13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

نمونه داشبورد مدیریتی چیست؟

نمونه داشبورد مدیریتی یک ابزار تحلیلی است که به مدیران و کاربران کلیدی کمک می کند تا اطلاعات مهم و کاربردی را در یک نگاه فراهم کند. نمونه داشبورد مدیریتی شامل مجموعه ای از معیارهای عملکردی است که به کمک آنها مدیران می توانند عملکرد شرکت و یا سازمان خود را مانند میزان فروش، سود و زمان تولید، کیفیت محصولات و خدمات و غیره را بررسی کنند.

نمونه داشبورد مدیریتی می تواند شامل چندین بخش باشد که هر بخش به یک منبع داده متصل شده و اطلاعات مربوط به آن را نشان می دهد. برای مثال، بخشی از نمونه داشبورد مدیریتی می تواند مربوط به نمودارهای تحلیلی باشد که نشان می دهد که محصولات یا خدمات شما در چه بازارهایی بیشترین فروش را دارند. بخش دیگر ممکن است نشان دهنده میزان ترافیک وب سایت شما باشد و بخش دیگری ممکن است مربوط به تحلیل های مالی شما باشد.

نمونه داشبورد مدیریتی باید طوری طراحی شود که اطلاعات مورد نیاز هر کاربر را در دسترس قرار دهد و در عین حال به صورت ساده و قابل فهم باشد. همچنین، داده ها باید به صورت زنده به روز شوند تا مدیران بتوانند به سرعت به تغییرات و مشکلات پاسخ دهند.

تنها عبارتی که هم پتانسیل و هم چالش های عظیم را برای سازمان های داشبورد مدیریتی امروزی نشان دهد، کلان داده (big data) است. ما هر روز داده های مدیریتی بیشتری را در اختیار داریم و بسیاری از شرکت ها به دلیل حجم زیاد داده های مدیریتی با مشکلات زیادی مواجه می شوند، ولی با این حال، تصمیم گیری مبتنی بر داده از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیری که می تونه با تحلیل داده ها و طراحی داشبورد مدیریتی مناسب، از این حجم عظیم داده های مدیریتی به شکلی کاربردی استفاده کند، به عنوان یک قهرمان شناخته می شود.

جهت سفارش داشبورد مدیریتی تماس بگیرید

داشبورد های مدیریتی بسیار مهم هستند زیرا حجم عظیمی از داده ها را متراکم و سازماندهی می کنند تا مدیران و مدیران بتوانند مرتبط ترین اطلاعات را در کمترین زمان به دست آورند. یک داشبورد مدیریتی یا اجرایی برای نمایش همه معیارها و KPIها در یک مکان استفاده می شود تا به مدیران کمک کند تا تصمیمات کارآمدتری در مورد برنامه های مدیریت استراتژیک شرکت بگیرند. مانی

زمانی که داشبورد مدیریتی به درستی پیاده سازی شود، بینش ارزشمندی در مورد سلامت یک سازمان ارائه می دهند و به شدت بر تصمیم گیری های اجرایی تأثیر می گذارند. اگر از پیاده سازی صحیح آن اطمینان ، نگران نباشید، ما چندین نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی را به شما نشان می دهیم که می توانید از آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید

در این مقاله:

نرم افزار داشبورد مدیریتی رایگان چه کاربردی دارد؟

 

نرم افزارهای داشبورد مدیریتی رایگان می توانند به کاربران در مدیریت و بررسی عملکرد کسب و کار و پروژه های آنها کمک کنند. این نرم افزارها شامل ابزارهای تحلیلی مختلف هستند که به کاربران اجازه می دهند تا به سادگی اطلاعات مهم را بررسی کنند و تصمیمات بهتری بگیرند.

برخی از کاربردهای نرم افزار داشبورد مدیریتی رایگان عبارتند از:

1- مانیتورینگ عملکرد: با استفاده از داشبورد مدیریتی، کاربران می توانند عملکرد شرکت خود را به طور مداوم مانیتور کنند و به سرعت به تغییرات و مشکلات پاسخ دهند.

2- مدیریت پروژه: نرم افزار داشبورد مدیریتی رایگان می تواند به مدیران پروژه کمک کند تا پیشرفت پروژه خود را به صورت دقیق و به روز دنبال کنند و مشکلات را به سرعت شناسایی کنند.

3- تحلیل داده ها: با استفاده از داشبورد مدیریتی، کاربران می توانند داده های مختلف را بررسی کنند و الگوهایی را کشف کنند که می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

4- مدیریت منابع: نرم افزار داشبورد مدیریتی رایگان می تواند به کاربران در مدیریت منابع و تخصیص بودجه کمک کند.

5- گزارش گیری: با استفاده از داشبورد مدیریتی، کاربران می توانند گزارش های مختلفی را ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند.

در کل، نرم افزارهای داشبورد مدیریتی رایگان می توانند به کاربران در بهبود عملکرد کسب و کار و پروژه های آنها کمک کنند و به آنها اجازه می دهند تا به سرعت تصمیمات بهتری بگیرند.

نشانه هایی که نشان می دهند داشبورد مدیریتی شرکت شما برای برآورده کردن نیازهای شما کارآمد نیست:

  1. به درک بیشتر از داشبورد مدیریتی نیاز دارید:

    اگر شما می دانید که چه اتفاقی افتاده است، اما نمی دانید چرا افتاده است، داشبورد مدیریتی شما به درستی کار نمی کند.

  2. شما به یک سیستم هشدار اولیه نیاز دارید:

    اگر پس از وقوع اتفاقات از آن ها مطلع می شوید، داشبورد مدیریتی شما نیازهای شما را برآورده نمی کند.

  3. شما به زمینه داشبورد مدیریتی نیاز دارید:

    اگر تاریخچه کارهای خود را نمی دانید، ومجدد آنها را تکرار می کنید، داشبورد مدیریتی شما به درستی کار نمی کند.

  4. شما به داده های زیادی در داشبورد مدیریتی نگاه می کنید:

    اگر نگاه کردن به داده های زیاد برای شما دشوار است، داشبورد مدیریتی شما نیازهای شما را برآورده نمی کند.

  5. شما باید گزینه های اجرایی را ببینید:

    اگر نمی توانید ببینید که گزینه های مدیریتی خود را به درستی انجام داده اید، داشبورد مدیریتی شما کارآمد نیست.

  6. شما نیاز به ارتباط با مدیر استراتژیک دارید:

    اگر نمی توانید برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود پیشرفت کنید، داشبورد مدیریتی شما به درستی کار نمی کند.

این را در مورد داشبورد مدیریتی های اجرایی به یاد داشته باشید ...

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی

آیا این نرم افزار نمونه داشبورد مدیریتی ها قابلیت سفارشی سازی دارند؟

بله، بسیاری از نرم افزارهای نمونه داشبورد مدیریتی رایگان قابلیت سفارشی سازی دارند. با استفاده از این امکان، کاربران می توانند نمونه داشبورد مدیریتی خود را به صورتی طراحی کنند که بهترین نیازهای و الزامات آنها را برآورده کند. مثلاً، کاربران می توانند برای چیدمان داده ها، نوع نمودارها، رنگ ها، و غیره انتخاب کنند.

علاوه بر این، برخی نرم افزارهای نمونه داشبورد مدیریتی رایگان اجازه می دهند که کاربران بر اساس نیازهای خود، افزونه های اضافی را برای نمونه داشبورد مدیریتی خود اضافه کنند. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که کاربران یک افزونه برای اتصال به یک پایگاه داده خارجی یا سیستم مدیریت محتوا را به نمونه داشبورد مدیریتی خود اضافه کنند.

بنابراین، با توجه به این که نرم افزارهای نمونه داشبورد مدیریتی رایگان برای استفاده گسترده در سطح کاربران طراحی شده اند، قابلیت سفارشی سازی برای آنها بسیار مهم است و اکثراً این امکان را به کاربران ارائه می دهند.

هیچ داشبورد مدیریتی یکسانی وجود ندارد. شما اطلاعاتی را از منابع مختلف برای ایجاد انواع داشبورد مدیریتی برای مخاطبان مختلف جمع آوری خواهید کرد. هر یک از اینها هدف خاص خود را دارد و انواع خاصی از داده داشبورد مدیریتی ها را به هم منتقل می کند:

داشبورد مدیریتی های مالی

این داشبورد مدیریتی تصویری سطح بالا از سلامت مالی یک شرکت است. این به شما کمک می کند تا در مورد منابعی که دارید و نحوه تخصیص آنها تصمیم بگیرید. داشبورد مدیریتی مالی ممکن است جنبه های مختلفی را پوشش دهد - سود و زیان، داشبورد مدیریتی نقدینگی، درآمد مشتری و غیره. دسترسی آسان به آن داده های مالی برای سودآور نگه داشتن یک شرکت بسیار مهم است.

1- داشبورد مدیریتی سود و زیان Datapine اطلاعات را با استفاده از قالبی زیبا و تمیز سازماندهی می کند. می توانید خطوط روند مالی را در طول زمان و گروه بندی های سطح بالایی از معیارها را مشاهده کنید تا زمینه سود و زیان داشبورد مدیریتی را نشان دهید. همچنین، حاشیه مناسب، دید سریعی از نحوه تجزیه مالی در هر دسته به مدیران ارائه می دهد.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

2- Quickbooks که بی تردید یک برند پیشرو در صنعت حسابداری و مالی است، همچنین در گروه بندی اطلاعات مشترک با هم کار بسیار خوبی انجام می دهد. داشبورد مدیریتی مشتری یک نمای بسیار متمرکز از حساب های شما و همچنین خلاصه ای از فاکتورهای پرداخت شده در مقابل فاکتورهای باز را به شما ارائه می دهد. این نمونه داشبورد مدیریتی مالی، و بسیاری از داشبورد مدیریتی های دیگر ارائه شده توسط Quickbooks، نمای سطح بالایی از معیارهایی را ارائه می دهد که بررسی در زمینه منطقی است.

داشبورد مدیریتی های بازاریابی

تلاش های بازاریابی شرکت شما در ایجاد فروش یا مشتریان جدید داشبورد مدیریتی چقدر موفق است؟ این داستانی است که یک داشبورد مدیریتی بازاریابی خواهد گفت. معیارهای سطح بالای آن احتمالاً شامل بازدید از وب سایت، مخاطبین تبدیل شده، مشتریان واجد شرایط بازاریابی و موارد دیگر خواهد بود. یک داشبورد مدیریتی بازاریابی خوب همچنین باید نشان دهد که آیا افراد در هر مرحله از خط لوله فروش شما "گیر" می کنند یا خیر.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

3- داشبورد مدیریتی بازاریابی Hubspot مشاهده اهداف و مقایسه سرنخ ها در مراحل مختلف را آسان می کند. با استفاده از یک ابزار فیلتر پیچیده، کاربران داشبورد مدیریتی می توانند به روندهای سال به سال و ماه به ماه، هم به صورت درصد و هم به صورت اعداد سخت نگاه کنند. داشبورد مدیریتی نیز بسیار قابل تنظیم است، بنابراین می توان آن را مطابق با ترجیحات مدیران مختلف تنظیم کرد.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

داشبورد مدیریتی های عملیات و ایمنی

داشبورد مدیریتی عملیات و ایمنی یک ابزار حسابرسی داخلی است که به سازمان ها کمک می کند تا به طور فعال ریسک را مدیریت کرده و از آن جلوگیری کنند. یک داشبورد مدیریتی ایمنی خوب به جای یافته ها، وضوح ها را ارائه می دهد و تمرکز را از نمودارها و اعداد به هدف بزرگ تر ترویج بهترین شیوه های ایمنی تغییر می دهد. داشبورد مدیریتی ممکن است شامل شناسایی خطر، مدیریت حادثه، آموزش و آگاهی و غیره باشد و در حالت ایده آل بیشتر از یک داشبورد مدیریتی استراتژیک به روزرسانی می شود، زیرا رسیدگی فوری به مشکلات ایمنی بسیار مهم است.

4- داشبورد مدیریتی های IndustrySafe به گونه ای طراحی شده اند که نظارت بر زمان واقعی معیارهای عملکرد ایمنی را ارائه دهند. برگه های داشبورد مدیریتی به شما این امکان را می دهند که به اطلاعات مربوط به دسته های مربوطه بپردازید و نمای آن را با نمودارها و نمودارهای قابل تنظیم تنظیم کنید. این داشبورد مدیریتی داده های پیچیده را در قالبی با قابلیت پیمایش آسان ارائه می دهد.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

برای ایجاد نمونه داشبورد مدیریتی چه شرایطی لازم است؟

برای ایجاد یک نمونه داشبورد مدیریتی موثر واقعی، چندین شرط لازم است:

برای ایجاد یک نمونه داشبورد مدیریتی موثر واقعی، چندین شرط لازم است: 1- داده های مهم: برای ساخت یک نمونه داشبورد مدیریتی ، ابتدا باید داده های مهم و مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید. این داده نمونه داشبورد مدیریتی ها می توانند شامل فروش، درآمد، هزینه ها، مشتریان، بازدید کنندگان و غیره باشند.

2- انتخاب یک نرم افزار نمونه داشبورد مدیریتی: برای ایجاد نمونه داشبورد مدیریتی ، شما باید ابتدا یک نرم افزار نمونه داشبورد مدیریتی مناسب را انتخاب کنید. انتخاب یک نرم افزار نمونه داشبورد مدیریتی می تواند بسته به نیازهای شما و قابلیت های مورد نیاز، متفاوت باشد.

3- تدوین هدف و استراتژی: برای ساخت یک نمونه داشبورد مدیریتی موثر، شما باید هدف و استراتژی کسب و کار خود را به خوبی درک کنید و در نظر داشته باشید. نمونه داشبورد مدیریتی باید برای کمک به رسیدن به اهداف شما و اجرای استراتژی های شما طراحی شده باشد.

4- طراحی و تجزیه و تحلیل داده ها: برای ساخت یک نمونه داشبورد مدیریتی موثر، باید داده های خود را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنید و آنها را به صورتی طراحی کنید که بتوانید از آنها برای تصمیم گیری های بهتر استفاده کنید.

5- ساختار و طراحی نمونه داشبورد مدیریتی: برای ساخت یک نمونه داشبورد مدیریتی موثر، باید ساختار و طراحی نمونه داشبورد مدیریتی را به گونه ای انتخاب کنید که بهترین نیازهای و الزامات شما را برآورده کند. برای این منظور، شما می توانید از الگوها و قالب های مختلف نمونه داشبورد مدیریتی استفاده کنید یا یک نمونه داشبورد مدیریتی اختصاصی برای خود طراحی کنید.

6- پیاده سازی و آزمون: پس از طراحی نمونه داشبورد مدیریتی ، باید آن را پیاده سازی کرده و تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن به درستی کار می کند و می تواند بهترین نتایج را برای کسب و کار شما ارائه دهد.

در کل، برای ایجاد یک نمونه داشبورد مدیریتی موثر، شما بایدداده های مهم خود را شناسایی کنید، یک نرم افزار نمونه داشبورد مدیریتی مناسب را انتخاب کنید، هدف و استراتژی کسب و کار خود را تدوین کنید، داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید، ساختار و طراحی نمونه داشبورد مدیریتی را به گونه ای انتخاب کنید که بهترین نیازهای و الزامات شما را برآورده کند، و پس از آن داشبورد را پیاده سازی کرده و تست کنید.

داشبورد مدیریتی های منابع انسانی

داشبورد مدیریتی های منابع انسانی می توانند به طرق مختلف ظاهر شوند. آنها از گزارش معیارهای داخلی و کیفی مانند رضایت کارکنان گرفته تا معیارهای کمی و خارجی مانند میزان موفقیت در استخدام را شامل می شوند. داشتن داشبورد مدیریتی منابع انسانی به ویژه برای شرکت های بزرگتر برای ردیابی جابجایی و حفظ کارمندان مفید است. این اعداد معمولاً به داشبورد مدیریتی بینش می دهند که آیا تیم ها توانایی های مناسبی برای نقش های خود دارند و حوزه های مشکل بالقوه را برجسته می کنند.

5- PeopleInsight نمونه خوبی از پلتفرمی است که داده ها را از منابع مختلف ترکیب می کند و به شما امکان می دهد داشبورد مدیریتی های منابع انسانی خود را با اهداف تجاری سازمان خود تنظیم کنید. داشبورد مدیریتی های آن ها تحلیل هایی را در زمینه های مختلف ارائه می کنند، خواه این یک مرور کلی اجرایی در یک نگاه باشد، نگاهی دقیق به خط لوله نامزد شما، یا نقشه گردش مالی تقسیم بندی شده بر اساس بخش، زمان در شرکت یا عوامل دیگر.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

6- نمونه دیگر داشبورد مدیریتی مربوط به پلتفرم مدیریت داده و تجسم iDashboards است. این داشبورد مدیریتی دقیق بر معیارهای کارکنان تمرکز دارد - نه تنها میزان رضایت، بلکه اعداد و درصدهایی که ممکن است سرنخ های دیگری در مورد شادی کلی کارکنان ارائه دهد. از دوره تصدی تا جابجایی، می توانید هر معیار را برای دریافت جزئیات بیشتر بررسی کنید. اگر به دنبال ابزاری هستید که بتواند حوزه های مسئولیت خاصی را در منابع انسانی برجسته کند، iDashboard گزینه خوبی است.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

داشبورد مدیریتی های تخصصی

داشبورد مدیریتی های تخصصی هدف متمرکزتری نسبت به سایر نمونه های داشبورد مدیریتی تجاری که توضیح دادیم دارند. آنها را می توان بر اساس مرحله رشد، صنعت و معیارهای خاص شرکت شما تنظیم کرد. آنها همچنین اغلب برای پروژه های خاص و باریک استفاده می شوند.

7- Baremetrics، یک شرکت ارائه دهنده ابزارهای تحلیل و بینش، نمونه های جالبی از داشبورد مدیریتی های تخصصی دارد. داشبورد مدیریتی آن ها با در نظر گرفتن استارت آپ ها طراحی شده اند و می توانند با چندین ابزار که استارت آپ ها برای مدیریت مالی استفاده می کنند، ادغام شوند. اگر یک استارت آپ هستید و تازه شروع به ردیابی معیارها کرده اید، یا می خواهید در مورد درآمد، هزینه ها و موارد دیگر شفاف تر باشید، Baremetics دارای این موارد است: قالب های تمیز و ساده برای معیارها؛ جریان درآمد زنده؛ و مقایسه های خوب و شرکت به شرکت.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

8- Sisense، یک شرکت تجزیه و تحلیل کسب و کار، دارای طیف گسترده ای از نمونه های داشبورد مدیریتی تخصصی است که قابل ذکر است. از سرمایه گذاران و زنجیره های تامین گرفته تا سازمان های مراقبت های بهداشتی، می توانید یک داشبورد مدیریتی برای تقریباً هر معیار خاص صنعت ایجاد کنید. این به ویژه هنگام استفاده از مجموعه داده های بزرگ و پیچیده در داشبورد مدیریتی یا مقایسه فرآیندها و اقدامات خود با سایرین در صنعت مفید است.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

9- نمونه دیگری از داشبورد مدیریتی های تخصصی از Asana، یک نرم افزار گردش کار و مدیریت پروژه می آید. داشبورد مدیریتی های آن یک عکس فوری و قابل خواندن از تلاش های یک تیم هستند، از جمله تعداد وظایف تکمیل شده، تعداد کارهای برجسته و محل قرارگیری وظایف در پروژه ها و دسته های مختلف. این به شما کمک می کند حجم کار را در بین تیم ها و بخش ها به روشی بسیار بصری ارزیابی و گزارش دهید.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

10- بسیاری از سازمان های مراقبت های بهداشتی و شهرداری ها داشبورد مدیریتی های تخصصی را برای اطلاع رسانی عمومی در طول همه گیری کووید-19 اجرا کردند. داشبورد مدیریتی زیر از شهرستان سن متئو اطلاعاتی در مورد تعداد بیماران بستری با موارد تأیید شده یا مشکوک به کووید-19 و همچنین اشغال فعلی و در دسترس بودن تخت های بخش مراقبت های ویژه، تخت های بیمارستانی حاد، و دستگاه های تنفس مصنوعی در سراسر شهرستان ارائه می دهد.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

داشبورد مدیریتی های استراتژی

داشبورد مدیریتی های استراتژی به مدیران بینشی از عملکرد سازمان در ارتباط با برنامه استراتژیک می دهد. این داشبورد مدیریتی ها منعکس کننده پیشرفت به سمت اهداف هستند و ابتکارات خاصی را که برای رسیدن به آن اهداف در حال بازی هستند، مورد توجه قرار می دهند. داشبورد مدیریتی های استراتژی عملیاتی نیستند، اما در عوض نحوه پیشرفت شرکت به عنوان یک کل به سمت اهداف بلند مدت خود را نشان می دهند.

داشبورد مدیریتی های ClearPoint از یک سطح بصری بسیار بالا شروع می شوند و سپس به کاربران داشبورد مدیریتی اجازه می دهند چندین لایه را برای کسب اطلاعات بیشتر بررسی کنند. داشبورد مدیریتی های استراتژی احتمالاً به مخاطبانی با سطوح مختلف درک از برنامه استراتژیک و فرآیند برنامه ریزی به طور کلی ارائه می شود، بنابراین توانایی مشاهده سریع یک خلاصه کلی یا بزرگنمایی جزئیات در مورد معیارها و پروژه داشبورد مدیریتی ها فوق العاده ارزشمند است.

داشبورد مدیریتی های استراتژی می توانند برای هر نوع سازمانی که مجموعه ای از اهداف را دنبال می کنند مفید باشند. برای مثال، دولت های شهری به طور فزاینده ای از این داشبورد مدیریتی ها به عنوان یک پلتفرم (بعضی حتی می گویند یک تبلیغ) برای نشان دادن آگاهی و شفافیت در مورد پیشرفت، نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کنند. یک شهر مسئول ایجاد بهبود در جامعه و عمومی کردن تلاش های خود در اطراف آن بهبود است. داشبورد مدیریتی ها به شهروندان کمک می کنند تا ببینند شهر چه چیزی را ردیابی و اندازه گیری می کند، و همچنین میزان پیشرفت آن، که زمینه و استدلال مفیدی را در پشت ابتکارات مختلف فراهم می کند. بسیاری از شهرها همچنین از داشبورد مدیریتی های جامعه برای قرار دادن خود به عنوان رهبر استفاده می کنند و رویکردهای آینده نگر و نوآوری را به نمایش می گذارند.

چند نمونه از داشبورد مدیریتی های استراتژی دولت عبارتند از:

11- شهر ژرمن تاون، تنسی، داشبورد مدیریتی استراتژی شهرداری را به نمایش می گذارد. آنچه برای شهرها منحصر به فرد است این است که مخاطبان اصلی داشبورد مدیریتی آنها شهروندان هستند. با اولویت شفافیت، Germantown خلاصه ای از تمام حوزه های عملکرد کلیدی و وضعیت آنها را مستقیماً در صفحه اصلی خود پست می کند. شهروندان می توانند برای دیدن اهداف، شاخص های عملکرد و برنامه های عملیاتی که به عملکرد آن منطقه کمک می کنند، روی یک منطقه کلیک کنند و برای دیدن نمودارها، تجزیه و تحلیل ها و موارد دیگر حتی بیشتر به آن بپردازند. بسته به سطح علاقه هر شهروند، دسترسی به مقادیر مختلف اطلاعات آسان است.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

12- شهرستان آراپاهو، کلرادو از یک داشبورد مدیریتی برای کمک به عمل به وعده خود برای ارائه یک تجربه درجه یک به ساکنان خود استفاده می کند. در "صفحه اصلی" یا خلاصه سطح بالا، Arapahoe سه اولویت استراتژیک خود - خدمات اول، مسئولیت مالی، و کیفیت زندگی - و همچنین اهداف مرتبط با این اولویت داشبورد مدیریتی ها را به نمایش می گذارد. سپس شهروندان می توانند روی هر هدف، مانند هدف تعالی نیروی کار، کلیک کنند تا وضعیت اقدامات مرتبط با آن را مشاهده کنند.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

13- City of Sugar Land، تگزاس نمونه عالی دیگری از نحوه ایجاد د داشبورد مدیریتی شهری را ارائه می دهد. صفحه خلاصه دارای تصاویر پیمایشی است که موفقیت های شهر را به نمایش می گذارد و در عین حال شش اولویت استراتژیک آن را نیز فهرست می کند. شهروندان می توانند برای دریافت جزئیات و داده های مربوط به اقدامات مختلف، روی هر اولویت کلیک کنند.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

سازمان های مراقبت های بهداشتی نیز می توانند از داشبورد مدیریتی های استراتژی بهره مند شوند. هزاران اطلاعات در بازه های زمانی مختلف و در قالب های مختلف، از سوابق پزشکی و داده های بخش گرفته تا گزارش های عملیاتی و مالی، به سیستم های بهداشتی جریان می یابند. حجم اطلاعاتی که آنها جمع آوری می کنند می تواند بسیار زیاد باشد و امکانات در نهایت تنها بخشی از آن را تحت تأثیر قرار می دهند. داشبورد مدیریتی ها به مدیران خدمات بهداشتی راهی برای تقطیر و هضم همه این داده ها می دهند تا بتوانند از آن برای توسعه و اجرای برنامه های استراتژیک استفاده کنند. می توانید درباره داشبورد مدیریتی های استراتژی مراقبت های بهداشتی بیشتر بخوانید - و نمونه هایی را در اینجا ببینید.

پلتفرم گزارش مدیریت ClearPoint همچنین داشبورد مدیریتی های استراتژی را برای کمک به تیم های رهبری در ردیابی و مدیریت پیشرفت اهداف، KPI و پروژه داشبورد مدیریتی ها ارائه می دهد. این داده ها را از چندین منبع ترکیب می کند و آن ها را برای مخاطبان داخلی (تیم های رهبری) نمایش می دهد، که رهبری جلسات، ساخت گزارش ها و موارد دیگر را آسان می کند.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

بخش های کلیدی استراتژی را می توان منتشر کرد (مانند نمونه های دولتی بالا)، اما ارزش واقعی ClearPoint ناشی از توانایی آن در ایجاد آسان گزارش ها و داشبورد مدیریتی هایی است که تیم مدیریت شما نیاز دارد و به آن ها اجازه می دهد روی اجرای استراتژی تمرکز کنند. خواه نقشه های حرارتی، داشبورد مدیریتی نمودار یا تجزیه و تحلیل کیفی با وضعیت RAG باشد، می توانید همه آن ها را در یک مکان با ClearPoint دریافت کنید.

13 نمونه داشبورد مدیریتی اجرایی سازماندهی شده

جایزه: داشبورد مدیریتی پروژه

انواع مختلفی از داشبورد مدیریتی پروژه وجود دارد که می توانید ایجاد کنید.

برای یک نمای کلی در سطح بالا، یک داشبورد مدیریتی وضعیت پروژه یا یک داشبورد مدیریتی بودجه پروژه داشبورد مدیریتی برای یک نمای کلی مالی در نظر بگیرید. اگر به دنبال الهام گرفتن برای داشبورد مدیریتی های روزانه هستید، این راهنمای نهایی داشبورد مدیریتی ها را بررسی کنید.

7 نشانه که داشبورد مدیریتی گزارش گیری معمولی نیازهای شما را برآورده نمی کند

ده داشبورد مدیریتی اولی که در بالا فهرست کردیم ابزارهای عالی برای مقابله با مجموعه داده های بزرگ هستند – آنها به شما اجازه می دهند تا به سرعت تجسم کنید، برش دهید و تاس بزنید و تمرین کنید. اما این داشبورد مدیریتی ها تنها یک ابزار در جعبه ابزار داشبورد مدیریتی شما هستند. آنها یک عکس فوری از داده ها از یک نقطه در زمان ارائه می دهند. به عنوان مدیر، ما باید آن اطلاعات را تفسیر کنیم، آن ها را تجزیه و تحلیل کنیم، پاسخ خود را برنامه ریزی کنیم و سپس پیگیری کنیم. به عبارت دیگر باید مدیریت کنیم.

اینجاست که داشبورد مدیریتی استراتژیک وارد می شود. اگر در هر یک از 7 دسته زیر قرار می گیرید، یک داشبورد مدیریتی گزارش دهی اولیه کافی نیست، شما یک داشبورد مدیریتی استراتژی می خواهید:

1. به بینش داشبورد مدیریتی نیاز دارید.

شما می دانید که یک گل از دست رفته است، اما نمی دانید چرا.

در حالی که داشبورد مدیریتی ها ابزارهای عالی برای نشان دادن تجزیه و تحلیل داده ها به روش های بصری جذاب هستند، آنها نمی توانند پیشینه را به شما بگویند. اینجاست که بینش داشبورد مدیریتی وارد می شود. بینش چیزی است که مدیران خوب را از مدیران بزرگ جدا می کند. مدیران بزرگ داشبورد مدیریتی زمینه وسیع تری از داده های گزارش شده توسط داشبورد مدیریتی ها را درک می کنند و می توانند آن داده ها را به دانشی تبدیل کنند که تصمیم گیری موثر را هدایت می کند.

بینش داشبورد مدیریتی نه تنها می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید، بلکه می توانید اطلاعات کمی (یک هدف از دست رفته) را با اطلاعات کیفی که آن را احاطه کرده است (هدفی از دست رفته است؛ در اینجا همه بخش های کاری برای آن هدف وجود دارد) افزایش دهید. انجام این مراحل برای اصلاح دوره). با توانایی مدیریت داشبورد مدیریتی ها و یادداشت ها در همان مکان نمودارهای خود، می توانید با تمام شواهد خود کار کنید تا بتوانید دوباره ارزیابی کنید، برنامه ریزی کنید و به اهداف آینده برسید.

2. شما به یک سیستم هشدار اولیه داشبورد مدیریتی نیاز دارید.

تنها چیزی که بدتر از خبر بد است، خبر بد خیلی دیر است.

وقتی اخبار بد اجتناب ناپذیر است، تیم داشبورد مدیریتی شما نیاز به یک سرکشی دارد. متأسفانه، تا زمانی که رابطه علت و معلولی بین اهداف، اقدامات و ابتکارات خود را درک نکنید، در حالی که به سمت هرج و مرج می روید، در حالت واکنشی گیر خواهید کرد.

داشبورد مدیریتی ها به شما نشان می دهند که در حال حاضر چه اتفاقی می افتد. اما گاهی اوقات، شما باید درک کنید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اینجاست که شاخص های پیشرو وارد عمل می شوند. با متعادل کردن شاخص های پیشرو (اندازه هایی که به شما در پیش بینی مسائل کمک می کند) با شاخص های عقب مانده (اندازه هایی که به شما نشان می دهد چه چیزی اشتباه یا درست است)، می توانید ببینید چه زمانی شرایط سخت می شود و کمی زمان برای برنامه ریزی خواهید داشت. و آنها را پیش بینی کنید.

برای اینکه یک سیستم هشدار اولیه کار کند، به پاسخگویی داشبورد مدیریتی برای شاخص های خود نیاز دارید. شاخص های پیشرو و عقب مانده کافی نیستند - شما باید بتوانید به هر دو نوع شاخص نگاه کنید و بفهمید که چه چیزی باعث حرکت آنها در هر جهتی می شود، خواه شرایط کلی اقتصادی باشد یا چیزی خاص برای سازمان شما.

3.شما به زمینه نیاز دارید.

اگر تاریخ خود را ندانید، محکوم به تکرار آن هستید.

"آیا ماه گذشته روی این شاخص قرمز بودیم؟"

"چرا ما در این ماه در یک مکان هستیم؟"

"این ماه چه تفاوتی دارد؟"

"ما در مورد آن چه می کنیم؟"

"آیا تغییرات ما کمک کننده است؟"

پرسیدن این سوالات ضروری است، اما نمی توانید پاسخ ها را در گزارش داشبورد مدیریتی خود بیابید. داده های بلادرنگ مفید هستند، اما استراتژی با داده های انبوه به همراه تجزیه و تحلیل هدایت می شود. شما به یک نقشه نیاز دارید— یک ابزار یا چندین ابزار که بتواند به شما نشان دهد ماه گذشته کجا بودید، در آن زمان قصد داشتید در مورد آن چه کاری انجام دهید و نتیجه آن. با داشتن یک راهنمای زمینه ای، می توانید نقاط مناقشه، موانع و فرصت های قبلی را شناسایی کرده و با مهارت بیشتری روی آنها مانور دهید.

ممکن است بتوانید تجزیه و تحلیل برخی از اقدامات خود را به یک تحلیلگر محول کنید، اما این اقدامات باید به اهداف یا اهداف سازمان شما مرتبط باشد. شما نمی توانید تجزیه و تحلیل مورد نیاز برای درک پیشرفت خود در جهت دستیابی به اهداف خود را واگذار کنید - این نیاز به تفکر گسترده و تجربه رهبری دارد.

4. شما به داده های گسترده داشبورد مدیریتی نگاه می کنید.

نگاه کردن به تصویر بزرگ نیاز به یک لنز خاص دارد.

در حین رانندگی، اگر فقط بر روی چیزی که مستقیماً در مقابل شما قرار دارد تمرکز کنید، خطر گم شدن کامیونی را که می خواهد شما را از کنار ببرد، از دست خواهید داد. همین امر در مورد کسب و کارها نیز صادق است: شما به اطلاعاتی نیاز دارید که از سراسر شرکت شما گردآوری شده باشد، نه فقط از منابع داده داشبورد مدیریتی ای که فوراً در دسترس هستند (در دفتر، بخش، یا در طبقه شما) تا بتوانید تصویر کاملی از آنچه در آن اتفاق می افتد را ببینید.

سازمان شما همان اطلاعاتی که جمع آوری داشبورد مدیریتی آن در سراسر سازمان دشوار است، سازماندهی استراتژیک در صورت و زمانی که گردآوری شود، می تواند حتی دشوارتر باشد. داشبورد مدیریتی ها ابزارهای مفیدی برای ارائه کلان داده ها هستند— شما می توانید تکه های کوچکی از داده ها را به روش های مختلف برش دهید و تاس بزنید و همچنان چیزهای جدیدی برای صحبت پیدا کنید.

با این حال، بررسی های داشبورد مدیریتی به داده های گسترده بستگی دارد - داده هایی که در سیستم های منبع داشبورد مدیریتی در سراسر شرکت زندگی می کنند، به علاوه ایمیل ها، بینش های داشبورد مدیریتی و عوامل دیگر. مهم است که بدانیم داشبورد مدیریتی ممکن است دامنه کافی نداشته باشد. داده های گسترده داشبورد مدیریتی باید بتوانند به صورت متنی پیوند داده شوند، نه اینکه به طور مستقل ارائه شوند.

برخی از سازمان ها سعی می کنند داشبورد مدیریتی های متعددی داشته باشند: یکی برای امور مالی، دیگری برای مشتریان یا ذینفعان، یکی برای عملیات و دیگری برای منابع انسانی. این داشبورد مدیریتی های قطع شده منجر به یک سازمان منقطع می شود زیرا شما مستقل از هر عملکرد تصمیم می گیرید و تصمیمات را برای کل سازمان بهینه نمی کنید.

5. شما باید آیتم های اقدام داشبورد مدیریتی را ببینید.

چگونه بفهمیم که به تمام تعهدات خود عمل کرده ایم؟آیا جلسه ای تشکیل داده اید تا در مورد پیشرفت صحبت کنید تا متوجه شوید که یادتان نیست در جلسه گذشته به چه تغییراتی متعهد شده اید؟ سوالاتی مانند "آخرین بار چه چیزی را متعهد شدیم؟" و "آیا ما به تعهدات خود عمل کرده ایم؟" نمی توان تنها با داشبورد مدیریتی پاسخ داد.

چرا؟ موارد اقدام در آنجا ثبت نمی شوند. آنها معمولاً در یک سیستم داشبورد مدیریتی پروژه زندگی می کنند یا به سادگی روی کاغذ ثبت می شوند - هیچ یک از این راه ها با قابلیت های داشبورد مدیریتی نمی گنجد. این بدان معنی است که پس از جلسه بررسی داشبورد مدیریتی شما، موارد اقدام یا فراموش می شوند یا بررسی نمی شوند.

مهم است که این کارهای ناتمام و یادآوری ها را دست کم نگیرید. آن ها مانند شمع ها هستند: آیتم های اکشن پروژه های جدید داشبورد مدیریتی را تحریک می کنند، رفتارها را تغییر می دهند و کسب وکار شما را بر روی تمام سیلندرها فعال می کنند. تیم شما نمی تواند آنها را فراموش کند. بدیهی است که بیشتر کارها خارج از جلسات اتفاق می افتد - به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که کاری را که در جلسات بحث استراتژیک داشبورد مدیریتی با آن موافقت کرده اید انجام می دهید.

6. شما نیاز به پیوند استراتژیک داشبورد مدیریتی دارید

آیا برای دستیابی به اهداف استراتژیک بلند مدت خود در حال پیشرفت هستیم؟

استراتژی داشبورد مدیریتی باید در هسته هر تصمیم بزرگ تجاری باشد. اما استراتژی یک بازی بلندمدت است – نباید بر اساس نتایج عملیاتی آخرین ساعت، روز یا حتی ماه تغییر کند. داشبورد مدیریتی ها برای نشان دادن این معیارهای عملیاتی بلادرنگ بهینه شده اند. در حالی که این اقدامات برای ردیابی حیاتی است، اقدامات استراتژیک یک دیدگاه بلند مدت ارائه می دهد.

به عنوان مثال، در حالی که یک معیار ممکن است بر اساس فرمول داشبورد مدیریتی "سبز" باشد، ممکن است برای یک استراتژی بلند مدت "زرد" باشد. تنها با پیوند با استراتژی این امر منطقی است. پیوند استراتژیک به شما جزئیاتی در مورد اینکه چگونه همه قطعات با هم قرار می گیرند، چه چیزی ممکن است اشتباه باشد و چگونه عملکرد را افزایش دهید به شما می دهد - در نهایت به شما کمک می کند به این سوال پاسخ دهید "آیا ما کارهای درست را انجام می دهیم؟" نه فقط "آیا ما کارها را درست انجام می دهیم؟"

راه دیگری برای بیان این موضوع: مطمئن شوید که اهداف شما در کل سازمان، در میان بخش ها، بخش ها و کل سازمان مرتبط داشبورد مدیریتی هستند. در حالی که هدف سازمانی متمرکز کردن فعالیت های خود دارید، نباید برخی از بخش ها برای گسترش خدمات داشبورد مدیریتی کار کنند.

نمونه داشبورد مدیریتی پروژه چیست

نمونه داشبورد مدیریتی پروژه ممکن است شامل مجموعه ای از داده های کلیدی باشد که به کمک آنها می توان به سرعت مسیر پروژه را ارزیابی کرد.

نمونه داشبورد مدیریتی پروژه می تواند شامل موارد زیر باشد:

1- نمودار گانت: یک نمودار گانت می تواند به مدیران پروژه نمونه داشبورد مدیریتی کمک کند تا به روزرسانی پیشرفت پروژه را در یک نگاه داشته باشند. این نمودار نشان می دهد که کدام فعالیت ها به چه زمانی انجام می شوند و کدام فعالیت ها به تعویق افتاده اند.

2- میزان پیشرفت پروژه: این بخش نشان می دهد که پروژه در کدام مرحله پیشرفت کرده است. می توان از نمودارهای پیشرفت نمونه داشبورد مدیریتی ، نمودارهای چرخه زمانی و دیگر نمودارهای مربوط به پیشرفت پروژه استفاده کرد.

3- میزان بودجه و هزینه ها: این بخش می تواند به مدیران پروژه نمونه داشبورد مدیریتی کمک کند تا بودجه پروژه را مدیریت کنند و هزینه ها را کنترل کنند. می توان از نمودارهای مربوط به بودجه و هزینه ها استفاده کرد.

4- مشکلات و ریسک ها: این بخش می تواند به مدیران پروژه کمک کند تا مشکلات و ریسک های پروژه نمونه داشبورد مدیریتی را شناسایی کنند و به سرعت به آنها پاسخ دهند. می توان از نمودارهای مربوط به مشکلات و ریسک های پروژه نمونه داشبورد مدیریتی استفاده کرد.

در کل، داشبورد مدیریت پروژه نمونه داشبورد مدیریتی باید به صورتی طراحی شده باشد که به مدیران پروژه نمونه داشبورد مدیریتی کمک کند تا به سرعت به تغییرات و مشکلات پاسخ دهند و بهترین تصمیمات را برای پیشرفت پروژه بگیرند.

7. شما به همسویی سازمانی و پروژه ای داشبورد مدیریتی نیاز دارید.

آیا پول خود را در دهان خود می گذارید؟

حتی اگر داشبورد مدیریتی خوبی با معیارهای زیبا دارید، باید پروژه داشبورد مدیریتی ها و بودجه خود را به آن مرتبط کنید تا مطمئن شوید که تلاش و هزینه خود را در جایی که استراتژی خود دارید انجام می دهید. داشبورد مدیریتی ها معمولاً وقتی روی اقدامات تمرکز می کنند و کل تصویر سازمان شما را نمی بینند کوتاه می آیند. به عنوان مثال، یک داشبورد مدیریتی به تنهایی نمی تواند به شما در پاسخ به سوالات زیر کمک کند:

-آیا پروژه های داشبورد مدیریتی شما با اهداف شما مرتبط است؟

-آیا آنها در مسیر و بودجه هستند؟

-آیا با پروژه داشبورد مدیریتی به آن چیزی که امیدوار بودید می رسید؟

برای هدف گذاری در سطح بالا (و رسیدن به آن)، باید داده های کمی و کیفی بیشتری نسبت به داشبورد مدیریتی در نظر بگیرید. شما باید به پروژه ها و بودجه خود نگاه کنید و مطمئن شوید که سیستم اندازه گیری شما داستان کامل استراتژی سازمان داشبورد مدیریتی شما را بیان می کند.

این را در مورد داشبورد مدیریتی های اجرایی به یاد داشته باشید ...

نمونه های قبلی داشبورد مدیریتی اجرایی می تواند شما را راهنمایی کند و ایده هایی را در مورد نحوه ساختار داشبورد مدیریتی خود ایجاد کند. به هر حال که ادامه می دهید، این نکات را در نظر داشته باشید:

-فقط در مورد داده های معنی داری گزارش دهید که بینش ارائه می دهند (معیارها را فقط به این دلیل که می توانید ردیابی نکنید).

-داده داشبورد مدیریتی ها را به روشی مرتبط گروه بندی کنید که زمینه را فراهم کند.

-اهداف عملکرد خود را شناسایی کنید.

-امکان بررسی دقیق اطلاعات داشبورد مدیریتی را فراهم کنید.

-فرکانس گزارش دهی را بر اساس نوع داشبورد مدیریتی تعیین کنید (مثلاً داشبورد مدیریتی های عملیاتی روزانه در مقابل داشبورد مدیریتی های استراتژیک سه ماهه).

- داشبورد مدیریتی های خود را حفظ کنید؛ اجازه ندهید بی ربط یا قدیمی شوند.

چیزهای بیشتری برای یادگیری در مورد قدرت داشبورد مدیریتی وجود دارد. کاوش کنید که چگونه ClearPoint گزارش دهی را با داشبورد مدیریتی ها و کارت های امتیازی که خود به روزرسانی می شوند آسان می کند.

farzaneh
سلام وقتتون بخیر خیلی ممنونم از مقاله بسیار عالی و کاربردی شما...خیلی جذاب بود...تا انتها خوندم و یک سوال داشتم از خدمتتون. معیار یک داشبورد مدیریتی خوب چیه؟؟
1401/12/01
مدیر سایت :

اون چیزی که در انتخاب داشبورد مدیریتی خوب باید لحاظ بشه موارد زیر هستند

  • امکان تعریف انواع kpi ها
  • امکان اتصال به نرم افزارهای سازمانی مختلف
  • و مهم تر از همه دریافت خدمات پشتیبانی خوب از تیم ارائه دهنده نرم افزار داشبورد مدیریتی