بهینه کردن  داشبورد مدیریتی برای مدیران پروژه

بهینه کردن داشبورد مدیریتی برای مدیران پروژه


تصمیم گیری یکی از مسئولیت های کلیدی یک مدیر پروژه است. برای تصمیم گیری خوب، به بینش هایی نیاز دارید که از داده ها و روندها گرفته شده باشد. و ابزار کمی وجود دارد که بهتر از داشبورد مدیریتی ها در کمک به درک مجموعه داده ها بهتر است.

تصمیم گیری یکی از مسئولیت های کلیدی یک مدیر پروژه است. برای تصمیم گیری خوب، به بینش هایی نیاز دارید که از داده ها و روندها گرفته شده باشد. و ابزار کمی وجود دارد که بهتر از داشبورد مدیریتی ها در کمک به درک مجموعه داده ها بهتر است.

داشبورد مدیریتی ها ابزارهای تجسمی هستند که اطلاعات سازماندهی شده (معمولاً از منابع مختلف) را که در یک نقطه دسترسی جمع آوری شده اند، می دهند. با استخراج، نظارت و تجزیه و تحلیل داده ها، داشبورد مدیریتی ها به تصمیم گیرندگان اجازه می دهند تا بینش عملی برای بهبود پروژه های داشبورد مدیریتی خود ایجاد کنند.

انواع پروژه داشبورد مدیریتی

داشبورد مدیریتی استراتژیک

داشبورد مدیریتی های استراتژیک به مدیریت بالاتر اجازه می دهد تا عملکرد شرکت یا تیم را از طریق معیارهای کلیدی خود ببیند. برای مثال، مدیران فروش ممکن است بخواهند کل درآمد تیم و تعداد مشتریان داشبورد مدیریتی را زیر نظر داشته باشند. یک مدیر محصول نرم افزاری داشبورد مدیریتی می تواند بر تعداد کاربران داشبورد مدیریتی ، درآمد و حفظ آنها نظارت کند.

اطلاعات روی داشبورد مدیریتی استراتژیک می‌تواند به مدیریت اجازه دهد تا عملکرد را در بازه‌های زمانی قبلی مقایسه کند و یک جهت مبتنی بر داده برای تیم‌ های داشبورد مدیریتی خود ارائه دهد.

داشبورد مدیریتی عملیاتی

داشبورد مدیریتی های عملیاتی برای نظارت بر کارایی تلاش های تیم استفاده می شود. به عنوان مثال، داشبورد مدیریتی عملیاتی یک شرکت تولیدی ممکن است تعداد محصولات بسته بندی یا تولید شده را در زمان واقعی نمایش دهد. به این ترتیب، سرپرستان و مدیران می ‌توانند در صورت وجود ناهنجاری ‌ها را تشخیص دهند و بلافاصله برای رفع آنها اقدام کنند.

داشبورد مدیریتی تاکتیکی

در مورد هدف و سطح جزئیات، داشبورد مدیریتی های تاکتیکی بین داشبورد مدیریتی های استراتژیک و داشبورد مدیریتی های عملیاتی قرار می گیرند.

نمونه ای از داشبورد مدیریتی تاکتیکی، داشبورد مدیریتی ای است که عملکرد صفحات رسانه های اجتماعی را نمایش می دهد. مدیران رسانه های اجتماعی این موضوع را زیر نظر دارند تا بفهمند کدام پست ها کار می کنند و کدام نه. این به آنها بینشی می دهد که چه کارهای بیشتری می توانند برای ایجاد تعامل بیشتر در کانال های خود انجام دهند.

داشبورد مدیریتی های تاکتیکی اغلب توسط مدیران میانی برای نظارت بر عملکرد در زمان واقعی و تعیین اینکه آیا باید تنظیماتی در نحوه اجرای برنامه هایشان انجام شود یا خیر، استفاده می شود.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

داشبورد مدیریتی تحلیلی

داشبورد مدیریتی های تحلیلی دارای جزئیات باورنکردنی هستند. این داشبورد مدیریتی ها که توسط تحلیلگران مورد استفاده قرار می گیرند، به کارشناسان در تشخیص روندها و پیش بینی سناریوهای احتمالی که شرکت باید برای آنها آماده شود کمک می کند.

به عنوان مثال، داشبورد مدیریتی ای که هزینه ها و درآمدهای یک شرکت را نشان می دهد می تواند به تحلیلگران کمک کند تا میزان سودآوری آنها در چند سال آینده را پیش بینی کنند. این اطلاعات می‌تواند برای پیشنهاد سرمایه‌گذاران یا شرکا یا برای مدیریت انجام تعدیلات عمده در مواردی که پیش‌بینی‌ها وخیم به نظر می‌رسند مورد استفاده قرار گیرد.

برای ساختن داشبورد مدیریتی های عالی به کمک نیاز دارید؟ فهرست ما از بهترین سازندگان داشبورد مدیریتی برای مدیران پروژه را بررسی کنید.

ویژگی های کلیدی نرم افزار داشبورد مدیریتی

مدیریت دستی داشبورد مدیریتی ها می تواند بسیار سخت باشد. اگر به اطلاعات بلادرنگ نیاز دارید، حتی ممکن است کاملاً غیرممکن باشد. برای به حداکثر رساندن مزایای داشبورد مدیریتی، استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی خوب به شدت توصیه می شود.

در اینجا ویژگی های کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین آنها به دنبال آنها باشید.

ادغام های مربوطه داشبورد مدیریتی

یکپارچه ‌سازی‌ ها چیزی هستند که به یک نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی اجازه می ‌دهند تا اطلاعات را از منابع مورد نیاز شما استخراج کند. قبل از انتخاب یک نرم افزار، به شاخص های کلیدی عملکرد های داشبورد مدیریتی تیم خود و آنچه برای ردیابی آنها استفاده می کنید فکر کنید. سپس، گزینه های خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها آن ادغام ها را در دسترس دارند.

گزینه های تجسم

داشبورد مدیریتی ها به دلیل نحوه نمایش اطلاعات به جمع آوری حجم وسیعی از اطلاعات در مدت زمان کوتاه تری کمک می کنند. برای به حداکثر رساندن نرم افزار داشبورد مدیریتی خود، یکی را انتخاب کنید که چندین گزینه در مورد نحوه نمایش داده های مورد نیاز شما ارائه دهد. این انعطاف پذیری به شما این امکان را می دهد که قالب مورد نیاز خود را برای موقعیت های مختلف انتخاب کنید.

داده های زمان واقعی

داشبورد مدیریتی های خاصی، مانند داشبورد مدیریتی های عملیاتی و تاکتیکی، برای اثربخشی به اطلاعات بلادرنگ نیاز دارند.

در مورد هدف خود از داشبورد مدیریتی فکر کنید تا مشخص کنید چقدر به آخرین اطلاعات نیاز دارید. اگر با بررسی های هفتگی یا ماهانه موافق هستید، شاید پردازش بیدرنگ داده ها در اولویت نباشد. اما اگر می ‌خواهید بتوانید در لحظه نیاز، تنظیمات فوری انجام دهید، توصیه می‌ کنیم روی یک نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی سرمایه ‌گذاری کنید که به شما بینشی در زمان واقعی می ‌دهد.

قابلیت سفارشی سازی

نرم‌افزار داشبورد مدیریتی فقط به تیم شما کمک نمی ‌کند تا از عملکرد بالاتری برخوردار باشد. همچنین می تواند همسویی با سهامداران پروژه داشبورد مدیریتی را آسان تر کند.

بسته به کاری که انجام می دهند، ذینفعان می خواهند مجموعه های مختلفی از اطلاعات را ببینند. گزینه‌های قابل سفارشی ‌سازی مانند فیلترها به شما امکان می ‌دهند داشبورد مدیریتی هایی ایجاد کنید که مهم ‌ترین داده‌ ها را در اولویت قرار می ‌دهند تا افراد بتوانند بدون حواس ‌پرتی بر آن‌ها نظارت کنند.

گزینه های اشتراک گذاری و صادرات

هنگام استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی مجهز به گزینه های صادراتی، به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان می تواند آسان تر باشد. چه گزینه ای برای اشتراک گذاری از طریق پیوند یا صادرات گزارش به عنوان اسناد، صفحات گسترده یا PDF، گزینه های اشتراک گذاری و صادرات مجهز به قابلیت سفارشی سازی شما را در ایجاد گزارش های عملکرد داشبورد مدیریتی کارآمدتر می کند.

راحتی در استفاده

برای هر ابزار یا نرم ‌افزاری، مطمئن شوید که زمانی که برای پیکربندی آنها استفاده می ‌کنید، شما یا تیمتان را در کار بی ‌ثمر نمی ‌کند. در حالی که انجام تنظیمات از قبل طبیعی است، استرس مداوم بر نحوه استفاده از آنها می تواند برای کارایی تیم داشبورد مدیریتی شما تأثیر منفی بگذارد.

یک رابط بصری، میز کمک صدا، و یک فرآیند نصب واضح می ‌تواند کمک بزرگی در قابل استفاده کردن نرم ‌افزار داشبورد مدیریتی شما برای همه باشد.

ساخت داشبورد مدیریتی های کاربردی

برای ایجاد داشبورد مدیریتی هایی که به شما امکان می دهد جهت و کارایی خود را بهبود ببخشید، قبل از شروع ساختن آنها، سؤالات درستی از خود بپرسید.

 

به ذینفعان خود فکر کنید. نظارت بر چه اطلاعاتی برای آنها مهم است؟ شاخص کلیدی عملکرد آنها چیست؟ غرق کردن آنها با اطلاعات غیر ضروری فقط آنها را از کار مورد نیاز منحرف می کند. معیارهایی را که هر ذینفع نیاز دارد هماهنگ کنید، بنابراین می ‌توانید داشبورد مدیریتی های سفارشی ‌سازی شده‌ای بسازید که واقعاً مفید باشند.

معیارهای مربوط به داشبورد مدیریتی شامل چه مواردی است؟

با نرم افزارهای تحلیلی داشبورد مدیریتی پیچیده موجود، می توانید صدها نقطه داده را تنها با چند کلیک ایجاد کنید. با این حال، هنگام انتخاب معیارها برای نظارت، مهم است که مشخص کنید کدام یک واقعاً به حرکت سوزن کمک می کند.

این ممکن است بسته به اولویت های فعلی تیم شما تغییر کند. هنگامی که یک داشبورد مدیریتی ایجاد می کنید، مطمئن شوید که آنهایی را نشان می دهید که برای اهداف و مقاصد شما حیاتی هستند.

چه روابط و روندهایی باید در داشبورد مدیریتی رعایت شود؟

شناسایی روند ها و روابط می تواند موفقیت هایی را برای بسیاری از مشاغل ایجاد کند. به عنوان مثال، شناسایی کانال‌ های بازاریابی که باعث ایجاد درآمد می ‌شوند، می ‌تواند به شما کمک کند تا بودجه بازاریابی خود را به بهترین نحو تخصیص دهید. مشاهده رابطه بین تلاش های خاص به شما بینشی در مورد رفتارها و ترجیحات خرید مشتریانتان می دهد.

در مورد روابطی که می خواهید مشاهده کنید فکر کنید و آنها را در داشبورد مدیریتی خود بگنجانید.

در صدر پروژه داشبورد مدیریتی های خود بمانید

داشبورد مدیریتی های پروژه که به درستی انجام می شوند می توانند به شما کمک کنند تا از پروژه های خود مطلع باشید و آنها را با ذینفعان مربوطه در میان بگذارید.

داشتن یک دید خوب از معیارهای مربوطه به شما کمک می کند بینش خوبی کسب کنید که منجر به جهت گیری و تصمیم گیری بهتر می شود. و بهترین راه برای انجام این کار استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی برای مدیریت چندین نقطه داده و دیدن همه آنها در یک مکان است.