18 ویژگی برتر نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال 2023 قسمت اول

18 ویژگی برتر نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال 2023 قسمت اول


تجزیه و تحلیل داده ها، هوش تجاری BI) ) و نرم افزار داشبورد مدیریتی ها در حال تبدیل شدن به ابزارهای ضروری برای مشاغلی هستند که به دنبال ارتقاء عملکرد نرم افزار داشبورد مدیریتی خود و رسیدن به سود بیشتر هستند. با تمام اطلاعاتی که باید در عصر دیجیتال امروزی جمع آوری، نظارت و تجزیه و تحلیل کنید

  • جدول محتویات
  • 1) نرم افزار داشبورد مدیریتی چیست؟
  • 2) چگونه از نرم افزار داشبورد مدیریتی سود می برید؟
  • 3) 18 بهترین ویژگی نرم افزار داشبورد مدیریتی
  • 4) چگونه بهترین نرم افزار داشبورد مدیریتی را انتخاب کنیم؟
  • 5) چالش ها و اشتباهات ابزارهای داشبورد مدیریتی که باید از آنها اجتناب کنید

ممکن است از خود بپرسید که آیا از داده نرم افزار داشبورد مدیریتی های خود بیشترین بهره را می برید یا خیر. اولین قدم مهم برای به حداکثر رساندن بینش خود، یافتن یک نرم افزار داشبورد مدیریتی پیشرفته و حرفه ای با ویژگی های لازم برای کسب و کار شما است.

اگر به فکر سرمایه ‌گذاری در این فناوری نرم افزار داشبورد مدیریتی هستید، اما نمی ‌دانید به دنبال چه چیزی باشید یا از کجا شروع کنید، در اینجا همه چیزهایی را که باید بدانید و موارد دیگر را ارائه می ‌کنیم. شما یاد خواهید گرفت که یک نرم افزار داشبورد مدیریتی چیست، چگونه می توانید از مزایای نرم افزار داشبورد مدیریتی آن استفاده کنید، چگونه یک نرم افزار مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و ویژگی های برتری که یک نرم افزار داشبورد مدیریتی باید در سال 2023 داشته باشد تا بتواند به اهداف کسب و کار دست یابد و از آنها پیشی بگیرد. بیا شروع کنیم.

1) نرم افزار داشبورد مدیریتی چیست؟

نرم افزار داشبورد مدیریتی یک ابزار مدیریت اطلاعات است که داده‌ های کسب‌ وکار را در تجسم‌های تعاملی و قابل تنظیم ردیابی، جمع ‌آوری و نمایش می ‌دهد که کاربران نرم افزار داشبورد مدیریتی را قادر می ‌سازد بر سلامت یک کسب‌ وکار نظارت کنند، فرآیند نرم افزار داشبورد مدیریتی ها را تجزیه و تحلیل کنند و بینش‌های عملی را در اختیار آن ‌ها قرار دهند.

18 ویژگی برتر نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال 2023 قسمت اول

- نمونه ای از رابط نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن -

یک نرم افزار داشبورد مدیریتی تجاری حرفه ای به هر کسی در تیم شما این امکان را می دهد که فورا نمودارها و گزارش های خودکار را به شکل نرم افزار داشبورد مدیریتی های تعاملی ایجاد کند که به راحتی با تصمیم گیرندگان مناسب نرم افزار داشبورد مدیریتی به اشتراک گذاشته شود. هر عضو تیم، از مدیرعامل گرفته تا یک مدیر جوان، توانایی کشف، تجسم، ارائه و به اشتراک گذاری داده ها را به هر طریقی که فکر می کند مرتبط است دارد. چه بخواهید شاخص کلیدی عملکرد های مهم مشتری را ببینید یا آمار فروش ماه گذشته را ببینید، اعدادی که نیاز دارید تنها چند کلیک با شما فاصله دارند.

در حالی که این ابزارهای نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال‌ ها در دسترس مدیریت ارشد بوده است، توسعه راه‌ حل‌های سلف‌ سرویس که می ‌تواند توسط هر کسی در سراسر سازمان استفاده شود، راه را برای سطح بی ‌سابقه‌ ای از دسترسی هموار کرده است که تصمیم ‌گیری نرم افزار داشبورد مدیریتی را دموکراتیک می‌کند و هر کارمند را درگیر م ی‌کند. خط پایین. بیایید برجسته ترین مزایای استفاده از چنین ابزار نرم افزار داشبورد مدیریتی هایی را با جزئیات بیشتر ببینیم.

2) مزایای نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن

تصور کنید که تیم فروش نرم افزار داشبورد مدیریتی شما در حال ارائه به یک مشتری بالقوه است، در آستانه بسته شدن فروش، زمانی که سوالی در مورد عملکرد گذشته، کارایی مالی، پیش‌ بینی‌های آینده یا هر یک از عوامل مختلف مطرح می ‌شود. تلفن یا تبلت شما بیرون می آید و چند ثانیه بعد، داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ها نمودار می شوند و زمینه را به طور همزمان فراهم می کنند. این تنها یک سناریو است که در آن نرم افزار داشبورد مدیریتی داده‌های عملکرد ارزش افزوده برای کسب ‌وکارها به ارمغان می ‌آورد.

اکنون ویژگی‌ها و مزایای نرم افزار داشبورد مدیریتی را برای هر کسب ‌وکاری که این راه ‌حل‌های مدرن را در جریان کاری خود پیاده‌ سازی می ‌کند توضیح خواهیم داد:

شما یک دید ثابت از شاخص کلیدی عملکرد ها به دست می آورید: همه شاخص های کلیدی عملکرد شما ( (KPI از یک مکان متمرکز قابل مشاهده می شوند که در یک صفحه نمایش نرم افزار داشبورد مدیریتی واحد شکل می گیرند، بدون توجه به منبع داده (های) مورد نیاز برای استفاده. می ‌توانید به راحتی فایل‌های مسطح، داده‌های CRM و نرم افزار داشبورد مدیریتی ERP، پایگاه‌های اطلاعاتی، میز پشتیبانی، رسانه ‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را به هم متصل کنید، که دسترسی فوری به تمام اطلاعات تجاری نرم افزار داشبورد مدیریتی که ممکن است جمع ‌آوری کنید و نیاز به تجزیه و تحلیل نرم افزار داشبورد مدیریتی داشته باشید را برای شما فراهم می ‌کند. به این ترتیب، به‌عنوان یک کاربر غیر فنی، می‌توانید مجموعه داده‌های خود را با کمک نرم افزار داشبورد مدیریتی KPI به طور کامل کاوش کنید و بدون اتکا به کمک‌های اضافی از بخش‌های دیگر، یک دید منسجم و یکپارچه از معیارهای کسب ‌وکار نرم افزار داشبورد مدیریتی خود به دست آورید.

شما به همه اجازه می‌دهید که داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ‌ها را کاوش کنند: در گذشته، بخش فناوری اطلاعات مسئولیت کامل کدگذاری داده‌های مورد نیاز نرم افزار داشبورد مدیریتی یا تولید گزارش‌هایی را داشت که روزها طول می‌ کشید، اگر نه هفته ‌ها. راه‌ حل‌های مدرن واسطه‌ نرم افزار داشبورد مدیریتی ها را کاهش می‌ دهند و یک رابط کشیدن و رها کردن در اختیار کاربر نرم افزار داشبورد مدیریتی قرار می ‌دهند که به شما امکان می‌ دهد داده‌ نرم افزار داشبورد مدیریتی ها را به تنهایی کاوش کنید. این رویکرد سلف ‌سرویس به شما این امکان را می ‌دهد تا نرم افزار داشبورد مدیریتی خود را ایجاد و تجزیه و تحلیل کنید، بدون اینکه یک خط کد SQL بنویسید، به سادگی با انتخاب نمودار مورد نظر نرم افزار داشبورد مدیریتی ، و رها کردن آن در ناحیه مورد نیاز. داده های نرم افزار داشبورد مدیریتی شما فوراً تجسم می شوند و نیازی نیست ساعت ها یا روزها منتظر تجزیه و تحلیل باشید. ابزارهای قدرتمند تجزیه و تحلیل داده های آنلاین همه کار سخت را برای شما انجام خواهند داد.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

شما به ‌روزرسانی‌ های بی ‌درنگ نرم افزار داشبورد مدیریتی دریافت می ‌کنید: این روزها زمان واقعی بسیار محبوب است، و چرا نباید اینطور باشد؟ فقط فکر کنید - داده های نرم افزار داشبورد مدیریتی شما به طور خودکار و بدون تمرین خسته کننده و مستعد خطا وارد کردن دستی اطلاعات جدید به روز می شوند. نرم افزار داشبورد مدیریتی بلادرنگ به شما امکان می‌ دهد تا فعالیت‌ها را همانطور که در سراسر فرآیند های تجاری نرم افزار داشبورد مدیریتی شما اتفاق می ‌افتد، نظارت کنید. نمودارها و گزارش های نرم افزار داشبورد مدیریتی شما به طور مداوم در کمتر از یک ثانیه پس از انجام عمل به روز می شوند. روزهایی که تصمیم گیرنده درخواست گزارشی برای جلسه ای می کرد که دوباره برنامه ریزی می شود و تهیه کننده گزارش نرم افزار داشبورد مدیریتی مجبور می شود کار را دو بار انجام دهد، گذشته است. مهم نیست که چه زمانی باید به گزارش نگاه کنید، نمودار نرم افزار داشبورد مدیریتی ها به روز هستند.

نرم افزار داشبورد مدیریتی انعطاف‌ پذیرتر می ‌شوید: در سال‌های اخیر، برنام ه‌های نرم افزار داشبورد مدیریتی به راه ‌حل‌ های مقیاس ‌پذیر SaaS تبدیل شده‌اند که دسترسی را از هر کجا و در هر زمان ارائه می ‌دهند. تنها مورد نیاز اتصال به اینترنت است و ابزار بلافاصله در دسترس است. بسیاری از لایه ‌های امنیتی نرم افزار داشبورد مدیریتی به شما این امکان را می ‌دهند که بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارید یا از لپ ‌تاپ، تبلت یا حتی تلفن همراه استفاده می‌کنید، با خیال راحت اطلاعات نرم افزار داشبورد مدیریتی خود را کاوش کنید. این نوع انعطاف‌ پذیری به کاربران نرم افزار داشبورد مدیریتی این امکان را می ‌دهد که فوراً به سؤالات تجاری پاسخ دهند، تجزیه و تحلیل را در حین حرکت انجام دهند و از مدیریت و نگهداری IT داخلی پرهزینه خودداری کنند.

شما از فرهنگ داده محور نرم افزار داشبورد مدیریتی سود می برید: برای اینکه بتوانید یک تجارت نرم افزار داشبورد مدیریتی را به جلو ببرید، بهره وری کلید اصلی است. با ایجاد جریان های کاری مبتنی بر داده، می توانید ریسک ها را به حداقل برسانید و فرآیندهای تصمیم گیری نرم افزار داشبورد مدیریتی خود و همچنین کارایی کلی کسب و کار را بهبود بخشید. در نتیجه، حدس و گمان کاملاً حذف می شود و هر کارمند این شانس را دارد که تصمیمات خود را بر اساس اطلاعات درست و در زمان مناسب قرار دهد. در نهایت، برنامه نرم افزار داشبورد مدیریتی مناسب، کارایی سازمانی را افزایش می دهد و فرهنگ داده محور نرم افزار داشبورد مدیریتی را ایجاد می کند که تنها می تواند نتایج مثبتی را برای کسب و کار به ارمغان بیاورد.

شما کارایی کسب و کار نرم افزار داشبورد مدیریتی را افزایش می دهید: حقیقت این است که برای تثبیت نرم افزار داشبورد مدیریتی خود در بازار و بقای خود، به کارایی تجاری پیشرفته نیاز دارید. کاهش وظایف دستی یکی از اجزای حیاتی مدیریت و توسعه کسب و کار موفق نرم افزار داشبورد مدیریتی است و یکی از اولویت‌های اصلی در افزایش کارایی است. از خود بپرسید، علاوه بر این می توانید چند کار دیگر را خودکار کنید و زمان بیشتری را آزاد کنید؟ علاوه بر این، امکان پاسخگویی سریع به سوالات فوری تجاری نرم افزار داشبورد مدیریتی به شما این امکان را می ‌دهد که ساعات بیشتری را در حین تمرکز بر سایر سوالات مهم کاهش دهید. با استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی شرکت که ارزشمندترین شریک تجاری شما خواهد شد، از خطرات استفاده کنید.

شما از مزایای ویژگی‌های هوشمند نرم افزار داشبورد مدیریتی بهره می ‌برید: با امکان استفاده از هوش مصنوعی، نرم‌افزار داشبورد مدیریتی ابزارهای سنتی نظارت، تجزیه و تحلیل و ایجاد بینش ‌های عملی را تقویت می ‌کند و شما را به سطح بعدی نرم افزار داشبورد مدیریتی داده و تصمیم ‌گیری استراتژیک می ‌برد. اگر یک ناهنجاری تجاری نرم افزار داشبورد مدیریتی رخ دهد یا هدف خاصی محقق شود، ابزارهای مدرن نرم افزار داشبورد مدیریتی فوراً به شما هشدار می دهند، از این رو، می توانید اقدامات فوری انجام دهید و از یک فاجعه تجاری نرم افزار داشبورد مدیریتی جلوگیری کنید یا اهداف تازه به دست آمده خود را جشن بگیرید. شما می توانید از شبکه های عصبی، تشخیص الگو یا هشدارهای آستانه بهره مند شوید که به شما کمک می کند روندها را شناسایی کرده و الگو نرم افزار داشبورد مدیریتی ها را شناسایی کنید و تغییرات مهم را حتی در تلفن همراهتان به شما اطلاع می دهد.

شما شروع به اعتماد به داده‌های نرم افزار داشبورد مدیریتی خود می ‌کنید: با استفاده از یک برنامه نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن، کاربران نرم افزار داشبورد مدیریتی این شانس را دارند که به داده‌ های خود کاملاً اعتماد کنند زیرا بدون توجه به تعداد منابع داده، نرم افزار داشبورد مدیریتی به تنها نقطه حقیقت تبدیل می‌شود. اگر با فایل ‌های مسطح، CRM/ERP، پایگاه‌های داده، میز کمک یا تجزیه و تحلیل بازاریابی نرم افزار داشبورد مدیریتی کار می ‌کنید، می‌ توانید به سادگی داده‌های خود را به هم متصل کنید و با یک رابط کار کنید. این مفهوم بسیار مهم است زیرا امروزه شرکت نرم افزار داشبورد مدیریتی ها داده های زیادی جمع آوری می کنند که کار با ابزارها و نرم افزار داشبورد مدیریتی های مختلف خسته کننده و خسته کننده شده است. شرکت ‌ها و در نهایت مردم به دنبال ساد ه‌سازی فرآیند نرم افزار داشبورد مدیریتی های خود هستند – ابزار نرم افزار داشبورد مدیریتی جواب می ‌دهد. شما به بهترین نرم افزار داشبورد مدیریتی برای استفاده کامل از تمام این مزایا و موارد دیگر نیاز دارید. در اینجا ما از روش ‌های سنتی نمایش داده ‌ها مانند اکسل یا پاورپوینت فاصله می ‌گیریم، زیرا با این حال اکثر ویژگی‌هایی را که در مورد آن بحث خواهیم کرد را پوشش نمی‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا ویژگی‌های کلیدی را که یک نرم افزار داشبورد مدیریتی حرفه ‌ای باید در سال 2023 داشته باشد، شناسایی کنید.

شما کارایی کسب و کار نرم افزار داشبورد مدیریتی را افزایش می دهید: حقیقت این است که برای تثبیت نرم افزار داشبورد مدیریتی خود در بازار و بقای خود، به کارایی تجاری پیشرفته نیاز دارید. کاهش وظایف دستی یکی از اجزای حیاتی نرم افزار داشبورد مدیریتی و توسعه کسب و کار موفق است و یکی از اولویت‌های اصلی در افزایش کارایی نرم افزار داشبورد مدیریتی است. از خود بپرسید، علاوه بر این می توانید چند کار دیگر را خودکار کنید و زمان بیشتری را آزاد کنید؟ علاوه بر این، امکان پاسخگویی سریع به سوالات فوری تجاری به شما این امکان را می‌دهد که ساعات بیشتری را در حین تمرکز بر سایر سوالات مهم نرم افزار داشبورد مدیریتی کاهش دهید. با استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی شرکت که ارزشمندترین شریک تجاری شما خواهد شد، از خطرات استفاده کنید.

شما از مزایای ویژگی‌های هوشمند نرم افزار داشبورد مدیریتی بهره می‌برید: با امکان استفاده از هوش مصنوعی، نرم افزار داشبورد مدیریتی ابزارهای سنتی نظارت، تجزیه و تحلیل و ایجاد بینش‌های عملی را تقویت می‌کند و شما را به سطح بعدی نرم افزار داشبورد مدیریتی داده و تصمیم‌ گیری استراتژیک می ‌برد. اگر یک ناهنجاری تجاری رخ دهد یا هدف خاصی محقق شود، ابزارهای مدرن فوراً به شما هشدار می دهند، از این رو، می توانید اقدامات فوری انجام دهید و از یک فاجعه تجاری جلوگیری کنید یا اهداف تازه به دست آمده خود را جشن بگیرید. شما می توانید از شبکه های عصبی، تشخیص الگو یا هشدارهای آستانه بهره مند شوید که به شما کمک می کند روندها را شناسایی کرده و الگوها را شناسایی کنید و تغییرات مهم را حتی در تلفن همراهتان به شما اطلاع می دهد.

شما شروع به اعتماد به داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ‌های خود می‌ کنید: با استفاده از یک برنامه نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن، کاربران این شانس را دارند که به داده‌های خود کاملاً اعتماد کنند زیرا بدون توجه به تعداد منابع داده، نرم افزار داشبورد مدیریتی به تنها نقطه حقیقت تبدیل می ‌شود. اگر با فایل‌ های مسطح، CRM/ERP، پایگاه ‌های داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ، میز کمک یا تجزیه و تحلیل بازاریابی کار می ‌کنید، می ‌توانید به سادگی داده‌ نرم افزار داشبورد مدیریتی های خود را به هم متصل کنید و با یک رابط کار کنید. این مفهوم بسیار مهم است زیرا امروزه شرکت ها داده های نرم افزار داشبورد مدیریتی زیادی جمع آوری می کنند که کار با ابزارها و نرم افزارهای نرم افزار داشبورد مدیریتی مختلف خسته کننده و خسته کننده شده است. شرکت‌ها و در نهایت مردم به دنبال ساده‌ سازی فرآیندهای خود هستند – ابزار نرم افزار داشبورد مدیریتی جواب می‌دهد.

شما به بهترین نرم افزار داشبورد مدیریتی برای استفاده کامل از تمام این مزایا و موارد دیگر نیاز دارید. در اینجا ما از روش‌های سنتی نمایش داده‌ها مانند اکسل یا پاورپوینت فاصله می‌گیریم، زیرا با این حال اکثر ویژگی ‌هایی را که در مورد آن بحث خواهیم کرد را پوشش نمی‌ دهند و به شما کمک می ‌کنند تا ویژگی‌های کلیدی را که یک نرم افزار داشبورد مدیریتی حرفه ‌ای باید در سال 2023 داشته باشد، شناسایی کنید.

شما به بهترین نرم افزار داشبورد مدیریتی برای استفاده کامل از تمام این مزایا و موارد دیگر نیاز دارید. در اینجا ما از روش‌های سنتی نمایش داده‌ها مانند اکسل یا پاورپوینت فاصله می‌ گیریم، زیرا با این حال اکثر ویژگی‌هایی را که در مورد نرم افزار داشبورد مدیریتی بحث خواهیم کرد را پوشش نمی ‌دهند و به شما کمک می ‌کنند تا ویژگی‌های کلیدی را که یک نرم افزار داشبورد مدیریتی حرفه‌ ای باید در سال 2023 داشته باشد، شناسایی کنید.

3) 18 بهترین ویژگی های نرم افزار داشبورد مدیریتی در سال 2023

18 ویژگی برتر نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال 2023 قسمت اول

همانطور که در مورد مزایا و نحوه استفاده از این راه حل نرم افزار داشبورد مدیریتی ها در کسب و کار خود توضیح دادیم، اکنون نگاهی دقیق تر به ویژگی های برتری که آنها باید برای ارتقاء کسب و کار خود در اختیار شما قرار دهند، خواهیم داشت. ما در اینجا بر روی ویژگی‌های واقعی که در طی فرآیندهای نرم افزار داشبورد مدیریتی ایجاد، استفاده و اشتراک‌ گذاری استفاده می ‌شوند، پس از آماده شدن داده ‌های نرم افزار داشبورد مدیریتی شما و اتصال به ابزار، تمرکز می‌ کنیم.

بنابراین، کیفیت داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ها و ادغام های شخص ثالث را حذف می کنیم که به شما امکان می دهد از یک نقطه حقیقت به داده های نرم افزار داشبورد مدیریتی خود دسترسی داشته باشید، اینها قبلاً الزامات اجتناب ناپذیر هستند. از این رو، ما به جزئیات بیشتر نگاه نمی کنیم. بسیاری از این ویژگی‌های نرم افزار داشبورد مدیریتی مورد بحث در سطوح مختلف پوشش داده می ‌شوند، بنابراین ما اغلب در یک ویژگی واحد، بین پایه/ استاندارد و پیشرفته ‌تر تفاوت قائل می ‌شویم.

1. قالب های نرم افزار داشبورد مدیریتی و گزینه های سبک جهانی

این ویژگی ها به سرعت بخشیدن به فرآیند ایجاد نرم افزار داشبورد مدیریتی و ویرایش کمک می کند. قالب های از پیش تعریف شده، مانند مثال بالا، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که از بین قالب های مختلف از پیش ساخته و طراحی شده که می توانید به سادگی انتخاب کنید، انتخاب کنید و کل نرم افزار داشبورد مدیریتی را برای شما ایجاد می کند که می توانید پس از آن ویرایش کنید. این ویژگی نرم افزار داشبورد مدیریتی سفارشی می ‌تواند زمانی مفید باشد که شما زمان لازم برای ساخت راه‌ حل سفارشی خود را ندارید یا نیاز به تجسم سریع داده‌های خود دارید. همچنین یک راه حل عالی برای کاربران نرم افزار داشبورد مدیریتیی است که احساس راحتی نمی کنند نرم افزار داشبورد مدیریتی خود را تولید کنند اما می خواهند از مزایای آن بهره ببرند.

18 ویژگی برتر نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال 2023 قسمت اول

- گزینه های سبک جهانی به تنظیم طراحی نرم افزار داشبورد مدیریتی با چند کلیک کمک می کند -

گزینه ‌های سبک جهانی به شما امکان می ‌دهند فونت‌ها، رنگ‌ها و رنگ ‌های پس ‌زمینه و غیره را در تمام عناصر نرم افزار داشبورد مدیریتی از جمله نمودارها، متون و موارد دیگر تغییر دهید. این به ویژه زمانی مفید است که می خواهید نرم افزار داشبورد مدیریتی حرفه ای تری ارائه دهید که متناسب با کسب و کار شما یا هویت برند مشتری باشد. همچنین می‌ توانید تنظیمات سبک یکپارچه نرم افزار داشبورد مدیریتی را روی برچسب‌ های داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ، عناصر متنی و افسانه‌های نمودارها و نمودارهای خود اعمال کنید. این به شما امکان می دهد طراحی نرم افزار داشبورد مدیریتی خود را به سرعت برای همه نمودارها تنظیم کنید.

با گزینه‌های نرم افزار داشبورد مدیریتی سبک جهانی، می‌توانید به راحتی به برند، تصویر و داستان شرکتی یکپارچه بچسبید. همانند گزینه های سبک جهانی، تم های از پیش تعریف شده نرم افزار داشبورد مدیریتی به شما این امکان را می دهد که ظاهر و احساس نرم افزار داشبورد مدیریتی خود را بدون هیچ تلاشی تغییر دهید. می توانید تم های خود را تعریف کنید یا از بین چند تم پیش فرض یکی را انتخاب کنید. این امر به ویژه زمانی مفید است که تجزیه و تحلیل داده های نرم افزار داشبورد مدیریتی خود را پیاده سازی می کنید و هنوز برند و داستان خود را تنظیم می کنید.

2. انواع نمودارهای متعدد نرم افزار داشبورد مدیریتی

هنگام ساخت یک تجسم داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ، همیشه باید در مورد استفاده از نوع نمودار مناسب فکر کنید. این را می توان با تفکر دقیق در مورد هدفی که این تجسم در خدمت آن است انجام داد. آیا نمودار نرم افزار داشبورد مدیریتی شما بر اساس رابطه داده ها، ترکیب، توزیع یا مقایسه نرم افزار داشبورد مدیریتی شما خواهد بود؟ یک نرم افزار داشبورد مدیریتی به خوبی توسعه یافته بیش از 25 نوع تجسم داده را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد داده های خود را به معنی دارترین روش تجسم کنید. این یک ویژگی مهم است زیرا انواع نمودارهای نرم افزار داشبورد مدیریتی ای که انتخاب می کنید کیفیت محصول نهایی - نرم افزار داشبورد مدیریتی شما را تعیین می کند.

اگرچه ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد، انتخاب نوع نمودار نرم افزار داشبورد مدیریتی اشتباه می تواند به طور قابل توجهی به تجزیه و تحلیل شما آسیب برساند زیرا داده های نرم افزار داشبورد مدیریتی موجود در آنها می توانند به روشی متفاوت درک شوند. برای مثال، تجسم درصد فروش بر اساس کشور با استفاده از نمودار دایره ای، ممکن است عالی به نظر برسد، با این حال، اگر می خواهید فروش را در بیش از 15 کشور نشان دهید، نمودار دایره ای شلوغ به نظر می رسد و اطلاعات به وضوح ارائه نمی شود. به عنوان مثال، هنگام ایجاد تجسم‌های خود، باید بیشتر از گزینه‌های استاندارد نمودار مانند نمودارهای ستونی، میله‌ای یا خطی نرم افزار داشبورد مدیریتی نگاه کنید و از موارد پیشرفته ‌تر مانند سنج‌ ها، نقشه ‌ها، آبشار، حباب یا نمودار نرم افزار داشبورد مدیریتی های پیشرفت بهره ببرید. اگرچه این آخرین ها شبیه تجسم های پیچیده تر به نظر می رسند، اما ثابت می کنند که برای ردیابی عملیات روزمره تجاری بسیار مفید هستند.

بر اساس نرم افزار داشبورد مدیریتی ای که توسط Google News Lab و adioma توسعه داده شده است، بیشترین جستجو در انواع تجسم نرم افزار داشبورد مدیریتی داده ها در اینترنت، نمودار میله ای و پس از آن نمودار گانت، هیستوگرام و نمودار دایره ای است. اگرچه این بدان معنا نیست که آنها بهترین انتخاب برای تلاش های تجسم نرم افزار داشبورد مدیریتی شما هستند، اما مطمئناً محبوبیت آنها را افزایش می دهد. به خاطر داشته باشید که هیچ نمودار جهانی نرم افزار داشبورد مدیریتی وجود ندارد که شما باید از آن استفاده کنید، اما می توانید هر نمودار را با استفاده از یک ویژگی پیشرفته مانند راهنمای ابزار سفارشی نمودار ارتقا دهید که به شما امکان می دهد وقتی با ماوس خود روی قسمتی از آن حرکت می کنید اطلاعات نشان داده شده را تنظیم کنید. نمودار، یک قطعه کوچک را در اختیار شما قرار می دهد. بیایید به برخی از این گزینه های نمودار پیشرفته یک برنامه نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن با جزئیات بیشتر در نکته بعدی نگاه کنیم.

3. گزینه های نمودار پیشرفته نرم افزار داشبورد مدیریتی

یک نرم افزار داشبورد مدیریتی به خوبی توسعه یافته شامل گزینه های نموداری پیشرفته مانند افزودن یک محور ثانویه، ترکیب انواع نمودارهای متعدد نرم افزار داشبورد مدیریتی در یک یا شاخص های مختلف روند، به عنوان مثال برای نمودار اعدادی است. از آنجایی که نمودارهای اعداد نرم افزار داشبورد مدیریتی اغلب ساخته می شوند، یک نشانگر روند را می توان به صورت جداگانه یا به صورت کلی روی نرم افزار داشبورد مدیریتی اعمال کرد تا رنگ روند را تغییر دهد - در نهایت، مثبت یا منفی بودن نرم افزار داشبورد مدیریتی ها را به صورت بصری نشان می دهد.

تعدادی از خطوط روند موجود است که می تواند در اکثر نمودار نرم افزار داشبورد مدیریتی ها اعمال شود. در میان برخی از رایج ‌ترین آنها، می ‌توانیم خط روند نمایی را بیابیم که برای نشان دادن افزایش یا کاهش مقادیر در سطوح به طور فزاینده‌ای استفاده می ‌شود، روند خطی نرم افزار داشبورد مدیریتی که نشان ‌دهنده رشد یا کاهش ثابت داده‌ ها است، یا خط لگاریتمی که بیشتر است. زمانی استفاده می شود که نرخ تغییر بین یک واحد داده به سرعت افزایش یا کاهش یابد و سپس سطح آن کاهش یابد.

یکی دیگر از عملکردهای نرم افزار داشبورد مدیریتی ، قالب بندی شرطی، به شما امکان می دهد واریانس ها را برجسته کنید تا مقادیر غیرمنتظره را مشخص کنید و روندها و الگوهای پنهان را کشف کنید. می توانید قوانینی را بر اساس مقادیر، محدودیت های ثابت یا نسبی و معیارهای سفارشی اعمال کنید - انتخاب با شماست. علاوه بر این، می توانید مقیاس های رنگی مختلفی را برای نمایش قالب بندی خود مشخص کنید و نمودار بر اساس قوانین اعمال شده شما رنگ ها را تغییر می دهد. بسیاری از این ویژگی های نموداری پیشرفته به لطف رابط بصری کشیدن و رها کردن که ابزارهای پیشرفته نرم افزار داشبورد مدیریتی ارائه می دهند امکان پذیر است، که به کاربران نرم افزار داشبورد مدیریتی اجازه می دهد بدون نیاز به دانش کدنویسی یا مهارت های فنی تصاویر پیشرفته بسازند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلدهای مورد نظر را در محور y و x بکشید، هر شرایط دیگری مانند ابعاد یا فیلترها را تعریف کنید و نمودارهای نرم افزار داشبورد مدیریتی شما در عرض چند ثانیه همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ساخته می شوند. این نوع عملکرد نرم افزار داشبورد مدیریتی ها درهای تحلیلی را به روی کاربران نرم افزار داشبورد مدیریتی غیر فنی باز می کند و به آنها قدرت می دهد تا شیوه های نرم افزار داشبورد مدیریتی را در عملیات روزانه خود بدون نیاز به آموزش عمیق یا کار دستی ادغام کنند. چیزی که چند سال پیش، زمانی که بخش فناوری اطلاعات مسئول تمام وظایف مربوط به داده نرم افزار داشبورد مدیریتی ها بود، امکان پذیر نبود.

18 ویژگی برتر نرم افزار داشبورد مدیریتی برای سال 2023 قسمت اول

- رابط بصری کشیدن و رها کردن با گزینه های نمودار پیشرفته نرم افزار داشبورد مدیریتی -

یکی از قابلیت‌های پیشرفته نرم افزار داشبورد مدیریتی ، ویژگی دوره مقایسه است که به شما کمک می‌ کند سری(های) داده خود را با دوره قبلی (آخرین دوره یا همان دوره سال قبل) مقایسه کنید. این گزینه بسیار ارزشمند است، زیرا بسیاری از راه‌ حل‌های نرم افزار داشبورد مدیریتی ای ساده آن را ندارند، اما اگر می‌خواهید مقایسه مناسبی از داده‌های خود در یک نمودار نرم افزار داشبورد مدیریتی داشته باشید، بسیار مهم است. کسب و کارها می توانند از این قابلیت برای مقایسه فروش دوره های مختلف و استخراج نتایج ارزشمند استفاده کنند. به عنوان مثال، در مورد تقاضای بالقوه محصول نرم افزار داشبورد مدیریتی.

4. متن، تصویر، و ویژگی های آیکون داشبورد مدیریتی

یک نیاز اساسی برای ایجاد داشبورد مدیریتی های حرفه ای امکان اضافه کردن متن، تصاویر و آیکون ها است. این گزینه‌ های داشبورد مدیریتی به سادگی شما را قادر می ‌سازد تا محتوای متنی و تصاویر خارجی خود را اضافه کنید تا به مخاطب در درک بهتر داده داشبورد مدیریتی ‌ها کمک کند. این می تواند هر چیزی باشد، از توضیح مخفف یا معنای KPI یا فقط ارائه زمینه ای برای درک بهتر داده ها در داشبورد مدیریتی. به علاوه، همچنین بسیار مفید است که این ابزار کتابخانه آیکون خود را فراهم کند که در آن شما به سادگی می توانید از بین هزاران نماد جستجو و انتخاب کنید و ویرایش های اولیه مانند تغییر رنگ ها را انجام دهید.

- کتابخانه های داخلی نماد/ ویجت باعث صرفه جویی در زمان در ایجاد داشبورد مدیریتی می شود -

علاوه بر این، جعبه‌های متن/ تصاویر پویا اغلب داستان تجسم داده داشبورد مدیریتی ‌های شما را تکمیل می ‌کنند و خطر نادیده گرفتن اطلاعات ارزشمند را زمانی که نیاز دارید بدانید که آیا روند کسب ‌وکارتان داشبورد مدیریتی خوب عمل می‌ کند یا نیاز به تنظیمات اضافی دارد، کاهش می ‌دهد. اگر مقدار یا معیارهای پیاده‌سازی ‌شده داشبورد مدیریتی ‌ای دارید که زیر معیار مشخص ‌شده شما هستند، یک علامت تعجب واضح به شما نشان می‌دهد که این KPI عملکرد ضعیفی دارد و نیاز به توجه دارد. از طرف دیگر، یک علامت یک سیگنال واضح نشان می دهد که KPI به خوبی کار می کند و بیننده نشانه آشکاری از عملکرد کلی داشبورد مدیریتی متریک خواهد داشت. این فیلتر می تواند بر روی KPI های مختلف در داشبورد مدیریتی پیاده سازی شود و بینش های اضافی را برای هر داده مورد نیاز ارائه دهد. این بسیار مفید است زیرا خود داشبورد مدیریتی در صورت بروز هر گونه اختلاف به شما هشدار می دهد، بنابراین محاسبات دستی دیگر ضروری نیست.