داشبورد مدیریتی های حرفه ای هوش تجاری قسمت اول

داشبورد مدیریتی های حرفه ای هوش تجاری قسمت اول


اغلب گفته می شود که دانش مساوی قدرت است. در حالی که نمی‌ توان این بیانیه را به معنایی جهانی به کار برد (و در واقع، تا حدودی کلیشه ‌ای است)، این مفهوم برای برجسته کردن یک حقیقت مهم در مورد دنیای دیجیتال امروزی عمل می ‌کند: ارزش ‌های مصرف ‌کننده داشبورد مدیریتی به طور مداوم در حال تغییر هستند.

  • جدول محتویات
  • 1) داشبورد مدیریتی هوش تجاری چیست؟
  • 2) مزایای کلیدی داشبورد مدیریتی BI چیست؟
  • 3) 12 روش برتر داشبورد مدیریتی BI
  • 4) نمونه های داشبورد مدیریتی BI دنیای واقعی
  • 5) نتیجه گیری و راهنمایی داشبورد مدیریتی

داده ها هرگز به این آسانی در دسترس نبوده اند. رویکردهای ارتباطی در حال تغییر هستند و موفقیت در دنیای مبتنی بر فناوری امروزی داشبورد مدیریتی مستقیماً با کمیت و نه کیفیت اطلاعات فرد مرتبط است - معیارهای مربوط به شرکت، مشتری داشبورد مدیریتی ، رقیب و بازار.

اما بخش ‌های فناوری اطلاعات داشبورد مدیریتی دیگر دسترسی انحصاری به اطلاعات را ندارند و با داشبورد مدیریتی های BI، دانش در سراسر شرکت پخش می ‌شود و هر کاربر داشبورد مدیریتی را قادر می‌سازد تا گزارش‌ های تعاملی خود را ایجاد کند، از تجسم داده‌ داشبورد مدیریتی ها استفاده کند و دانش را با ذینفعان داخلی و خارجی گسترش دهد.

تصمیم گیری آگاهانه در نهایت منجر به دسترسی بیشتر، فرصت ها و پیشرفت تکنولوژیکی می شود. اغلب، مهمترین عامل در تعیین موفقیت داشبورد مدیریتی به این بستگی دارد که چه کسی در تصمیم گیری واقعی و آگاهانه شرکت می کند و چه کسی از گمانه ها و فرضیات پیروی می کند.

اما یک مکانیسم استراتژیک هوش تجاری داشبورد مدیریتی که در عصر دیجیتال کاملا ضروری است چیست؟ یک داشبورد مدیریتی چگونه می توانید یکی را ایجاد کنید؟ با تشکر از بهترین شیوه های داشبورد مدیریتی BI خاص.

در اینجا، ما در مورد اهمیت کار با داشبورد مدیریتی حرفه ای هوش تجاری صحبت خواهیم کرد و در عین حال 12 ضروری ترین روش برای موفقیت داشبورد مدیریتی را بیان خواهیم کرد.

این شیوه‌ داشبورد مدیریتی ها با تجربه ما به‌عنوان یک ارائه ‌دهنده داشبورد مدیریتی که در طول سال‌ ها با صدها مشتری کار می‌ کند توسعه یافته‌ اند و ما تصمیم گرفته ‌ایم تجربه گسترده داشبورد مدیریتی خود را از انجام پروژه ‌های تحلیلی موفق داشبورد مدیریتی در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم.

برای عملی کردن تئوری داشبورد مدیریتی ، ما همچنین مجموعه‌ ای دست‌ چینی از نمونه‌ های داشبورد مدیریتی هوش تجاری در دنیای واقعی را بر اساس اهداف یا رشته ‌های مختلف کسب‌ وکار ارائه می ‌کنیم، که با ایجاد کننده قدرتمند داشبورد مدیریتی ایجاد شده است که می‌ توانید برای نیازهای تجاری خود از آن استفاده کنید. اما ابتدا، بیایید کمی پیش ‌زمینه داشبورد مدیریتی از اصطلاحاتی که استفاده می‌ کنیم و مزایایی که ارائه می ‌کنند، ارائه دهیم.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

1) داشبورد مدیریتی هوش تجاری چیست؟

داشبورد مدیریتی هوش تجاری یک ابزار تحلیلی است که از داده های منابع مختلف در یک صفحه استفاده می کند. داشبورد مدیریتی های BI که مجهز به تجسم داده‌ های تعاملی هستند، به شرکت‌ ها این امکان را می ‌دهند تا معیارهای کلیدی عملکرد داشبورد مدیریتی را ردیابی کرده و فرآیندها را برای دستیابی داشبورد مدیریتی به اهداف خود بهینه ‌سازی کنند.

آنها اساساً یک رویکرد مبتنی بر فناوری هستند که برای تجزیه و تحلیل و تجسم اطلاعات به روشی عملی استفاده می شود. طراحی داشبورد مدیریتی هوش تجاری نمودارها و نمودارها را در یک صفحه داشبورد مدیریتی ادغام می کند و تصویر بزرگی از وضعیتی که در حال ارزیابی است در اختیار خواننده قرار می دهد.

ابزار داشبورد مدیریتی ماهیت ثابت و مشخصی ندارند و با نمایش معیارهای مربوط به عملکرد، صنعت یا پلتفرم خود، با نیازهای افرادی که آن را می ‌سازند، تطبیق می ‌دهند. در زیر می توانید نمونه داشبورد مدیریتی BI حرفه ای را بیابید:

داشبورد مدیریتی های حرفه ای هوش تجاری قسمت اول

چنین داشبورد مدیریتی هایی می ‌توانند ویژگی ‌های مختلفی داشته باشند، عمدتاً دارای یک رابط قابل تنظیم، سطح مشخصی از تعامل و همچنین امکان استخراج داده‌ داشبورد مدیریتی ها در زمان واقعی از منابع متعدد. با قادر ساختن کاربر داشبورد مدیریتی به تجسم داده های خام پیچیده و سنگین، پردازش داده داشبورد مدیریتی ها را برای مغز ما ساده می کند و به خوانندگان یک دید کلی از عملکرد گذشته داشبورد مدیریتی ، فعلی و آینده ارائه می دهد.

این نوع راه‌ حل‌ های تحلیلی پیشرفته، جنبه‌ های ضروری داشبورد مدیریتی های هوش تجاری سنتی را با تعهد امضای آن‌ها به تجربه کاربر داشبورد مدیریتی ترکیب می ‌کنند. دانش پیش نیاز SQL از بین رفته است، معادلات و زبان پیچیده بیشماری وجود ندارد که تنها برای مجرب ترین و واجد شرایط ترین متخصصان داشبورد مدیریتی IT منطقی است.

به جای خود، داشبورد مدیریتی ای طراحی شده است که برای استفاده از پایه طراحی شده است - قوی، به اندازه کافی برای یک کارآموز بدون آموزش قبلی در دسترس است، به اندازه کافی قدرتمند برای یک مدیر عامل با سال ها تجربه در خط مقدم.

از اندازه‌ گیری کارایی بودجه، تعیین روند داشبورد مدیریتی های بازار تا درک مصرف ‌کنندگان – ابزارهای مدرن داشبورد مدیریتی به کسب ‌وکارهای عصر دیجیتال این امکان را می‌ دهند تا به راحتی شاخص‌های عملکرد کلیدی داشبورد مدیریتی را که بازارهای امروزی را هدایت می ‌کنند شناسایی کنند.

2) مزایای کلیدی داشبورد مدیریتی BI چیست؟

هدف داشبورد مدیریتی BI این است که به کاربران داشبورد مدیریتی تجاری کمک کند تا با جمع ‌آوری، ادغام و تجزیه و تحلیل داده‌ های خود - و البته تجسم آن‌ ها به روشی معنادار، تصمیم‌ های آگاهانه ‌تری بگیرند. هدف آنها ساده کردن تجزیه و تحلیل پیچیده حجم عظیمی از اطلاعات داشبورد مدیریتی، برای جلوگیری از از دست دادن هر روند یا الگوی است. اغلب به اندازه کافی، آنها در یک جدول نامتناهی از اعداد و ارقام نادیده گرفته می شوند یا نادیده گرفته می شوند، و پتانسیل چنین داده هایی دست نخورده باقی می ماند.

داشبورد مدیریتی های BI داده ها را به طور منسجم سازماندهی می کنند و در عین حال هرگونه درهم ریختگی بالقوه ای را که می تواند هنگام کار با مجموعه های پیچیده از اطلاعات در حین استفاده از ابزارهای اطلاعاتی پیشرفته در استراتژی های داشبورد مدیریتی مختلف شما ایجاد شود، کاهش می دهد.

با استفاده از نمایش‌ ها و ابزارهای بسیار بصری داشبورد مدیریتی ، می ‌توانید نمودارها، نمودارها و سایر ابزارهای تجسم قدرتمندی را تولید کنید که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را تفسیر کنید و آن‌ها را به بینش ‌های عملی تبدیل کنید که از بسیاری جهات به نفع شرکت شما خواهد بود.

برای تشریح ارزش بی‌ نظیر ایجاد چنین داشبورد مدیریتی ای، در اینجا مزایای اصلی استفاده از آنها آورده شده است:

شناسایی روند داشبورد مدیریتی: آن‌ها به کسب ‌وکارها در بخش‌ها قدرت می ‌دهند تا روندهای مثبت مرتبط با انبوهی از فعالیت ‌های تجاری داشبورد مدیریتی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند، در حالی که روندهای منفی را برای بهبود کارایی سازمانی داشبورد مدیریتی جدا و تصحیح می ‌کنند.

افزایش کارایی داشبورد مدیریتی: برای بهترین نتایج داشبورد مدیریتی، تصمیم‌ گیری باید همیشه بر اساس داده‌های درست باشد – و داشبورد مدیریتی تجزیه و تحلیل کسب ‌وکار به شما امکان می ‌دهد به این هدف برسید. آنها با ارائه بینش های مرتبط در زمان واقعی، کارایی داشبورد مدیریتی را بهبود می بخشند و به شما امکان می دهند تصمیمات آگاهانه و دقیقی بگیرید که موفقیت داشبورد مدیریتی شما را تسریع می کند.

دقت 100%: برای استفاده از مزیت رقابت داشبورد مدیریتی خود، داشتن اطلاعات داشبورد مدیریتی دقیق در برنامه ریزی، تحلیل و گزارش نیز مهم است. این با دسترسی بلادرنگ به دست می آید، که می تواند دسترسی فوری به نحوه عملکرد کسب و کار داشبورد مدیریتی شما در سطح عملیاتی یا استراتژیک را فراهم کند. اگر همه کارکنان داشبورد مدیریتی در زمان مناسب و در لحظه مناسب مطلع شوند، حدس و گمان به طور کامل حذف می شود، بنابراین ماده ای برای تصمیم گیری آگاهانه ایجاد می شود.

تجسم داده های تعاملی داشبورد مدیریتی: با ظهور منابع داده داشبورد مدیریتی بیشتر، نیاز شدیدی به جمع آوری یک نقطه دسترسی متمرکز وجود دارد که بتوان آن را به روشی تمیز و با بینش فوری ارائه کرد. صفحات گسترده سنتی مانند اکسل آنقدر فشرده شده اند که تصمیم گیری تجاری داشبورد مدیریتی می تواند به پیمایش نامحدود و جستجوی اطلاعات مناسب ختم شود. از آنجایی که پردازش محتوای بصری داشبورد مدیریتی انسان بسیار سریعتر از متن نوشته شده است، گرافیک داشبورد مدیریتی در حال تبدیل شدن به استاندارد برای ارائه های مدرن است و نه فقط نمودار داشبورد مدیریتی ها و نمودارهای معمولی، بلکه گزارش‌ های تعاملی، تجسم هر مرحله از فرآیند کسب ‌وکار داشبورد مدیریتی، پیش‌بینی نتایج و ارائه بینش‌های فوری و کاربردی به کاربران تجاری داشبورد مدیریتی.

ویژگی های سلف سرویس داشبورد مدیریتی: پیاده سازی سلف سرویس مدرن داشبورد مدیریتی به راحتی و بدون نیاز به مهارت های فنی خاص IT امکان پذیر است. در نتیجه، این امکان دسترسی گسترده شرکت به معیارهای عملکرد داشبورد مدیریتی ارزشمندی را فراهم می‌کند که افراد می ‌توانند به سرعت آن‌ ها را به اشتراک بگذارند، و سطحی از چابکی و تحرک را فراهم می ‌کند که فرآیند های سنتی داشبورد مدیریتی داده به سادگی نمی ‌توانند با آن مطابقت داشته باشند.

افزایش ارتباطات داشبورد مدیریتی: با ویژگی های تعاملی داشبورد مدیریتی ، نیازی به تکیه بر گزارش های ثابت یا ارتباطات ایمیلی نیست. این ابزارهای تحلیلی قدرتمند داشبورد مدیریتی را می توان به راحتی با همکاران، مدیران، مشتریان و هر ذینفع مرتبط دیگر به اشتراک گذاشت تا همه را در جریان آخرین تحولات قرار دهد. این کار ارتباط را کارآمدتر می کند و در عین حال همکاری و فرهنگ مبتنی بر داده داشبورد مدیریتی را در کسب و کار تقویت می کند.

پیش بینی دقیق داشبورد مدیریتی: توانایی پیش بینی نتایج آینده یکی دیگر از مزایای بزرگ است. با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی داشبورد مدیریتی و فعلی شما برای یافتن الگوها و روندها، فناوری‌های تجزیه و تحلیل پیش ‌بینی‌ کننده، انتخابی را به آینده در چندین حوزه ارائه می ‌کنند. به این ترتیب، می توانید پیش بینی های دقیقی در مورد مواردی مانند تقاضای محصول دریافت کنید و تولید و استراتژی های داشبورد مدیریتی خود را از پیش برنامه ریزی کنید.

بینش در زمان واقعی داشبورد مدیریتی: برای گرفتن بهترین تصمیمات استراتژیک داشبورد مدیریتی به آخرین داده های موجود نیاز دارید. داشبورد مدیریتی های BI این کار را با ارائه اطلاعات بلادرنگ به محض در دسترس بودن انجام می دهند. نیازی به مرور پایگاه داده های بی نهایت و به روز رسانی دستی همه چیز نیست. تنها با چند کلیک آخرین نتایج موجود داشبورد مدیریتی را برای تصمیم گیری دقیق دریافت می کنید.

آزادی و انعطاف ‌پذیری داشبورد مدیریتی: با گسترش نکات قبلی، ماهیت متمرکز و کاملاً قابل حمل داشبورد مدیریتی هوش تجاری به این معنی است که می ‌توانید به اطلاعات ارزشمند بسیاری از دستگاه‌ ها در هر کجای دنیا که هستید به ‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته و 7 روز هفته، دسترسی داشته باشید. این سطح از آزادی و انعطاف به افزایش بهره وری و افزایش داشبورد مدیریتی هوش تجاری بر اساس یک پایه ثابت ترجمه می شود - یکی از عناصر کلیدی موفقیت داشبورد مدیریتی.

ابزارهای پیشرفته تحلیلگر داده داشبورد مدیریتی ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. از استخراج و صفحات گسترده داشبورد مدیریتی گرفته تا سیستم های اطلاعات محلی، هر راه حل تحلیلی موجود نقش متفاوتی در به حداکثر رساندن ارزش آفرینی دارد. برای کمک به کاهش ارزش تلاش‌های داشبورد مدیریتی خود و اطمینان از طراحی بهینه داشبورد مدیریتی BI برای استراتژی‌ ها یا اهداف خاص، 12 بهترین روشی را که می ‌توانید پیاده ‌سازی کنید، بررسی می‌ کنیم.

3) 12 بهترین روش داشبورد مدیریتی BI که باید دنبال کنید

همانطور که گفته شد، این بهترین شیوه‌ ها به روش ‌ها و تکنیک‌ هایی اشاره دارد که توسط تخصص ما از کار بر روی صدها پروژه داشبورد مدیریتی BI با مشتریان در سراسر جهان ساخته و توصیه می ‌شود تا بیشترین ارزش را از داشبورد مدیریتی و گزارش‌های خود دریافت کنید. این 12 ملاحظات کلیدی داشبورد مدیریتی همه حقایقی را که برای اجرای استراتژی ‌های سازمانی داشبورد مدیریتی مبتنی بر داده‌های جدید به آن نیاز دارید، از جمله توصیه‌های عملی در مورد طراحی داشبورد مدیریتی هوش تجاری را در بر می ‌گیرد.

داشبورد مدیریتی های حرفه ای هوش تجاری قسمت اول

1. الزامات گزارش دهی داشبورد مدیریتی خود را شناسایی کنید

همانطور که برای هر نوع گزارش انجام می دهید - مدیریت، مالی، بازاریابی و غیره - اولین چیزی که باید توضیح دهید "Ws " است: چرا باید داشبورد مدیریتی گزارش دهید و به چه کسی؟ تمام ذینفعان درگیر و همچنین تصمیم گیرندگان و کاربران نهایی داشبورد مدیریتی را فهرست کنید. هنگامی که مخاطبان داشبورد مدیریتی هدف شما مشخص شد، تصور بهتری از آنچه در داشبورد مدیریتی خود خواهید داشت خواهید داشت.

در واقع، دانستن اینکه خوانندگان شما چه کسانی خواهند بود، به شما کمک می ‌کند تا بر جنبه‌ های خاصی از داده داشبورد مدیریتی ‌های مرتبط با آنها، با نیازهای آنها، که با انتظارات و مهارت‌های فنی آنها مطابقت دارد، تمرکز کنید. برای انجام این کار، می ‌توانید مصاحبه‌ های تلفنی یا رو در رو با ذینفعان داشبورد مدیریتی مختلف برنامه ‌ریزی کنید تا همه الزامات گزارش ‌دهی آنها را تجمیع کنید.

هنگامی که این کار انجام شد، انتخاب از بین فهرست‌های شاخص کلیدی عملکرد برای شما آسان ‌تر خواهد بود، فهرست‌ هایی که به بهترین وجه با مخاطبان داشبورد مدیریتی شما مطابقت دارند. به یاد داشته باشید که هدف داشبورد مدیریتی BI این است که واقعیت کسب و کار شما را به وضوح ببیند تا بتوانید در زمان مناسب تصمیمات درستی بگیرید.

سؤالات تجزیه و تحلیل داده‌ها که می ‌پرسید چارچوبی را ارائه می ‌کند و به شما این امکان را می ‌دهد بر جنبه‌ های خاصی از عملکرد داشبورد مدیریتی خود تمرکز کنید - و این زمانی است که شاخص کلیدی عملکرد ها وارد می ‌شوند. آن ‌هایی را انتخاب کنید که وضعیت شرکت داشبورد مدیریتی شما را به بهترین شکل ترجمه می ‌کنند و تکامل فرآیند داشبورد مدیریتی شما را اندازه ‌گیری می ‌کنند.

2. داشبورد مدیریتی های خود را بشناسید

قبل از انتخاب ابزار خود، مهم است که بدانید چه نوع داشبورد مدیریتی هایی در دسترس هستند. هنگامی که هر نوع را درک کردید، می توانید تصمیمی آگاهانه در مورد هدف و اجرای داشبورد مدیریتی خود بگیرید. به یاد داشته باشید، تصمیم گیری آگاهانه برای حداکثر بازگشت سرمایه، نکته اصلی است!

استراتژیک داشبورد مدیریتی: شاخص ‌های استراتژیک داشبورد مدیریتی شاخص‌ های کلیدی سلامت سازمانی را جمع‌ آوری می ‌کنند و به مدیران c-suite کمک می ‌کنند فرصت‌هایی را برای گسترش سازمان داشبورد مدیریتی شناسایی کنند. آنها جزئیات سلامت عمومی یک سازمان را، نه برای تجزیه و تحلیل کامل، بلکه برای برانگیختن افکار آینده و تجزیه و تحلیل مستقل بیشتر بیان می کنند. تجزیه و تحلیل ها بیش از حد پیچیده نیستند و معمولاً در مقایسه با راه حل های دیگر شامل تجمیع داده های عمومی تر داشبورد مدیریتی هستند.

تحلیلی داشبورد مدیریتی: نوع تحلیلی برای ارائه تحلیل های دقیق مربوط به روند داشبورد مدیریتی ها (چیستی، چرایی، چگونه) مهندسی شده است. راه حل های تحلیلی بر اندازه گیری متغیرهای داده داشبورد مدیریتی در رابطه با زمان (هفته، ماه، سال و غیره) تاکید ویژه ای دارند. یک مثال می تواند انجام تجزیه و تحلیل مدیریت زنجیره تامین، همراه با فروش محصول، در یک دوره زمانی معین به منظور تعیین روند داشبورد مدیریتی ها، عوامل وابسته به یکدیگر و پیامدهای استراتژیک بالقوه داشبورد مدیریتی (در صورت وجود) باشد.

یک تشبیه عالی برای داشبوردهای تحلیلی، مشابه یک پزشک عمومی است. او ممکن است در یک زمینه پزشکی خاص متخصص نباشد، اما می ‌تواند با مقایسه علائم فعلی با وضعیت ایده ‌آل سلامت، سلامت کلی بدن را به‌ طور موثر کنترل کند. این دقیقا نقش داشبورد مدیریتی های تحلیلی است. از آنجایی که آنها تعداد زیادی از قابل اندازه گیری های مختلف را برای اهداف همسویی اهداف با عملکرد داشبورد مدیریتی در نظر می گیرند، تمایل دارند پیچیده و بسیار متمرکز باشند.

عملیاتی داشبورد مدیریتی: در جایی که داشبورد مدیریتی های تحلیلی سلامت کلی یک سازمان را نظارت می کنند، داشبورد مدیریتی های عملیاتی بر شاخص های کلیدی عملکرد تمرکز می کنند. آنها بسته به صنعت و مخاطبان داشبورد مدیریتی (فروش، بازاریابی، مالی و غیره) متفاوت خواهند بود، اما آنها همیشه بر عملیات لحظه ای یک سازمان یا نهاد داشبورد مدیریتی نظارت خواهند داشت.

به جای تجزیه و تحلیل سلامت عمومی یک سازمان (یا «بدن»)، داشبورد مدیریتی های عملیاتی در نظارت بر عملکرد (و انحرافات) شاخص های کلیدی عملکرد مختلف (یا «ارگان ها») که در یک نهاد وجود دارد، تخصص خواهند داشت. از آنجایی که آنها اطلاعات بلادرنگ را ارائه می دهند، تمایل دارند داده های پیچیده تری داشته باشند.

تاکتیکی داشبورد مدیریتی: یک ابزار گزارش ‌دهی که معمولاً برای مدیریت سطح میانی استفاده می ‌شود، داشبورد مدیریتی تاکتیکی بسیار تحلیلی است و در چندین حوزه کلیدی فرآیندهای داخلی داشبورد مدیریتی یک شرکت عمیق می‌ شود. آنها بینش زیادی در مورد روندها و معیارهای هفتگی ارائه می دهند و در بهبود ارتباطات داخلی و تدوین استراتژی های میان مدت تا بلندمدت در سراسر بخش ها از بازاریابی و امور مالی تا منابع انسانی بسیار مهم هستند.

3. منابع داده مورد نیاز داشبورد مدیریتی را تعریف کنید

هنگامی که الزامات کلیدی خود و همچنین نوع داشبورد مدیریتی های BI را که استفاده خواهید کرد، شناسایی کردید، وقت آن است که در مورد اطلاعاتی که روی آنها قرار می دهید فکر کنید. با ظهور ابزارهای سلف سرویس داشبورد مدیریتی ، تعداد منابع داخلی و خارجی که کسب و کارها از آنها داده های داشبورد مدیریتی خود را جمع آوری می کنند در حال افزایش است.

اکنون، با تمام این اطلاعات در دست، باید مشخص کنید که چه چیزی برای تحلیل و اهداف کلی شما ارزشمند است. جمع آوری داده های بی فایده داشبورد مدیریتی نه تنها اتلاف وقت و منابع است، بلکه می تواند شما را بر اساس حقایق اشتباه تصمیمات داشبورد مدیریتی گمراه کننده بگیرید.

یک تمرین خوب این است که از منابعی استفاده کنید که برای فرآیند داشبورد مدیریتی ردیابی اهداف خاص شما ارزش ایجاد می کنند. این می تواند چندین بخش و فرآیندهای خارجی داشبورد مدیریتی را شامل شود. ابزارهای داشبورد مدیریتی برای اینکه در همه این موارد غرق نشوید، اتصال دهنده های داده داشبورد مدیریتی حرفه ای را ارائه می دهند تا همه منابع مرتبط شما را در یک مکان منحصر به فرد جمع کنند. با کمک این فناوری، دیگر نیازی نیست به فکر به روز رسانی دستی منابع داده خود باشید، آخرین نتایج شما به محض بالا آمدن در دسترس خواهد بود.

4. داده های طراحی داشبورد مدیریتی را برای جلوگیری از درهم ریختگی

هنگامی که به منابعی که استفاده خواهید کرد فکر کردید و انتخاب کردید، باید بر روی طراحی مختصر و موثر داشبورد مدیریتی تمرکز کنید. در حالی که یک طرح طراحی "آسان برای چشم" ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، ارتباط موثر همیشه باید اولویت شماره یک شما باشد.

این یک اشتباه بزرگ است که فرض کنیم آنچه که فکر می ‌کنید داشبورد مدیریتی ای از نظر بصری جذاب ‌تر است، ارتباط مؤثرتری با مخاطبان شما برقرار می‌کند. ارتباطات یک علم است و طراحی داشبورد مدیریتی باید ارتباطات سریع، مختصر و واضح مبتنی بر واقعیت را منعکس کند.

یکی از تمایلات تاسف بار متخصصان داده در عصر دیجیتال، عادت خودزنی است که مخاطبان داشبورد مدیریتی را با شلوغی بیش از حد تحت فشار قرار می دهند. به همین دلیل است که باید از قانون 5 ثانیه پیروی کنید که می گوید داشبورد مدیریتی شما باید اطلاعات مربوطه را در حدود پنج ثانیه ارائه دهد.

در حالی که اشکال آن متفاوت است، ماهیت ذاتی درهم و برهمی احتمالاً همیشه یکسان باقی می‌ماند... فضای شناختی در ذهن مخاطب را اشغال می ‌کند، و در عین حال، به طور همزمان هیچ تأثیر اساسی یا مفیدی ندارد. به هم ریختگی نه تنها تأثیر مثبتی بر مخاطب داشبورد مدیریتی نخواهد داشت، بلکه این ظاهر را ایجاد می کند که داده داشبورد مدیریتی ها پیچیده تر از ماهیت واقعی آن هستند.

برای جلوگیری از بهم ریختگی، باید بی نظمی را شناسایی کنید. یک راهنمای عالی برای شناسایی ویژگی ها و اشکال درهم ریختگی، اصول گشتالت ادراک بصری داشبورد مدیریتی است. این شش اصل (که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند) توسط مکتب روان ‌شناسی گشتالت به‌عنوان اصول اصلی تشریح کننده تعامل اولیه انسانی و ایجاد نظم در چارچوب تحریک بصری داشبورد مدیریتی (یعنی داده‌ها) تعریف شدند. بیایید به طور خلاصه به هر اصل نگاهی بیندازیم.

مجاورت داشبورد مدیریتی: اصل مجاورت داشبورد مدیریتی حکم می‌کند که ما تمایل داریم عناصر را بر اساس مکان یا «نزدیکی» آنها با هم گروه کنیم. این اصل امکان دستکاری ادراک را از طریق داده های به خوبی قرار داده شده و به طور تمیز گروه بندی می کند.

شباهت داشبورد مدیریتی: اصل تشابه حکم می کند که احتمالاً عناصر قابل مقایسه را با هم گروه بندی کنیم. این در اصل به این معنی است که از منظر بصری داشبورد مدیریتی مخاطب، انتظار می رود رنگ ها، شکل ها و فونت های مشابه با هم گروه بندی شوند. هنگامی که برای ارتباطات مشتری اعمال می شود، این اصل می تواند به حذف عناصر داده های غیر ضروری کمک کند.

بسته شدن داشبورد مدیریتی: اصل بسته شدن به تمایل ما به "بستن شکاف" و ایجاد عناصر کامل داشبورد مدیریتی اشاره دارد. این مفهوم حتی زمانی که بخش‌هایی از اشکال و شکل‌ها گم شده باشند نیز کاربرد دارد.

Enclosure : اصل محفظه حکم می کند که اگر عناصر داشبورد مدیریتی توسط یک حاشیه بصری یا سایه کنترل شوند، ما تمایل داریم که اشیا و عناصر را به عنوان گروه های منحصر به فرد ببینیم. مانند اصول قبلی، این اصل می تواند به عنوان پایه ای برای ارائه داده های گرافیکی داشبورد مدیریتی استفاده شود.

تداوم داشبورد مدیریتی: اصل تداوم حکم می کند که اگر عناصر خطی مجزا در داخل یکدیگر قرار گیرند، ما تمایل به ادغام تمام اجزای عناصر داشبورد مدیریتی خواهیم داشت. سپس خطوط منفرد کمتر به عنوان مجزا و بیشتر به عنوان ادامه یک عنصر مرکزی در نظر گرفته می شوند.

اتصال داشبورد مدیریتی: اصل اتصال داشبورد مدیریتی حکم می ‌کند که جفت‌های بصری داشبورد مدیریتی ما اغلب زمانی قوی ‌تر هستند که یک پیوند خطی واقعی وجود داشته باشد. یعنی به جای ارتباط دادن عناصر از طریق رنگ، شکل یا فاصله، از یک ارتباط خطی مستقیم برای ایجاد پایه و اساس رابطه بصری داشبورد مدیریتی خود با داده ها استفاده می کنیم.

5. داده های طراحی داشبورد مدیریتی با نظم بصری واضح

یکی از تأثیرگذارترین عوامل تأثیرگذار بر تحلیل داشبورد مدیریتی ، تمایل ناخودآگاه برای دستیابی به نظم بصری داشبورد مدیریتی است. بی نظمی باعث بی نظمی می شود و اگر نتوانیم ارزش ارائه داده های پاک و شفاف را درک کنیم، اختلال داده ما در نهایت منجر به اختلال داشبورد مدیریتی می شود. بیایید نگاهی به عناصر یک داشبورد مدیریتی منظم داشته باشیم که برای موفقیت بصری طراحی شده است.

تراز ثابت داشبورد مدیریتی: تراز ایده آل داده ها برای اهداف داشبورد مدیریتی احتمالاً به صورت موردی تعیین می شود. یک قانون پیش‌ فرض خوب این است که آموزنده ‌ترین داده‌ها را در سمت چپ بالا قرار دهید (گوشه سمت چپ بالای صفحه احتمالاً کاندیدای پیشرو برای متن آموزنده است). دانستن اینکه چه چیزی را باید در داشبورد مدیریتی قرار دهید و در کجا قرار دهید به همان اندازه مهم است که بدانید چه چیزی را نباید قرار دهید.

بنابراین، دومین قانون کلی این است که از همه وسوسه برای قرار دادن عناصر مورب و پر کردن الگو داشبورد مدیریتی ها اجتناب کنید. عناصر داده مورب داشبورد مدیریتی ، به ویژه آنهایی که ماهیت خطی دارند، در عین حال که کارایی هم ترازی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، مزیت چندانی ندارند.

فضای سفید داشبورد مدیریتی: آیا فضای سفید برابر با فضای هدر رفته است؟ نه! بیشتر همیشه بهتر نیست. فضای سفید یک اصطلاح طراحی داشبورد مدیریتی است که برای ارجاع به فضای موجود در یک ارائه استفاده می شود که به هیچ عنصر خاصی اختصاص داده نمی شود. این یک فضای خالی از تمام تصاویر، رنگ ها، متون، داده ها و سایر عناصر صفحه داشبورد مدیریتی قابل مشاهده است.

شما باید مشتاق باشید از مزایای ثابت شده فضای سفید "فعال" و "غیرفعال" (یعنی عمدی و غیرعمدی) استفاده کنید. مزایا شامل طراحی و تعادل بهبود یافته داشبورد مدیریتی ، خوانایی پیشرفته داشبورد مدیریتی ، ظاهر پیچیده و همچنین عناصر داده داشبورد مدیریتی اولویت بندی شده است.

استفاده از کنتراست داشبورد مدیریتی: کنتراست داشبورد مدیریتی را باید نزدیک به فضای سفید در نظر گرفت. هر دو از یک شجره خانوادگی سرچشمه می گیرند، اما هر کدام ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. می ‌توانید و باید هم کنتراست و هم فضای سفید را با هم آزمایش کنید. وقتی با هم ترکیب شوند، پتانسیل ایجاد یک پانچ بصری داشبورد مدیریتی باورنکردنی را دارند.

بیشتر اوقات، کنتراست داشبورد مدیریتی از طریق تغییر در طرح رنگ داده اعمال می شود. این تغییر که احتمالاً بر روی عنصر «نقطه تأکید» متمرکز است، برای جلب توجه بیننده به جزئیات داده‌ای خاص و مهم است. تنوع رنگ و طرح ساده فرآیند جمع‌آوری اطلاعات را بهبود می ‌بخشد و امکان تجربه کارآمد، متمرکز و راحت را فراهم می‌ کند.

6. تجسم داده های مناسب داشبورد مدیریتی را انتخاب کنید

ما عناصر حیاتی بهترین شیوه‌های هوش تجاری برای طراحی داشبورد مدیریتی را پوشش داده‌ایم، و از بسیاری جهات، انتخاب تجسم توسعه ‌ای از این روش‌ها است. مغز انسان اطلاعات بصری داشبورد مدیریتی را موثرتر از متن خالص هضم می کند. این بدان معناست که وقتی با داده‌های داشبورد مدیریتی خود کار می ‌کنید، باید آن‌ها را به گونه‌ ای نمایش دهید که در سطح عمیق ‌تر و معنادارتری با مخاطبانتان طنین ‌انداز شود.

با انجام این کار، مطمئن خواهید شد که داده های داشبورد مدیریتی شما به بینش های عملی تبدیل می شود که در نهایت کسب و کار را به جلو می برد. تصاویر داشبورد مدیریتی اشکال مختلفی دارد. برای کمک به شما در انتخاب نمایش مناسب داده های خود، در اینجا راهنمای ما برای انتخاب انواع مناسب تجسم داده ها برای لذت خواندن شما است. در زیر خلاصه تصویری کوتاهی را مشاهده می کنید:

داشبورد مدیریتی های حرفه ای هوش تجاری قسمت اول