مزایای داشبورد مدیریتی های هوش تجاری

مزایای داشبورد مدیریتی های هوش تجاری


عملکرد داشبورد مدیریتی هوش تجاری مدیریت اطلاعات با نظارت بر نقاط داده های کلیدی برای شرکت شما است. در داشبورد مدیریتی های سفارشی ‌شده که داده‌ های معنی ‌داری درباره کل شرکت ارائه می ‌دهند، داشبورد مدیریتی تصویری تلفیقی از همه داده‌ها از سراسر شرکت به شما ارائه می‌دهد.

می ‌توانید عملکرد و معیارهای کسب ‌وکار را با کمک داشبورد مدیریتی BI ردیابی و ارزیابی کنید. می‌ توانید داده ‌ها را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید، شاخص‌های کلیدی عملکرد شرکت را نمایش دهید، معیارهای عملکرد داشبورد مدیریتی را ارزیابی کنید و بینش ‌هایی تولید کنید که می‌توان از آنها استفاده کرد.

داشبورد مدیریتی BI ابزاری حیاتی برای کمک به شرکت ‌ها برای استخراج بینش‌ های مفید تجاری از مخازن داده ‌های در حال رشد خود هستند، به ‌ویژه مجموعه ‌های کلان داده که داده‌ های ساختاریافته را از سایر برنامه‌ ها ترکیب می‌ کنند.

مزایای داشبورد مدیریتی های هوش تجاری

داشبورد مدیریتی BI برای ارائه دیدی جامع از شاخص کلیدی عملکرد های مربوطه و روندها برای تصمیمات سازمانی و برنامه ریزی بلندمدت، تجسم های چندگانه داده را ترکیب می کنند. این تجسم داشبورد مدیریتی ها شامل نمودارها و گرافیک هایی است که کاربران می توانند برای تجزیه و تحلیل بیشتر داشبورد مدیریتی به آنها دسترسی داشته باشند.

کاربران به ابزارهای داشبورد مدیریتی برای هوش تجاری دسترسی تلفیقی و بلادرنگ دارند که به آنها امکان می دهد با داده ها و ارزیابی آنها تعامل داشته باشند و انتخاب های اطلاعاتی خود را بهبود بخشند. وضعیت عوامل حیاتی و سایر معیارهای مهم تجاری برای کل سازمان داشبورد مدیریتی را می توان در یک صفحه نمایش داد.

کسب ‌وکارها اکنون یک اپلیکیشن واحد برای اتصال، مکالمه، تجزیه و تحلیل و تجسم هر داده از منابع مختلف در هر دستگاهی دارند. نصب و نگهداری داشبورد مدیریتی BI ساده است و مهمتر از آن موبایل است و به شما این امکان را می دهد تا داشبورد مدیریتی هوش تجاری خود را هر کجا که می روید همراه خود ببرید.

مزایای داشبورد مدیریتی BI

سازمان ها از داشبورد مدیریتی BI به عنوان ابزار اطلاعات بصری برای نمایش موثر داده ها و برقراری ارتباط اطلاعات استفاده می کنند. این به ساده سازی فرآیندهای تجاری کمک می کند و داده های داشبورد مدیریتی شما را بسیار موثرتر می کند.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

افزایش اثربخشی داشبورد مدیریتی

داشبورد مدیریتی ای که بر روی پلتفرم مبتنی بر ابر میزبانی می‌شود، تا زمانی که کاربر اعتبار صحیح را داشته باشد، از هر کجا قابل دسترسی است. این قابلیت داشبورد مدیریتی به اعضای تیم اجازه می دهد تا در هر زمان و هر کجا که بخواهند به داشبورد مدیریتی دسترسی داشته باشند.

این به مدیران و سایر رهبران اجازه می دهد تا شاخص کلیدی عملکرد خود را در تمام ساعات شبانه روز نظارت کنند. آنها می توانند در مورد مسائل به جای زمانی که صبح دوشنبه وارد می شوند، در مورد مسائل داشبورد مدیریتی یاد بگیرند.

داشبورد مدیریتی ها و تجسم ها نیز کنجکاوی داده ها را افزایش می دهند. به عنوان مثال، کارمندان می توانند به سرعت داده‌ ها را بررسی کنند تا به مشکلاتی که ممکن است در نگاه اول واضح نیستند، پاسخ دهند.

داشبورد مدیریتی باعث صرفه جویی در زمان می شود

وقتی به‌ روزرسانی‌های خودکار فعال هستند، تیم داشبورد مدیریتی BI زمان کمتری را صرف ایجاد و نگهداری داشبورد مدیریتی می‌ کند. سپس می توانند از زمان صرفه جویی شده در کارهای دیگر استفاده کنند یا زمان بیشتری را به تجزیه و تحلیل داده ها اختصاص دهند.

اکنون، هر زمان که یک کاربر نیاز به بررسی وضعیت فعلی یک شاخص کلیدی عملکرد داشته باشد، می‌تواند به جای اینکه به صورت دستی گزارشی را در ابزاری در جایی تولید کند، یک نگاه سریع به داشبورد مدیریتی خود بیاندازد.

علاوه بر این، اگر کاربر داشبورد مدیریتی نیاز به مقایسه مکرر داده‌ها از دو منبع مختلف داشته باشد، می‌تواند به جای اینکه مجبور باشد بین دو ابزار به جلو و عقب برگه بزند، یک داشبورد برای انجام این کار بسازد.

آشکار کردن الگوها

داشبورد مدیریتی BI بینشی در مورد سلامت یک کسب و کار ارائه می دهد. کسب‌ وکارها می ‌توانند با شناسایی روندها در داده‌های خود، فعالیت‌های خود را متمرکز و بهینه کنند. سپس آنها می توانند به بهبود داشبورد مدیریتی نتایج خود ادامه دهند یا از بدتر شدن مسائل جلوگیری کنند تا بعداً بتوانند نتایج را بهبود بخشند.

ابزارهای داشبورد مدیریتی BI همچنین می‌ توانند روابط بین مجموعه ‌های داده ‌ای را که ممکن است در گزارش‌ های استاتیک نامرئی یا به سختی پیدا شوند، آشکار کنند. با یک داشبورد مدیریتی خوب، می ‌توانید همه داده‌های خود را در یک متن مشاهده کنید و ببینید که چگونه چیزها با هم ارتباط دارند و روند آن‌ها چگونه است.

مزایای داشبورد مدیریتی های هوش تجاری

داده داشبورد مدیریتی ها را با هم جمع می کند

کسب و کارها از راه حل های نرم افزاری مختلفی برای مدیریت عملیات تجاری داشبورد مدیریتی خود استفاده می کنند. همه این نرم افزارهای مختلف انواع مختلفی از داده ها را ذخیره می کنند و کسب و کارها می خواهند برای بینش به همه این داده داشبورد مدیریتی ها دسترسی داشته باشند.

با این حال، واقعاً روش خوبی برای ترکیب و مقایسه داده ‌های یک ابزار با داده‌ های ابزار دیگر بدون سیستم داشبورد مدیریتی BI وجود ندارد. ابزارهای داشبورد مدیریتی BI به کسب و کارها این امکان را می دهد که تمام داده های کسب و کار خود را در یک مکان ذخیره کنند و سپس در صورت نیاز آن ها را ترکیب کنند.

این یکی از موقعیت‌ هایی است که داشبورد مدیریتی ها ارزش ویژه ‌ای دارند. به جای مقایسه دستی داده ها، کاربران داشبورد مدیریتی می توانند آن مقایسه ها را مستقیماً در داشبورد مدیریتی خود ایجاد کنند و نتایج را به طور خودکار مشاهده کنند. آنها حتی می توانند جریان های داده را برای تجزیه و تحلیل های جدید ترکیب کنند.

قضاوت بهبود یافته داشبورد مدیریتی

داشبورد مدیریتی BI به کسب ‌وکارها این امکان را می ‌دهد تا داده‌ های حیاتی را به سرعت و به طور کامل تجزیه و تحلیل کنند، چه در حال ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل برای کل سازمان یا حوزه‌های عملکردی خاص کسب و کار باشید.

زمانی که درک معنای داده ها ساده باشد، می توان تصمیمات مرتبط با کسب و کار بهتری گرفت. با داشبورد مدیریتی ها، رهبران کسب و کار و تصمیم گیرندگان می توانند به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند و به روشی چابک تر انتخاب کنند.

امکان تنظیمات سریع را فراهم می کند

با داشبورد مدیریتی ها، کاربران می ‌توانند در هر زمان داده‌ها را بررسی کنند و فوراً برای ایجاد تغییرات اقدام کنند تا بتوانند به اهدافی که تعیین کرده‌اند برسند. به جای اینکه منتظر بمانید تا گزارش‌های خود را دریافت کنند، تیم شما می‌تواند فوراً روندها را شناسایی کرده و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کند.

داشبورد مدیریتی داده‌ها نه تنها داده‌ها را آسان ‌تر برای شما در دسترس قرار می ‌دهد، بلکه شفافیت را در مقیاسی بسیار بزرگ‌ تر امکان ‌پذیر می ‌کند و به کل تیم شما درک روشنی از نحوه تأثیرگذاری تلاش‌ هایشان بر نتایج می ‌دهد.

عملکرد داشبورد مدیریتی را بهبود می بخشد

داشبورد مدیریتی BI اطلاعات را به صورت تصاویری ساده در زمان واقعی با استفاده از داده های منابع مختلف نمایش می دهند. مدیران می توانند از این نمای کلی از شاخص کلیدی عملکرد های فعلی برای ارزیابی حوزه های مختلف عملکرد و ایجاد بینش هایی استفاده کنند که می توانند عملی شوند.

داشبورد مدیریتی هایی با طراحی خوب واضح و مختصر هستند. آنها بر شاخص های کلیدی عملکرد تمرکز می کنند تا بینندگان بتوانند در یک نگاه دید واضحی از عملکرد داشبورد مدیریتی خود داشته باشند. به این ترتیب، کاربران می توانند عملکرد داشبورد مدیریتی خود را در سطح ساعت به ساعت یا حتی دقیقه به دقیقه نظارت و تنظیم کنند.

مزایای داشبورد مدیریتی های هوش تجاری

چالش های داشبورد مدیریتی BI

هزاران نقطه داده ممکن است برای کسب و کارهای مبتنی بر داده امروزی به دست آید و جمع آوری شود تا بینشی در مورد عملکرد کسب و کار به دست آورند. در آن مقیاس، ردیابی این پارامترها و قضاوت عاقلانه به موقع دشوار می شود زیرا نقاط داده مربوطه به طور چشمگیری افزایش می یابد. تیم های داشبورد مدیریتی BI و کاربران تجاری به طور یکسان هنگام استفاده از داشبورد مدیریتی BI با مشکلاتی روبرو هستند. در زیر برخی از مهم ترین محدودیت های داشبورد مدیریتی BI آورده شده است:

هیچ دستورالعملی برای استفاده از معیارهای داشبورد مدیریتی وجود ندارد

اغلب، زمانی که از کاربران داشبورد مدیریتی خواسته می شود راه حل های تجسمی جدید را پیاده سازی کنند، هیچ آموزش رسمی در طراحی داشبورد مدیریتی یا تجسم ندارند. این می ‌تواند منجر به گیج شدن کاربران داشبورد مدیریتی ، استفاده از معیارهایی شود که داده‌ها را به طور موثر نشان نمی‌دهند و داشبورد مدیریتی هایی ایجاد کنند که به راحتی قابل درک نیستند.

برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که تیم شما حداقل آموزش هایی در مورد نحوه استفاده از داشبورد مدیریتی ها و تجسم ها و بهترین شیوه ها دریافت کرده است. با آموزش کافی، هر کارمندی می تواند استاد داشبورد مدیریتی شود.

طراحی شلوغ داشبورد مدیریتی

سازندگان داشبورد مدیریتی تازه کار اغلب سعی می کنند تا حد ممکن تجسم ها را در داشبورد مدیریتی خود بگنجانند، زیرا آنها ایده روشنی از مهم ترین معیارهای خود ندارند. این رویکرد «سینک آشپزخانه» در ساخت داشبورد مدیریتی هایی که به سرعت و به راحتی قابل درک هستند، چندان مؤثر نیست

داشبورد مدیریتی های متمرکز معمولاً بسیار مؤثرتر از داشبورد مدیریتی های غیرمتمرکز و با کاربرد گسترده هستند. درک داشبورد مدیریتی که پنج معیار را دنبال می کند، نه 50 را برای کاربر بسیار آسان تر است.

نتیجه

کسب و کارها می توانند از داشبورد مدیریتی های BI سود ببرند، اگر به درستی راه اندازی و طراحی شوند. به همین دلیل، هنگام ایجاد یک، برای آماده سازی کامل آن و درک هدف و الزامات آن برای انتخاب شاخص کلیدی عملکرد مناسب، وقت بگذارید.

مزایای پیاده سازی داشبورد مدیریتی BI در شرکت شما بیشتر از معایب آن است و می توانید با آموزش کارآمد به کاربران داشبورد مدیریتی ، سرمایه گذاری خود را در هر فناوری جدید به حداکثر برسانید.