مزایای داشبورد مدیریتی 2023

مزایای داشبورد مدیریتی 2023


داشبورد مدیریتی اساساً یک داشبورد مدیریتی داده مرکزی است که برای نمایش تمام معیارهای کلیدی مرتبط با پروژه های خاص طراحی شده است. داشبورد مدیریتی به تیم ‌های پروژه کمک می‌ کند پروژه داشبورد مدیریتی ‌ها را با نشان دادن معیارهای سطح بالا برای پیشرفت پروژه داشبورد مدیریتی و همچنین وضعیت وظایف پروژه داشبورد مدیریتی ، بودجه و هر چیز دیگری که بینش بی ‌درنگ پروژه داشبورد مدیریتی را ارائه می‌ دهد، ردیابی کنند.

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

چگونه می توان زمینه سازی داشبورد مدیریتی یا داشبورد pm را مشخص کرد؟ می ‌توان آن را به کامپیوتر همه ‌چیز کاپیتان کرک در Star Trek تشبیه کرد - اگر این چیزی است که همیشه می‌خواستید، یک داشبورد مدیریتی برای شما ساخته شده است.

داشبورد مدیریتی اساساً یک داشبورد مدیریتی داده مرکزی است که برای نمایش تمام معیارهای کلیدی مرتبط با پروژه های خاص طراحی شده است. داشبورد مدیریتی به تیم ‌های پروژه کمک می‌ کند پروژه داشبورد مدیریتی ‌ها را با نشان دادن معیارهای سطح بالا برای پیشرفت پروژه داشبورد مدیریتی و همچنین وضعیت وظایف پروژه داشبورد مدیریتی ، بودجه و هر چیز دیگری که بینش بی ‌درنگ پروژه داشبورد مدیریتی را ارائه می‌ دهد، ردیابی کنند.

چه در حال مبارزه با کلینگون ها یا نرم افزارهای حمل و نقل باشید، نمی توانید اطلاعات و ابزار داشبورد مدیریتی را شکست دهید.

در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چرا هر تیمی در سال 2023 به نرم افزار داشبورد مدیریتی نیاز دارد و چگونه می توانید خود را ایجاد کنید.

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی یک صفحه است که در یک نگاه به شما می گوید که همه پروژه داشبورد مدیریتی های شما چگونه انجام می شوند.

برای هر کاری که از آن استفاده می کنید، چه داشبورد مدیریتی کار باشد یا داشبورد وضعیت پروژه، یک داشبورد مدیریتی پویا می خواهید که بتواند با شما و تیم هایتان حرکت کند.

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

برخی از ویژگی های خاصی که ممکن است در داشبورد مدیریتی خود مشاهده کنید عبارتند از:

  • وظایف - با زمان تخمینی تکمیل و توانایی ردیابی زمان
  • الزامات مشتری داشبورد مدیریتی
  • هزینه های واقعی هر کار
  • جدول زمانی با نقاط عطف و قابل تحویل واضح
  • وضعیت آزمون‌ها، بررسی‌ها یا گواهی ‌های خارجی

داشبورد مدیریتی با کیفیت بالا برای به‌ روزرسانی ‌های بلادرنگ و تجزیه و تحلیل داده‌ های پروژه در پروژه‌ های تکمیل ‌شده یا لغو شده مفید خواهد بود، که سپس می ‌توانید آن را برای همه پروژه‌ های آینده اعمال کنید.

بهترین نمونه ‌های داشبورد مدیریتی به راحتی خوانده می ‌شوند، برای کسب ‌وکار شما سفارشی می ‌شوند و می‌ توانند به ‌طور خودکار در زمان واقعی به‌ روزرسانی شوند - در وقت گرانبهای شما صرفه‌ جویی می ‌کنند.

چگونه یک داشبورد مدیریتی را برای شما کار می کنید؟

  • این چهار مرحله را دنبال کنید:
  • 1. شاخص عملکرد کلیدی داشبورد مدیریتی های خود را تعیین کنید
  • 2. شاخص عملکرد کلیدی داشبورد مدیریتی های خود را انتخاب کنید - معیارهایی که به شما می گوید آیا پروژه شما در مسیر است یا خیر.
  • چند نمونه:
  • تحویل داشبورد مدیریتی در هفته تکمیل می شود
  • نظرات مثبت مشتریان هر ماه دریافت می شود
  • ماه هایی که در حد بودجه باقی ماندید

2. منابع داده داشبورد مدیریتی خود را شناسایی کنید

برای هر داشبورد مدیریتی، منبع داده را شناسایی کنید، مانند صفحه گسترده، مدیر ارتباط با مشتری، نرم افزار مدیریت پروژه، یا برنامه دیگری.

3. نحوه ارائه هر داشبورد مدیریتی را تعیین کنید

بعد، تصمیم بگیرید که چگونه هر متریک داشبورد مدیریتی را به صورت بصری ارائه دهید. اگر داشبورد مدیریتی یک عدد مطلق باشد، مانند هزینه های هفتگی، یک نمودار خطی می تواند کار کند. اگر مقایسه است، مانند مشتریان داشبورد مدیریتی ای که به دست آورده اند در مقابل از دست دادن، نمودار میله ای را امتحان کنید. برای جدول زمانی بیش از یک هفته، نمودار داشبورد مدیریتی گانت را امتحان کنید.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

نکته مهم این است که هر کسی می تواند به نمایش بصری داشبورد مدیریتی داده های شما نگاه کند و فوراً معیارها را درک کند.

4. داده های داشبورد مدیریتی خود را سازماندهی کنید

اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر خود را مرتب کنید، منابع خود را پیوند دهید، و ببینید: یک داشبورد مدیریتی دارید.

این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما برنامه های زیادی برای کمک به شما طراحی شده اند - حتی اگر یک فرد فنی نباشید. به عنوان مثال، monday.com دارای طیف گسترده ای از الگوها است که می توانید از آنها برای استفاده از قدرت داشبورد مدیریتی استفاده کنید.

به عنوان مثال، الگوی ردیاب پروژه داشبورد مدیریتی ما یک پایه عالی برای راه اندازی و راه اندازی شما فراهم می کند:

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

چه مواردی را باید در داشبورد مدیریتی لحاظ کنید؟

تا زمانی که داشبورد مدیریتی شما شامل نمایش‌هایی از به ‌روزرسانی ‌های شاخص کلیدی عملکرد زنده باشد، تنها الزاماتی که باید برآورده شود متعلق به شماست.

در اینجا چند پیشنهاد هستند…

نقشه راه محصول

یک برنامه بلند مدت برای اینکه چه ویژگی هایی به یک محصول نرم افزاری داشبورد مدیریتی اضافه می شود. همچنین نشان می دهد که چه کسی مسئول هر یک از ویژگی ها و مراحل لازم برای اتمام است. الگوی نقشه راه محصول monday.com یک مدل خوب و کاربرپسند است.

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

ردیاب وظیفه

ویجت برای روز به روز. یک ردیاب کار روزانه خوب می تواند به شما نشان دهد که هر یک از اعضای تیم داشبورد مدیریتی شما در هر مقطع زمانی روی چه چیزی کار می کنند.

ویجت مالی

این می تواند یک نمودار میله ای یا خطی باشد که تخصیص منابع شما برای پروژه داشبورد مدیریتی و پایداری آن را نشان می دهد. شما می توانید هزینه های واقعی خود را با بودجه پیش بینی شده خود مقایسه کنید و بر اساس آن تنظیم کنید.

ویجت حجم کار

ویجت حجم کاری - مانند چیزی که در monday.com داریم - بر تخصیص منابع انسانی شما متمرکز است. با یکی از این موارد، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ کس در تیم شما بیش از حد کار یا کم کار نیست.

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

به یک چیز دیگر در داشبورد مدیریتی نیاز دارید، و این چیزی است که مردم اغلب فراموش می کنند.

قابلیت استفاده

به یاد داشته باشید، داشبورد مدیریتی زمانی بسیار مفید است که کل تیم شما آن را خریداری کند. ما همه الگوهای خود را در monday.com ساخته ‌ایم تا اعضای تیم نه تنها از آنها استفاده کنند، بلکه از استفاده از آنها لذت ببرند.

فایده داشبورد مدیریتی چیست؟

ابزارهای داشبورد مدیریتی به شما یک مکان متمرکز برای همه شاخص کلیدی عملکرد های مهم پیرامون پروژه داشبورد مدیریتی شما و توانایی اسکن آنها می دهد. بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

  • یک مدیر پروژه داشبورد مدیریتی هر روز تصمیمات زیادی می گیرد.
  • چه کسی باید مالکیت هر کار را به عهده بگیرد؟
  • چه زمانی باید آن کار انجام شود؟
  • چه چیزی باید تخلیه شود؟
  • چه کسانی کم استفاده می شوند؟
  • ما با بودجه خود کجا هستیم و چه چیزی هزینه زیادی دارد؟
  • چگونه می توانیم بودجه خود را تخصیص دهیم؟

الگوی داشبورد مدیریتی فرآیند monday.com تعداد زیادی اطلاعات را در یک نگاه نشان می دهد:

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

  • در این اسکرین شات به تنهایی می توانید ببینید:
  • کلیه پروژه های فعال داشبورد مدیریتی
  • وضعیت پروژه داشبورد مدیریتی
  • صاحبان پروژه داشبورد مدیریتی

اولویت کار

با یک نگاه، دقیقا می دانید که توجه شما به کجا نیاز است و می توانید آنچه را که می خواهید ببینید را کنترل کنید. به عنوان مثال، آیا یک کمپین به دلیل کار زیاد آژانس بازاریابی عقب مانده است؟ سپس می توانید از این اطلاعات برای ایجاد داشبورد مدیریتی ای مانند این استفاده کنید تا همه آن را ببینید.

مزایای داشبورد مدیریتی 2023

چگونه می توانم یک داشبورد مدیریتی در اکسل ایجاد کنم؟

درست است که می توانید از اکسل برای ساخت داشبورد مدیریتی هایی که به طور خودکار به روز می شوند استفاده کنید. اگر نموداری را به مجموعه داده داشبورد مدیریتی پیوند دهید، تغییر داده‌ها باعث به‌ روزرسانی نمودار نیز می ‌شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که داده داشبورد مدیریتی های خود را به یک ستون اضافه کنید، نموداری را با استفاده از نوار ابزار وارد کنید، سپس سلول ها را با داده هایی که می خواهید نمایش دهید برجسته کنید. هنگامی که نمودار داشبورد مدیریتی در جای خود قرار گرفت، به ‌روزرسانی می ‌شود تا تغییرات داده ‌های مرتبط را منعکس کند.

نکته مهم: اکسل منحنی یادگیری تند دارد و ما متقاعد نشده ایم که همیشه ارزشش را داشته باشد.

این فقط ما نیستیم که در اینجا با خودمان صحبت کنیم (اگرچه، جای تعجب نیست که ما الگوهای monday.com را به صفحات گسترده اکسل ترجیح می دهیم). اکسل ابزار قدرتمندی است، اما برای داشبورد مدیریتی بهینه نشده است.

نرم ‌افزار مدیریت پروژه داشبورد مدیریتی اختصاصی جذاب ‌تر، استفاده از آن سرگرم ‌کننده ‌تر است و احتمال بیشتری دارد که تیم شما را در همان صفحه نگه دارد. سه نکته مهم در مورد داشبورد مدیریتی را هرگز فراموش نکنید:

  • شاخص کلیدی عملکرد های داشبورد مدیریتی مرتبط
  • به روز رسانی خودکار داشبورد مدیریتی
  • توانایی برقراری ارتباط فوری بسیاری از اطلاعات

رسیدن به این اهداف می تواند به طرز فریبنده ای سخت باشد. همیشه بهتر است از نرم افزارهایی با قالب داشبورد مدیریتی اختصاصی استفاده کنید که نیازی به بلند کردن وسایل سنگین ندارد.

آماده سازی داشبورد مدیریتی خود در monday.com

اکنون که آموخته اید در داشبورد مدیریتی به دنبال چه چیزی بگردید، احتمالاً برای شروع به تنهایی هیجان زده هستید.

ما کاملا آن را دریافت می کنیم. داشتن اطلاعات پشت سر هم احساس شگفت انگیزی است.

مهم نیست در چه نوع محل کاری هستید، monday.com یک الگوی داشبورد مدیریتی پروژه قابل تنظیم برای شما دارد. برای شروع، مدیریت وظایف تیمی یا الگوهای فهرست کارهای هفتگی ما را امتحان کنید. شما قادر خواهید بود قدرت داشبورد مدیریتی ها را بدون نیاز به سر و کله زدن با آنها در تمام طول شب به تیم خود بیاورید.