داشبورد مدیریتی: بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی

داشبورد مدیریتی: بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی


در این مقاله، من بیشتر به این می پردازم که داشبورد مدیریتی های تجاری چیست، چگونه سازمان های نمایی از آن برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده می کنند، و چگونه می توانید از داشبورد مدیریتی ها برای بهبود کارایی، بهره وری، سودآوری و رشد داشبورد مدیریتی شرکت استفاده کنید.

داشبورد مدیریتی ها: بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی

در این مقاله، من بیشتر به این می پردازم که داشبورد مدیریتی های تجاری چیست، چگونه سازمان های نمایی از آن برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده می کنند، و چگونه می توانید از داشبورد مدیریتی ها برای بهبود کارایی، بهره وری، سودآوری و رشد داشبورد مدیریتی شرکت استفاده کنید.

آیا می توانید تصور کنید که ماشینی را رانندگی کنید که داشبورد مدیریتی ندارد؟

شما در زمان واقعی نمی دانید با چه سرعتی حرکت می کنید، چقدر سوخت در باک باقی مانده است و هرگز نوری را نخواهید دید که به شما هشدار می دهد موتور را بررسی کنید. تفاوت چندانی با رانندگی کور ندارد.

درست همانطور که داشبورد مدیریتی خودرو اطلاعات بی ‌درنگ عملکرد و سلامت خودرو شما را ارائه می ‌دهد، داشبورد مدیریتی تجاری بازخورد سریعی را ارائه می ‌دهد که با آشکار کردن فرصت ‌ها و تهدید ها در زمان واقعی، رشد گسترده‌ای را ممکن می‌ سازد.

با داشتن یک عکس فوری از عملکرد تیم و سلامت شرکت داشبورد مدیریتی ، کسب ‌وکارها می ‌توانند ضمن به حداقل رساندن هزینه ‌ها و اشتباهات، کارایی، بهره‌ وری، سودآوری و رشد داشبورد مدیریتی را تضمین کنند.

در این مقاله، من بیشتر به این می پردازم که داشبورد مدیریتی های تجاری چیست، چگونه سازمان های نمایی از آن برای به دست آوردن مزیت رقابتی داشبورد مدیریتی استفاده می کنند، و چگونه می توانید از داشبورد مدیریتی ها برای بهبود کارایی، بهره وری، سودآوری و رشد شرکت استفاده کنید.

اجزای اصلی یک داشبورد مدیریتی برای تجارت

داشبورد مدیریتی ها که به عنوان "گزارش پیشرفت" یا "گزارش" نیز شناخته می شوند، اساساً یک ابزار مدیریت اطلاعات داشبورد مدیریتی در یک نگاه است که تمام معیارهای ضروری شرکت و کارمندان را نشان می دهد و برای همه افراد در سازمان قابل دسترسی است.

داشبورد مدیریتی یک از دو جزء اصلی تشکیل شده است: اطلاعات خارجی و اطلاعات داخلی. اطلاعات خارجی معیارهای کلیدی عملکرد داشبورد مدیریتی خارجی مانند نرخ تبدیل، کاهش اشتراک، فروش و موجودی را نشان می دهد. از سوی دیگر اطلاعات داخلی اطلاعاتی مانند عملکرد کارکنان یا بخش و سایر شاخص های کیفی مربوط به پیشرفت دستیابی به اهداف و اهداف تجاری اصلی شرکت داشبورد مدیریتی را دنبال می کند.

داشبورد مدیریتی بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی

طبقه بندی داشبورد مدیریتی ها

به طور کلی داشبورد مدیریتی های دارای اطلاعات خارجی و اطلاعات داخلی را می توان به سه نقش مختلف طبقه بندی کرد: داشبورد مدیریتی استراتژیک، تحلیلی و عملیاتی.

داشبورد مدیریتی های استراتژیک یک نمای کلی سریع از سلامت و فرصت های کسب و کار ارائه می دهند. این داشبورد مدیریتی ها معمولاً بر معیارهای سطح بالایی از عملکرد و پیش ‌بینی‌ها در بازه‌های زمانی تعیین ‌شده، مانند ماهانه، سه ماهه یا سالانه تمرکز می ‌کنند.

مدیران و تصمیم گیرندگان پشتیبانی از داشبورد مدیریتی های استراتژیک برای شناسایی و اصلاح روندهای منفی و همچنین تصمیم گیری آگاهانه بر اساس هوش تجاری داشبورد مدیریتی جمع آوری شده برای همسویی استراتژی ها و اهداف سازمانی داشبورد مدیریتی استفاده می کنند.

داشبورد مدیریتی های تحلیلی معمولاً داده‌های سطح پایین را عمیق ‌تر می‌ کنند که اغلب شامل زمینه بیشتری در ارزیابی‌ کنندگان عملکرد داشبورد مدیریتی می ‌شود. این داشبورد مدیریتی ها با ردیابی حجم زیادی از داده‌ها، به مدیران داشبورد مدیریتی کمک می ‌کنند تا روندها را بررسی کنند، نتایج را پیش‌بینی کنند و بینش‌هایی را برای کمک به سازمان‌ها برای دستیابی و ایجاد اهداف کشف کنند.

در نهایت، داشبورد مدیریتی های عملیاتی بیشتر بر نظارت بر اطلاعات، فعالیت‌ها و رویدادهایی متمرکز هستند که دائماً در حال تغییر هستند و ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشند. نمونه ای از آن نظارت بر دمای دیگ در یک کارخانه برای جلوگیری از انفجار است.

داشبورد مدیریتی های عملیاتی همچنین ممکن است برای افزایش کارایی و بهره‌ وری در بخش‌های مختلف یک سازمان مانند منابع انسانی، استخدام، فروش، عملیات، امنیت، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه و مدیریت ارتباط با مشتری داشبورد مدیریتی اعمال شوند.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

چگونه داشبورد مدیریتی های بلادرنگ به اکسو ها کمک کردند تا رقابت را شکست دهند

هنگامی که شما تمام داده های استراتژیک داشبورد مدیریتی ، تحلیلی و عملیاتی ضروری را در زمان واقعی در دسترس دارید، اثر واقعاً قدرتمند است.

هر فردی در سازمان داشبورد مدیریتی شما می تواند ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه چیزی نیاز به توجه یا تنظیمات فوری دارد. داشبورد مدیریتی ها همچنین در هنگام تصمیم ‌گیری در جلسات سطح بالا و نشست ‌های روزانه حیاتی می ‌شوند، بنابراین سازمان داشبورد مدیریتی شما می ‌تواند عملکرد را بهینه کند و مشکلات را قبل از تبدیل شدن به چیزی بزرگ‌ تر حل کند.

مثال خوبی از اینکه چگونه داشبورد مدیریتی های بلادرنگ به اکسو ها کمک کرده اند عملکرد داشبورد مدیریتی بهتری داشته باشند و از رقبای خود پیشی بگیرند، Walmart است.

در اوایل دهه 1990، خرده ‌فروشان غول ‌پیکر مانند سیرز و کی ‌مارت، تراکنش ‌های روزانه خود را به فروشگاه محاسبه می ‌کردند.

سپس یک مرکز منطقه ای نتایج را برای چندین فروشگاه محاسبه می کند. سپس یک خریدار در دفتر مرکزی مجموع تمام مراکز منطقه ای را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص کند که شرکت به چه تعداد جعبه پمپرز برای خرید عمده بعدی خود نیاز دارد.

داشبورد مدیریتی کل فرآیند هفته ها طول می کشد.

والمارت این مدل را متلاشی کرد و با پرتاب ماهواره زمین ثابت خود و سپس ردیابی موجودی و انتقال زنجیره تامین در زمان واقعی، خرده فروشی را متحول کرد. که به آنها اجازه می داد تا موجودی انبار را در هر فروشگاهی، فوراً ردیابی کنند.

با داشتن اطلاعات بی ‌درنگ کسب ‌وکار در دسترس، والمارت می ‌تواند تصمیمات مهمی را به سرعت اتخاذ کند و با برتری مداوم 15 درصدی از سایر زنجیره داشبورد مدیریتی ‌ها رقابت را در هم بکوبد - حاشیه رقابتی خیره‌ کننده در خرده ‌فروشی.

فناوری و اینترنت اجرای داشبورد مدیریتی را برای هر سازمانی آسان‌ تر کرده است

حقیقت این است که با زیرساخت آنلاین موجود امروز، نیازی نیست مانند Walmart ماهواره خود را برای ورود به بازی پرتاب کنید. ایجاد یک داشبورد مدیریتی موثر و بی‌درنگ بسیار ساده‌تر از همین چند سال پیش است.

بسیاری از استارت ‌آپ‌های امروزی (و همچنین شرکت ‌های بالغ ‌تر داشبورد مدیریتی) از پهنای باند بی ‌سیم، اینترنت، حسگرها و ابر برای جمع ‌آوری آسان داده‌ داشبورد مدیریتی ها و ردیابی داده‌های ضروری در زمان واقعی استفاده می ‌کنند.

به عنوان مثال، ویل هنشال، بنیانگذار و مدیر عامل استارت‌آپ جذاب Focus@Will، که موسیقی و صداهای ضد حواس‌پرتی را برای کمک به تمرکز کاربران داشبورد مدیریتی پخش می ‌کند، از اینترنت و فناوری برای ردیابی معیارهای زیر برای کسب ‌وکار خود در زمان واقعی داشبورد مدیریتی استفاده می ‌کند:

داشبورد مدیریتی بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی

برای یک مدیر اجرایی شرکتی از بیست سال پیش، این فهرستی شگفت ‌انگیز از اندازه گیری ‌ها خواهد بود - تقریباً فراتر از تصور. اما کیفیت این لیست حتی از کمیت آن نیز چشمگیرتر است. این معیارها را در مورد رفتار مشتری داشبورد مدیریتی ارائه می دهد به اندازه اطلاعاتی که در سر یک انباردار قدیمی در مورد نیازها و خواسته های هر یک از مشتریان شهر کوچکش ذخیره شده است - اما در مقیاس جهانی.

مثال دیگر Zendrive است که از داشبورد مدیریتی ها برای پیگیری ایمنی کلی ناوگان، از جمله بهترین و بدترین رانندگان، نحوه رتبه بندی رانندگان جدید، تأثیر بازخورد بر رانندگان و جزئیات سطح سفر استفاده می کند.

استفاده از برون سپاری با داشبورد مدیریتی

به لطف فناوری، استخدام کارکنان بر حسب تقاضا برای سازمان ‌ها نیز آسان ‌تر از همیشه شده است تا بتوانند در محیط کسب ‌وکار به سرعت در حال تغییر امروز، لاغر و چابک بمانند.

با این حال، مدیریت داشبورد مدیریتی کار با یک تیم جهانی از استعدادها می ‌تواند چالش ‌برانگیز باشد، به ‌ویژه با توجه به تفاوت ‌های منطقه زمانی که برگزاری جلسات منظم برای گزارش پیشرفت را دشوار می ‌کند.

داشبورد مدیریتی بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی

با استفاده از داشبورد مدیریتی های پروژه برای مدیریت داشبورد مدیریتی کارهایی که برون سپاری می کنید، همه اعضای تیم می توانند پیشرفت لحظه ای پروژه داشبورد مدیریتی ها را ببینند، به راحتی ارتباط برقرار کرده و بازخورد ارائه دهند و در زمان با ارزش خود صرفه جویی کنند.

داشبورد مدیریتی ها را همچنین می توان با پلتفرم های برون سپاری داشبورد مدیریتی در دسترس مانند GigWalk ترکیب کرد.

به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب 50 مک دونالد هستید و می خواهید اطمینان حاصل کنید که هر فرنچایز از استانداردهای پاکیزگی و بهداشتی برای رضایت مشتری برخوردار است. نصب و نظارت بر دوربین‌های مداربسته در تمام فرنچایزهای شما بسیار گران است فقط برای نظارت بر تمیزی هر امتیاز مک ‌دونالد که مالک آن هستید.

در گذشته، شما نمی ‌دانستید که در هر فرنچایز در زمان واقعی چه می‌ گذرد. امروزه با GigWalk، اساساً می ‌توانید به هر کسی که یک گوشی هوشمند دارد 5 دلار بپردازید تا وارد مک‌ دونالدز محلی خود شود و از حمام عکس بگیرد و داده‌های باورنکردنی درباره کسب ‌وکار در زمان واقعی در اختیار شما قرار دهد.

اکنون، نظارت بر پاکیزگی همه 50 فرنچایز روزانه برای سرمایه گذاری کوچک فقط چند هزار امکان پذیر است. در گذشته یا اصلاً امکان پذیر نبود یا میلیون ها دلار هزینه داشت.

با ترکیب داشبورد مدیریتی ها با پلتفرم های درخواستی و برون سپاری کارکنان، می توانید تصمیمات استراتژیک، تحلیلی و عملیاتی خود را ساده کنید.

استفاده از داشبورد مدیریتی برای اندازه‌گیری شاخص کلیدی عملکرد و اهداف و نتایج کلیدی با ارزش واقعی

یکی از کارهایی که اکسو ها با داشبورد مدیریتی ها متفاوت انجام می دهند این است که از آن برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده داشبورد مدیریتی ها به روشی کاملاً متفاوت برای دستیابی به بهره وری، روحیه کارکنان و نوآوری های بهتر استفاده می کنند.

به طور سنتی، عملکرد شرکت داشبورد مدیریتی با معیارهای غرور شناخته شده به عنوان شاخص های کلیدی عملکرد شاخص کلیدی عملکرد اندازه گیری می شد. اینها شامل آمارهایی مانند تعداد بازدیدکنندگان یا دانلود برنامه های تلفن همراه است.

اکسو ها فراتر از این هستند و معیارهای ارزش واقعی را نیز دنبال می کنند، مانند تکرار استفاده، درصد حفظ، درآمدزایی و امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS). این تمرکز اضطراری بر شاخص کلیدی عملکرد های ارزش واقعی نیز در نحوه اجرای و اندازه ‌گیری نتایج آزمایش ‌های اکسو برای تسریع یادگیری و پیشی گرفتن از رقبا داشبورد مدیریتی ایجاد می ‌شود.

علاوه بر این، شاخص کلیدی عملکردها معمولاً تنها زمانی دستاورد داشبورد مدیریتی را تشخیص می دهند که هدف محقق شود. این می تواند به معنای تاخیر طولانی بین موفقیت و به رسمیت شناختن کارمندان و تیم ها باشد. اغلب، این منجر به منفی ‌گرایی می‌شود که در مورد بررسی عملکرد کارمندان و تیم ‌ها بر اساس شاخص کلیدی عملکردها تجربه می ‌شود، که می ‌تواند برای کارمندان داشبورد مدیریتی برتر و افراد موفق بسیار بی‌ انگیزه باشد.

برای پاسخ به این، اکسو ها همچنین اکنون اهداف و نتایج کلیدی اهداف و نتایج کلیدی را ردیابی می کنند. اهداف و نتایج کلیدی که توسط مدیر عامل اندی گروو در اینتل اختراع شد و توسط جان دوئر سرمایه ‌دار مخاطره ‌آمیز در سال 1999 به گوگل آورده شد، اهداف و نتایج افراد، تیم‌ ها و شرکت ‌ها را به روشی باز و شفاف داشبورد مدیریتی دنبال می ‌کند.

او در کتاب «مدیریت خروجی بالا»، کتابچه راهنمای بسیار مورد توجه Grove، اهداف و نتایج کلیدی ها را به عنوان پاسخی به دو سؤال ساده معرفی کرد:

کجا می خواهم بروم؟ (اهداف)

چگونه می توانم بدانم که به آنجا می رسم؟ (نتایج کلیدی برای اطمینان از پیشرفت داشبورد مدیریتی)

در اینجا تفاوت های کلیدی بین شاخص کلیدی عملکرد و اهداف و نتایج کلیدی آورده شده است.

داشبورد مدیریتی بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی

داشبورد مدیریتی های معیارهای ارزش و شاخص کلیدی عملکرد ها، که در ارتباط با اهداف و نتایج کلیدی ها استفاده می ‌شوند، در حال تبدیل شدن به استانداردی واقعی برای اندازه‌ گیری اکسو هستند - همه چیز از شرکت به عنوان یک کل گرفته تا تیم ‌ها و کارمندان منفرد داشبورد مدیریتی. به عنوان مثال، در گوگل، تمام اهداف و نتایج کلیدی اهداف و نتایج کلیدی ها در داخل شرکت کاملاً شفاف و عمومی هستند.

علاوه بر این، کارمندان داشبورد مدیریتی نسل جوان نسبت به نسل ‌های قدیمی ‌تر شرایط متفاوتی را از نظر اندازه‌ گیری و حلقه‌های بازخورد تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال، داشبورد مدیریتی هایی شبیه به اهداف و نتایج کلیدی و معیارهای ناب با چرخه بازخورد کوتاه در بازی بسیار محبوب World of Warcraft تعبیه شده است. داشتن داشبورد مدیریتی ی مشابه آنچه که آنها به آن عادت کرده اند می تواند انگیزه و بهره وری داشبورد مدیریتی را افزایش دهد.

دلیل مهمی که چرا به داشبورد مدیریتی نیاز دارید

بنابراین نکته نهایی داشبورد مدیریتی چیست؟

این در مورد بازخورد سریع است. زمانی که فرصت ها و تهدیدها در زمان واقعی آشکار شوند، رشد عظیم ممکن می شود.

داشبورد مدیریتی ها همچنین به شما این امکان را می دهند که مشکلات داخلی را قبل از تبدیل شدن به اشتباهات بزرگ تشخیص دهید. با پیگیری سلامت کلی کسب ‌وکار و ارزیابی‌ های فردی و تیمی خود در زمان واقعی، شانس بیشتری برای کشف روندها یا مشکلات منفی خواهید داشت، بنابراین می ‌توانید آن را در ابتدای راه حل کنید و اساساً شرکت خود را از اشتباهات پرهزینه داشبورد مدیریتی نجات دهید.

در نهایت، یکی دیگر از مزایای کلیدی داشبورد مدیریتی ها، که نمی توانید از دست بدهید، صرفه جویی در زمان در مقایسه با اجرای چندین گزارش است. داشبورد مدیریتی ها همه «کار سنگین» گزارش داده ‌های بلادرنگ را انجام می ‌دهند که به ‌طور خودکار از منابع مختلف جمع ‌آوری شده‌اند، و کارمندان شما را از زمان زیادی که برای فرو رفتن در صفحات گسترده و پایگاه‌ های اطلاعاتی متعدد برای تولید گزارش‌های دستی، نظارت بر عملیات و تصمیم‌ گیری استراتژی داشبورد مدیریتی ‌های کلیدی لازم است، صرفه ‌جویی می ‌کنند.

برای روشی عملی برای یادگیری نحوه استفاده از این ابزار در کسب و کار فعلی خود در حین دریافت راهنمایی، بازخورد همتا به همتا، و پشتیبانی سفارشی داشبورد مدیریتی در حین اجرا، دوره آموزشی کارشناسی ارشد سازمان نمایی نمایی من را در اینجا بررسی کنید.

داشبورد مدیریتی بهترین مشاور تجاری یک سازمان نمایی