گزارش یا داشبورد مدیریتی تنظیم می کردند. اینجا جایی است که مشارکت آنها تقریباً متوقف می شود و بخش فناوری اطلاعات مابقی فرآیند را بر عهده می گیرد. پروژه/گزارش باید تأیید شود و بعداً داده ها برای استخراج، تبدیل و بارگیری ETL) ) در انبار داده آماده می شوند. بخش IT یا BI گزارش یا داشبورد مدیریتی تجاری را تولید می کند در حالی که کاربران داشبورد مدیریتی تجاری هیچ کنترلی بر این فرآیند ندارند. از سوی دیگر، در یک تنظیمات سلف سرویس، کاربران تجاری داشبورد مدیریتی برای پردازش داده ها به تنهایی نیازی به دانش فنی ندارند. تیم فناوری اطلاعات از نزدیک با درخواست‌های کاربران داشبورد مدیریتی برای انتخاب بهترین ابزار ممکن کار می‌کند، اما تجزیه و تحلیل، گزارش ‌گیری و ایجاد داشبورد مدیریتی کاملاً تحت کنترل کاربر است. علاوه بر این، ویژگی‌های سلف ‌سرویس بر اساس سطح دانشی که یک حرفه ‌ای نیاز دارد، امکانات مختلفی را می‌دهد، بنابراین هم یک کاربر معمولی و هم متخصص فناوری اطلاعات می ‌توانند در یک ابزار کار کنند.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

ب) چه کسی و در کجا داده داشبورد مدیریتی ها را بارگذاری می کند؟

استخراج و بارگذاری داده ها در یک انبار عمدتاً خودکار است، اما در تنظیمات سنتی، بخش فناوری اطلاعات مسئول استخراج داده داشبورد مدیریتی ها از انبار با نوشتن پرس و جوهای SQL برای تولید گزارش است. از سوی دیگر، در یک تنظیمات سلف سرویس، کاربران تجاری به طور مستقیم به داده ها دسترسی دارند و کنترل کاملی بر تجزیه و تحلیل، ایجاد گزارش ها یا داشبورد مدیریتی دارند. در یک محیط سنتی، کل فرآیند داشبورد مدیریتی تجزیه و تحلیل توسط IT تنظیم و کنترل می‌ شد، اما سلف سرویس به کاربر داشبورد مدیریتی این امکان را می ‌دهد تا با کمک یک نرم ‌افزار سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی کنترل فرآیند را در دست بگیرد. در حالی که آنها نیاز به همکاری در برخی از مراحل آماده سازی داده ها دارند، کاربران تجاری داشبورد مدیریتی این امکان را دارند که به بخش فناوری اطلاعات کمک کنند و بسیاری از وظایف خود را خالی کنند.

ج) چه کسی گزارش یا داشبورد مدیریتی را ایجاد می کند؟

نرم افزار هوش تجاری داشبورد مدیریتی مدرن معمولاً از یک رابط بصری، کشیدن و رها کردن، مبتنی بر ناوبری کاربرپسند تشکیل شده است که به افراد حرفه ای غیر فنی امکان می دهد پرس و جوهای خود را بسازند و گزارش های جامع تولید کنند. در یک تنظیم سنتی BI داشبورد مدیریتی ، این کار توسط متخصصان فناوری اطلاعات انجام می‌ شد در حالی که کاربر تجاری داشبورد مدیریتی تأیید می‌کرد یا درخواست تغییرات در گزارش یا داشبورد مدیریتی را می ‌داد. این فرآیند ممکن است هفته ها طول بکشد و اغلب بخش فناوری اطلاعات در حال حاضر به شدت مشغول کارهای متعدد دیگری است. تهیه گزارش به یک کار خسته کننده تبدیل شد که هیچ کس از آن راضی نبود. در سال‌های اخیر، کاربران داشبورد مدیریتی متوسط کسب ‌وکار توانایی تولید تجزیه و تحلیل، گزارش‌های موردی، کاوش داده ‌ها و تعامل با داشبورد مدیریتی را با کمک تجسم‌ های متعدد به دست آورده‌اند. این فرآیند به قدری ساده شده است که بخش فناوری اطلاعات نیازی به کنترل کامل بر هوش تجاری داشبورد مدیریتی یک شرکت ندارد. کاربران تجاری می ‌توانند از ابزارهای گزارش ‌دهی سلف‌ سرویس نهایت استفاده را ببرند و به تنهایی داده‌ داشبورد مدیریتی ها را تغییر دهند.

داشبورد مدیریتی BI سنتی در مقایسه با مدرن، روش متفاوتی برای عملکرد در یک شرکت دارند، اما هدف یکسان است: بینش عملی. کسب و کارها باید بودجه، نیروی کار و ابزارهایی را که قادر به تامین مالی و نگهداری هستند در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین راه حل ممکن را انتخاب کنند. ما اکنون بر روی مزایای هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف سرویسSSBI) ) تمرکز می کنیم و برجسته ترین عناصری را که این ابزارها ارائه می دهند دنبال می کنیم.

3) برترین مزایای هوشمندی کسب و کار سلف سرویس داشبورد مدیریتی

در مورد مزایای SELF-SERVICE BI TOOL بیاموزید

الف) به سؤالات مهم در چند ثانیه پاسخ دهید:

روزهای درخواست یک KPI داشبورد مدیریتی حیاتی و مجبور به انتظار ساعت ها، اگر نه روزها، تا بخش مشغول IT داشبورد مدیریتی برای ارائه گزارش گذشته است. SSBI کاربر داشبورد مدیریتی را مسئول داده ها می کند. برای تجزیه و تحلیل در زمان واقعی و بینش عملی فوری می توان به داده ها دسترسی پیدا کرد و به تیم شما مزیت رقابتی داد.

ب) ترکیب چندین منبع داده داشبورد مدیریتی:

هوش تجاری داشبورد مدیریتی جامع اغلب به ترکیب چندین منبع داده و انجام پرس و جوهای بین پایگاه داده نیاز دارد. از داده‌های آنلاین تا آفلاین، یک راه ‌اندازی کاربرپسند SSBI شما را قادر می ‌سازد تا هر نوع داده موجود را در یک مکان مرکزی جمع ‌آوری و تجزیه و تحلیل کنید.

ج) اکسل داشبورد مدیریتی آن را قطع نمی‌ کند:

وقتی نمی ‌توانید به داده ‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید، همچنان معمول است که کاربران فرآیندهای مدیریت داده‌های داشبورد مدیریتی خود را برای دریافت پاسخ ‌های فوری میانبر می‌ کنند. اکسل یک ابزار رایج برای برش های کوتاه است. مطالعه‌ای در سال 2011 توسط Forrester نشان داد که 88 درصد از کاربران داشبورد مدیریتی به‌ شدت یا «انحصاراً» به صفحات گسترده متکی هستند. BI داشبورد مدیریتی سبک قدیمی به وضوح نیازهای آنها را برآورده نمی کند. در حالی که سال 2011 سال‌ها پیش بود، می‌ توان فرض کرد که در سال 2020 این رقم همچنان بالاست، به ‌ویژه وقتی صحبت از تحلیل موقتی می ‌شود. اگرچه اکسل هرگز به عنوان یک ابزار BI داشبورد مدیریتی در نظر گرفته نشده است، اما می تواند وسوسه انگیز باشد که برای گردش کار از طریق آشنایی به صفحات گسترده وابسته باشیم. تکیه بر اکسل پیشنهادی پرخطر است زیرا نیاز به وارد کردن دستی داده‌های زیادی دارد و آن را مستعد خطا می‌کند، به خصوص زمانی که صفحات گسترده در سازمان شما ارسال می‌شود. روزهای صادرات مجموعه داده های بزرگ به صفحات گسترده برای تبدیل به نمودارها و جداول محوری به پایان رسیده است. با نسل جدید ابزارهای Self-service BI، تجزیه و تحلیل داده ها در صفحات گسترده متعلق به گذشته است.

د) دموکراتیک کردن داده داشبورد مدیریتی ها:

کل تیم دیگر نیازی به تکیه بر تحلیلگر داده ای ندارد که در صفحات گسترده به دنبال سرنخ هایی برای بهبود خدمات باشد. ابزار Self-service BI اطلاعاتی را برای همه افراد درگیر در پروژه داشبورد مدیریتی در قالبی با قابلیت اشتراک گذاری آسان ارائه می دهد. از آنجایی که همه اعضای تیم می‌ توانند به راحتی به داده‌های مشابه دسترسی داشته باشند، SSBI فرآیند تصمیم‌ گیری داشبورد مدیریتی را فراگیرتر می‌کند، همه افراد درگیر در فرآیند تصمیم ‌گیری داشبورد مدیریتی را در یک صفحه قرار می ‌دهد و به همه فرصتی برابر برای تحت تأثیر قرار دادن رئیس و مشتریان داشبورد مدیریتی می ‌دهد.

ه) مسائل موبایل:

هوش تجاری به معنای داشتن داده های مناسب در زمان مناسب برای برقراری تماس های مناسب است. امروزه، این به معنای دسترسی به داده های خود در هر کجا که هستید، است که اغلب شامل استفاده از یک دستگاه تلفن همراه است. استفاده از موبایل BI داشبورد مدیریتی برای شرکت‌ها برای پاسخگویی به مسائل در زمان واقعی و تصمیم‌ گیری آگاهانه فوری ضروری است. دسترسی مداوم به داشبورد مدیریتی ها به این معنی است که شما و همکارانتان بدون توجه به موقعیت مکانی خود، همیشه اطلاعات مورد نیاز خود را خواهید داشت.

و) بخش IT را آزاد کنید:

داده‌های قدیمی یا ساختارهای داده‌های مختلف، اغلب بخش فناوری اطلاعات را به تصویر بازمی‌ گردانند تا داده‌ها را پاک ‌سازی کنند تا آن‌ها کاربردی شوند. یک مشکل رایج در این مورد این است که بر نحوه تحویل خطوط زمانی تأثیر می گذارد. در سراسر صنایع، اقلیت عظیمی از کاربران داشبورد مدیریتی گزارش های خود را ظرف یک و سه روز پس از درخواست اولیه دریافت می کنند. با سرعت سریع محیط کسب و کار امروزی، یک روز انتظار می تواند سوال اولیه را مورد بحث قرار دهد.

ز) تجسم داده داشبورد مدیریتی ها کلیدی است:

تجسم داده ها نقش کلیدی در تصمیم گیری های خرید ایفا می کند. ترکیب میلیون ها نقطه داده و مفاهیم ریاضی پیشرفته برای ساختن داستانی که مردم آن را درک کنند کار آسانی نیست. هنگامی که صحبت از تجسم داده داشبورد مدیریتی ها به میان می آید، سادگی و داده های واضح ارائه شده، سطح تعامل مخاطب را افزایش می دهد. استفاده از داشبورد داشبورد مدیریتی برای فیلتر کردن و مدیریت حجم عظیمی از داده‌هایی که شرکت‌ های مدرن تولید می‌کنند، ضروری شده است.

ح) گفتن داستان شما:

در حالی که تجسم داده ها بخشی از داستان شما است، موضوع داستان سرایی شایسته است که به تنهایی یک نقطه اصلی باشد. داده‌ها تنها در صورتی به خاطر سپرده می ‌شوند که به شیوه‌ای درست و زمینه مناسب ارائه شوند. یک داستان همیشه موثرتر و به یاد ماندنی تر از یک صفحه گسترده یا یک داشبورد مدیریتی پیچیده خواهد بود. آیا با داشبورد مدیریتی های پر از تجزیه و تحلیلی مواجه شده اید که به سوال شما مرتبط نیست؟ اگر داستان پشت اعداد را درک نکنید، گرفتن تصمیمات مبتنی بر داده یک چالش است. نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن به سازنده گزارش این امکان را می دهد که داده های اساسی را بهتر درک کند و داستان های قانع کننده تری بسازد. داشبورد مدیریتی هایی که در همه جا، از طریق دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ قابل دسترسی هستند، همکاری تیمی بهتر و بینش بیشتری را نسبت به راه حل های سنتی مانند پاورپوینت یا اکسل ایجاد می کنند.

خ) خطر خود را محدود کنید:

بسیاری از ارائه دهندگان SSBI ابزار خود را به عنوان یک نرم افزار داشبورد مدیریتی به عنوان سرویس SaaS) ) ارائه می کنند. در مقایسه با ابزارهای سنتی داشبورد مدیریتی BI، این نوع نرم افزار راه حلی را بدون صرف زمان، هزینه و دردسر توسعه زیرساخت BI داشبورد مدیریتی در داخل ارائه می دهد. برای شروع نیازی به سرمایه گذاری اولیه و هزینه تعمیر و نگهداری نیست. به طور معمول، خریداران بسته به مجموعه ویژگی های مورد نیاز، تعداد کاربران داشبورد مدیریتی و منابع داده و همچنین حجم داده های فردی شما، هزینه ماهانه پرداخت می کنند. شرکت ها دیگر نیازی به ساخت مراکز داده خود، استخدام کارکنان بزرگ فناوری اطلاعات یا خرید مجوزهای یکبار مصرف گران قیمت برای شروع ندارند. تنها کاری که از نظر فنی باید انجام دهید این است که فقط برای چند ماه ثبت نام کنید و متعهد شوید و به راحتی ارائه دهنده را تغییر دهید. اکثر فروشندگان همچنین یک آزمایش رایگان ارائه می دهند تا بتوانید قبل از اینکه اقدام به انجام تعهد کنید، مطمئن شوید که محصول برای نیازهای شما مناسب است.

اینها تنها برخی از مزایای ارزشمندی است که هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف سرویس ارائه می دهد. برای استخراج دانش بیشتر از امکاناتی که این نوع راه‌ حل‌ها برای یک شرکت به ارمغان می ‌آورند، اکنون بر برجسته‌ ترین عناصری تمرکز می‌ کنیم که ابزارهای هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف ‌سرویس برای رسیدن به بهترین نتایج تجاری ممکن نیاز دارند.

4) ابزار عملی سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی

در این بخش از مقاله خود، برخی از عناصر پیشرو ابزارهای مدرن و حرفه ای را ارائه خواهیم داد که می توانید به دنبال آنها باشید تا از مزایایی که قبلاً ذکر کردیم، از اتصال داده ها، تجزیه و تحلیل ها، گزینه های اشتراک گذاری و ویژگی های هوش مصنوعی مدرن

الف) اتصال دهنده های داده داشبورد مدیریتی با استفاده آسان:

می توانید به راحتی پایگاه داده ها، فایل های مسطح، CRM، Helpdesk، تجزیه و تحلیل بازاریابی و بسیاری موارد دیگر را به یک راه حل BI داشبورد مدیریتی متصل کنید و بلافاصله از طریق یک راه حل سلف سرویس با داده های خود کار کنید. یک رابط کشیدن و رها کردن، همانطور که ذکر شد، یک ماده بصری را برای نرم افزار مدرن داشبورد مدیریتی که معمولاً توسط بخش فناوری اطلاعات اداره می شود، فعال می کند. علاوه بر این، 2 نوع اتصال (از راه دور و انبار داده فروشنده) تضمین می کند که شما می توانید انتخاب کنید که کجا داده های خود را ذخیره کنید و آن را با مجموعه داده های دیگر داشبورد مدیریتی ترکیب کنید.

ب) رابط کشیدن و رها کردن بصری داشبورد مدیریتی:

ما قبلاً به شهودی که این نوع رابط به هر نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرنی که توسط کاربران تجاری استفاده می شود ارائه می دهد اشاره کرده ایم. به لطف این، می توانید به راحتی فیلدها یا متغیرهای داده را از جداول موجود در منبع داده خود انتخاب کنید و به سادگی در بخش های مختلف تحلیلگر (اندازه ها به صورت محور Y و ابعاد به عنوان محور X نشان داده شده اند) بکشید و رها کنید و بلافاصله تصاویر خیره کننده ایجاد کنید. با ایجاد داشبورد مدیریتی خود، می توانید به راحتی تجزیه و تحلیل موقت داده های متصل خود را انجام دهید و در عرض چند دقیقه گزارش ارسال کنید. ابزارهایی مانند datapine علاوه بر این یک حالت SQL را ارائه می دهند که در آن می توانید پرس و جوهای خود را بدون هیچ محدودیتی ایجاد کنید که بر روی کاربران داشبورد مدیریتی پیشرفته تر مانند تحلیلگران داده متمرکز است.

ج) الگوهای داشبورد مدیریتی از پیش تعریف شده:

یک یافته جالب در قلمرو سلف سرویس، امکان استفاده از الگوهای داشبورد مدیریتی داخلی بر اساس ترجیحات، سبک‌ها، نمودارها یا نیازهای شما برای تجسم سریع و کارآمد داده‌های شما است. گاهی اوقات، به عنوان یک مدیر پرمشغله یا حرفه ای، وقت کافی برای ایجاد یک داشبورد مدیریتی کامل به تنهایی ندارید و نیاز به نتایج فوری دارید. ایجاد کننده داشبورد مدیریتی فرآیند را ساده می کند و گزینه های متعددی برای ایجاد داشبورد مدیریتی در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، می توانید فاصله بازخوانی را انتخاب کنید و به داشبورد مدیریتی خود اجازه دهید داده ها به طور خودکار به روز شود. به این ترتیب می توانید به معنای واقعی کلمه داشبورد مدیریتی و داده های خود را در عرض چند دقیقه بسازید و به روز کنید و گزارش های خودکار ایجاد کنید که داشبورد مدیریتی شما را بدون هیچ گونه پیچیدگی برای گیرندگان مشخص شده ارسال می کند. شما می توانید یک مثال را در اینجا ببینید:

در مورد مزایای SELF-SERVICE BI TOOL بیاموزید

د) گزینه های گزارش دهی متعدد داشبورد مدیریتی:

ابزارهای حرفه ای سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی اطمینان حاصل می کنند که چندین گزینه اشتراک گذاری در دسترس و آسان برای استفاده هستند. گزارش‌های ایمیل خودکار شما را قادر می ‌سازد تا گزارش را بر اساس فواصل زمانی مشخص ‌شده خود برنامه ‌ریزی کنید، یک ناحیه بیننده امن به کاربران داشبورد مدیریتی خارجی اجازه می ‌دهد تا تنها با فیلترهایی که در دسترس قرار داده‌اید به داشبورد مدیریتی نگاه کنند و یک URL ساده که می ‌توانید آن را کپی کرده و به آدرس خود ارسال کنید. گیرنده های محترم داده های شما را در دسترس شما قرار می دهند. علاوه بر این، یک گزینه جاسازی شده می تواند به عنوان مثال، جاسازی مستقیم داشبورد مدیریتی را در یک وب سایت، اینترانت یا سایر برنامه های خارجی فعال کند. همانطور که می بینید، انتخاب گزینه گزارش مناسب برای نیازهای شما ساده و شهودی است.

ه) ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی داشبورد مدیریتی:

هوش مصنوعی جمع ‌آوری داده‌ ها را سریع ‌تر از همیشه امکان ‌پذیر کرده است و ثابت کرده است که منبع ارزشمندی در اقتصاد دیجیتالی ماست. راه حل های هوشمند مانند هشدارهای داده که هر بار که یک ناهنجاری تجاری رخ می دهد، کاربر را هشدار می دهد، محیط کاری آرام تری را تضمین می کند. اگر شرکت شما یک رویداد غیرمنتظره را تجربه کند یا به یک هدف از پیش تعریف شده برسید، ابزار بلافاصله به شما اطلاع خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی های سودمند هوش مصنوعی افزایش استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده است. شما نیازی به درخواست محاسبات خاص ندارید یا هفته ها صبر می کنید تا تجزیه و تحلیل داشبورد مدیریتی به پایان برسد - با وارد کردن نقاط داده مشخص شده، موتور پیش بینی به طور خودکار آینده کسب و کار شما را محاسبه می کند. همانطور که در زیر در یک مثال عملی بازاریابی می بینیم، کاربر داشبورد مدیریتی نقاط داده مشخصی را بر اساس بودجه و تاریخ مصرف شده، به کانال های بازاریابی وارد کرده است. گزینه پیش بینی موتور پیش بینی را قادر می سازد تا دوره 6 ماهه بعدی را محاسبه و پیش بینی کند.

در مورد مزایای SELF-SERVICE BI TOOL بیاموزید

5) بهترین شیوه های سلف سرویس BI داشبورد مدیریتی برای دنبال کردن

پس از بیان گزینه های متعددی که ابزارهای سلف سرویس برای اندازه گیری موفقیت در استفاده از BI داشبورد مدیریتی نیاز دارند، توضیح دادیم، اکنون بر روی بهترین شیوه هایی تمرکز می کنیم که باید به آنها احترام گذاشته شود تا بیشترین ارزش را از هوش تجاری استخراج کنیم و نرم افزار را بکار گیریم.

الف) همه ذینفعان و کاربران را درگیر کنید:

این نکته در هنگام اتخاذ یک راه حل نرم افزاری داشبورد مدیریتی بسیار مهم است، زیرا کل تیم باید از همان ابتدا که نرم افزار داشبورد مدیریتی هنوز در حال بررسی است، همراه، آگاه و قادر به بیان ایده ها و نظرات خود باشند. فاز. درباره روش کار تیم و اینکه چگونه این ابزار باید گردش کار فعلی آنها را بهبود بخشد، سؤال بپرسید. همچنین می‌توانید موارد استفاده و پرسونا را توسعه دهید تا نحوه تعامل کاربران با نرم‌ افزار داشبورد مدیریتی را در عملیات روزانه خود شناسایی کنید.

ب) یک برنامه ارتباطی و جدول زمانی ایجاد کنید:

ایجاد یک برنامه ارتباطی آسان نیست، اما اجرای موثر راه حل BI داشبورد مدیریتی بسیار مهم است. ارتباط چابک با مشارکت هر یک از ذینفعان باید اولویت دیگری باشد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. نوع اطلاعاتی را که برای هر یک از ذینفعان مهم است، جدول زمانی جلسات منظم و بازخوردها، نقاط عطفی که باید در نظر گرفته شوند تا همه به خوبی در جریان کار قرار گیرند و عملکرد آنها در بالاترین سطح قرار گیرد، شناسایی کنید. هرچه بتوانید جزئیات بیشتری را در این مرحله پیاده سازی کنید، روند پیاده سازی واضح تر خواهد بود.

ج) تهیه مواد آموزشی و مقدماتی:

اگرچه اکثر راه حل های نرم افزاری داشبورد مدیریتی مستندات و آموزش ها را ارائه می دهند، ممکن است منطقی باشد که جلسات آموزشی و مطالب معرفی را ارائه دهید زیرا شما تیم خود را بهتر می شناسید. مانند هر نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی ، افراد برای عادت کردن به ویژگی‌ها، منوها و سایر قابلیت ‌های خاص به مدتی زمان نیاز دارند، از این رو، تمرین‌های کوتاه یا موارد استفاده نمونه، به ‌ویژه برای اعضای تیم که تازه وارد موضوع تجزیه و تحلیل هستند، تأثیر مثبتی در توسعه هر کاربری که نیاز به استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی BI دارد.

د) یک قهرمان انتخاب کنید:

یک نفر که مسئول اجرای راه حل BI داشبورد مدیریتی است یک راه حل عالی برای هر شرکتی است، خواه شرکت بزرگ یا کسب و کار کوچک. اگر تیم شما همیشه یک نفر را برای اجرای موفقیت آمیز BI داشبورد مدیریتی متمرکز کرده است، فضای کمتری برای خطاها یا مشکلات ارتباطی بین همکاران وجود دارد. هر کارمند می‌ داند که از چه کسی در مورد هر موضوعی بپرسد یا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارد، و رهبر می‌تواند بر اساس آن تنظیم کند و به طور کامل در مورد هر اتفاقی که در طول اجرای یک راه‌حل هوش تجاری در یک بخش رخ می‌دهد مطلع شود.

ه) توافق بر روی استانداردهای جهانی:

داشتن استانداردهای تعیین شده برای فرآیندهای تجزیه و تحلیل و گزارش نیز باید یکی از بهترین روش های هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف سرویس باشد که می خواهید به طور کامل به برند، صدای ارائه شرکت خود احترام بگذارید و به یک رویکرد منسجم در BI داشبورد مدیریتی خود برسید. طراحی داشبورد مدیریتی با رنگ‌هایی که با برند شما مطابقت دارند باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، زیرا نمی ‌خواهید هر داشبورد مدیریتی آنقدر متفاوت به نظر برسد که همانطور که شرکت شما آن را ایجاد کرده به نظر نرسد. استفاده از نوع نمودار نیز نکته ای است که باید روی آن توافق شود زیرا منطقی است که از یک نوع برای تجسم خاص استفاده شود - تیم این فرصت را دارد که فوراً تشخیص دهد چه نوع داده ای در نمودار خطی، نمودار میله ای یا نمودار ارائه می شود. برای مثال نمودار ستونی انباشته.

نتیجه گیری و راهنمایی

ما توضیح داده‌ایم که هوش تجاری داشبورد مدیریتی سلف ‌سرویس چیست، نکات و مزایای متعددی را ارائه کرده‌ایم که می ‌توانید در فرآیندهای BI داشبورد مدیریتی خود از آنها استفاده کنید و پیشنهادات عملی بر اساس سال‌ها تجربه کار در این بخش را ارائه کرده‌ایم. به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی مدرن که اجرای، مدیریت و دسترسی به نرم افزار را آسان کرده است، سلف سرویس واقعی درست در دسترس شماست. اگر می خواهید تیم شما یک راه حل واقعی سلف سرویس را امتحان کند و ببیند که چگونه می تواند برای شرکت شما سودمند باشد، دیتاپاین جواب می دهد. نیازی به استخدام یک تیم کاملاً جدید از توسعه دهندگان، دانشمندان داده یا متخصصان IT نیست، می توانید نرم افزار داشبورد مدیریتی ما را امتحان کنید و قدرت سلف سرویس را تجربه کنید، به سادگی برای یک دوره آزمایشی 14 روزه، کاملا رایگان ثبت نام کنید و ببینید چه دیتاپاینی می تواند برای شما و سازمان شما انجام دهد!