چکیده:
این مطالعه پیاده سازی و مزایای یک نرم افزار مدیریت مطب در تنظیمات مراقبت های بهداشتی را بررسی می کند. این برنامه بر اهداف نرم افزار مدیریت مطب، از جمله حذف خطاها در نوشتن فرم، ایجاد فرآیندها و قالبهای داده استاندارد شده، و تولید گزارشهایی برای زمان بندی پزشک و ذخیره دادههای بیماری بیمار تمرکز دارد. این مطالعه چالشهای پیش روی کلینیکها را در نرم افزار مدیریت مطب های مبتنی بر دستی سنتی، مانند خطا در نوشتن فرم، فقدان فرآیند های استاندارد، و عدم وجود مکانیسمهای گزارش دهی قوی مورد بحث قرار می دهد. اهمیت انتقال به یک پلت فرم دیجیتال برای به حداقل رساندن خطاها در نوشتن فرم را برجسته می کند و بر اهمیت اعتبارسنجی فرم هوشمند و ویژگی های تصحیح خودکار تأکید می کند.
مقدمه
این بخش مقدمه یک گزارش برای یک نرم افزار مدیریت مطب است. این یک نمای کلی از برنامه کاربردی و پیشینه پروژه آن، شناسایی مشکل، اهداف، اهمیت، دامنه، مفروضات و محدودیت ها را ارائه می دهد. اطلاعات مربوط به نرم افزار مدیریت مطب در بخش پیشینه گزارش گنجانده خواهد شد.
الف. پیشینه پروژه
جهت سفارش نرم افزار مدیریت مطب تماس بگیرید
در نرم افزار مدیریت مطب مشکلی وجود دارد که مانع استفاده کننده از نرم افزار مدیریت مطب است. نرم افزار مدیریت مطب پیاده سازی شده توسط چندین کلینیک یک نرم افزار مدیریت مطب جداگانه است به طوری که نرم افزار مدیریت مطبی که زمینه های خاصی را مدیریت می کند در نرم افزار مدیریت مطب خود قرار دارد که کارکرد آن را برای کاربران دشوار می کند. مشکلاتی که در برخی از کلینیک ها وجود دارد مزایا و معایبی دارد. اشکال این است که کاربرانی که خودشان نرم افزار مدیریت مطب را راه اندازی می کنند در راه اندازی آن مشکل دارند زیرا باید هنگام وارد کردن داده ها مطابق این فیلدها، نرم افزار مدیریت مطب را یکی یکی باز کنند. بر اساس مشکلات بالا، این پیشنهاد یک کلینیک کاربردی ایجاد می کند که می تواند توسط کاربران اداره شود بدون نیاز به باز کردن یک به یک در اجرای برنامه آسان تر می شود. پیاده سازی نرم افزار مدیریت مطب از یک پایگاه داده Microsoft Sql Server به عنوان بک اند و ویژوال بیسیک به عنوان جلویی استفاده می کند.
شناسایی مشکل
بیان مسئله ای که می توان در این تحقیق برجسته کرد عبارتند از:
- 1. استفاده از فرم های کاغذی برای ثبت نام بیمار در کلینیک که باعث اشتباهات بسیاری مانند نامشخص نوشتن، ورود نادرست داده ها و بسیاری موارد دیگر می شود.
- 2. فقدان یک رویکرد استاندارد برای مدیریت عملیات کلینیک در زمینه های مختلف می تواند منجر به تناقض در قالبهای داده، فرآیندها و جریان های کاری شود که چالشهایی را در مدیریت و تجزیه و تحلیل دادهها ایجاد میکند.
- 3. جمع آوری داده ها، جستجوی داده های سوابق پزشکی که تاثیر کمتری دارند.
اهداف
اهداف اصلی این پروژه عبارتند از:
- 1. برای توسعه نرم افزار مدیریت مطب، دیگر خطای نوشتاری در فرم وجود ندارد.
- 2. ایجاد فرآیندهای استاندارد، قالبهای داده و گردش کار در زمینههای مختلف در نرم افزار مدیریت مطب، تضمین سازگاری و دقت مدیریت و تجزیه و تحلیل دادهها.
- 3. ایجاد گزارش هایی مانند برنامه ریزی پزشکان وظیفه و ذخیره داده ها در مورد بیماری های تجربه شده توسط بیماران.
اهمیت
این بخش از تحقیق دارای ذینفعان کمی است. اولین مورد ایجاد موفقیت آمیز نرم افزار مدیریت مطب ای است که می توانند بیماران را به راحتی و کارآمد اضافه و ویرایش کنند. نه تنها این، نرم افزار مدیریت مطب مدیریت مطب همچنین یک ویژگی شماره گذاری صف ایجاد می کند که هنگام ثبت نام بیمار در یک نرم افزار مدیریت مطب توسط بیمار قابل انتخاب است و همچنین یک نوبت آنلاین برای بیمارانی که می توانند تاریخ را برای گرفتن نوبت انتخاب کنند، تعیین می کند. در نهایت، نرم افزار مدیریت مطب مدیریت مطب قابلیتی ایجاد می کند که بیماران می توانند به صورت آنلاین ثبت نام کنند تا کلینیک بیمارانی که می خواهند به عنوان بیماران با هویت صحیح درمان شوند.
دامنه
محدوده کار لیستی از وظایفی است که باید تکمیل شود تا پروژه در محدوده مشخص شده خود تکمیل شود. محدوده کار برای اطمینان از اینکه پروژه در مسیر دستیابی به اهدافش قرار دارد، مهم است. اهداف این پروژه ساخت نرم افزار مدیریت مطب می باشد.
بررسی ادبیات
این فصل از اجزای مختلفی از جمله ایده ها، پایان نامه پایان یافته، کلیات یا نتیجه گیری ها، روش شناسی ها و غیره تشکیل شده است. این عناصر برای ارائه اطلاعات مرتبط و آشنایی خوانندگان با مطالعه حاضر گنجانده شده است. بررسی متون مرتبط به محقق کمک می کند تا دانش موجود در این زمینه را درک کند و محدودیت های حوزه تحقیق را شناسایی کند. محقق را قادر می سازد تا مشکل را تعریف کند، از حوزه های مشکل زیان آور و بی اثر جلوگیری کند، از تکرار یافته های ثابت جلوگیری کند و مشکلات را برای مطالعات بیشتر بر اساس پیشنهادات تحقیقاتی قبلی انتخاب کند.
حفظ یکپارچگی مشخصات
الف. بررسی وضعیت فعلی
1) کارت پزشکی
روش فعلی در بسیاری از کلینیک ها نگهداری دستی سوابق بیمار با استفاده از کارت های پزشکی. این کارت ها چاپ می شوند و حاوی اطلاعات مختصری از بیمار، از جمله تاریخ ویزیت، تشخیص و درمان برای هر تشخیص هستند.
2) برنامه ریزی
برنامه ریزی خودکار ویزیت نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود، بلکه پتانسیل کاهش قابل توجه هزینه ها را نیز دارد. ویزیت های از دست رفته میلیاردها دلار برای نرم افزار مدیریت مطب مراقبت های بهداشتی ایالات متحده هزینه دارد. با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب، کلینیک ها می توانند نوبت های از دست رفته و هزینه های مرتبط را کاهش دهند. نرم افزار مدیریت مطب عملکردهای مختلفی را برای پشتیبانی از زمان بندی ارائه می دهد، مانند برنامه ریزی ویزیت با بیمار، یادآوری ویزیت، زمان بندی آنلاین، تقویم های رنگی، فرم های پذیرش بیمار، و ویزیت از راه دور.
3) صورتحساب/ پرداخت
نرم افزار مدیریت مطب پزشکی با خودکارسازی ارسال ادعا، به حداقل رساندن خطاها، تأیید واجد شرایط بودن بیمه، و ارائه چک های مالی و گزینه های طرح پرداخت برای بیماران، وظایف صورتحساب را ساده می کند. این ویژگی ها باعث صرفه جویی در زمان و بهبود کارایی عملیات صورتحساب در یک مطب مراقبت های بهداشتی می شود.
4) اطلاعات بیمار
دسترسی به پرونده بیماران به عنوان یک مزیت قابل توجه نرم افزار مدیریت مطب سلامت، به ویژه از نظر صرفه جویی در وقت پزشکان است. نرم افزار مدیریت مطب پزشکی به پزشکان این امکان را می دهد که بدون زحمت به اطلاعات بیمار از جمله تاریخچه پزشکی، داروها، تشخیص ها، آلرژی ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. پزشکان می توانند به جای جستجوی کاغذهای فیزیکی، این اطلاعات حساس را با یک کلیک ساده بازیابی کنند.
5) گزارش دادن
اهمیت عملکرد گزارش دهی جامع در نرم افزار مدیریت مطب پزشکی این ویژگی امکان ارتباط موثر بین درمانگاه، بیماران و شرکت های بیمه را فراهم می کند. نرم افزار مدیریت مطب به کاربران اجازه می دهد تا گزارش ها را به سرعت و به راحتی در یک مکان تولید و ذخیره کنند.
6) مدیریت موجودی
پیچیدگی های مدیریت موجودی در کلینیک های پزشکی و ارائه نرم افزار مدیریت مطب به عنوان راه حلی برای ساده سازی فرآیند. مدیریت چندین منبع، از جمله تجهیزات پزشکی بادوام (DME) و نمونه های دارویی، و اطمینان از اینکه آنها به راحتی در دسترس هستند و به درستی ذخیره می شوند، می تواند چالش برانگیز باشد.
ب- بررسی ادبیات مرتبط
قابلیت همکاری در مورد یک کار خاص بین دو برنامه وجود دارد، زمانی که یک برنامه می تواند داده های دیگری را بپذیرد و بدون نیاز به مداخله اضافی اپراتور، کار را به شیوه ای مناسب و رضایت بخش انجام دهد. یکی از چالش های اصلی در معرفی پرونده مراقبت های بهداشتی بیمار است. توسعه و استفاده از نرم افزار مدیریت مطب هایی است که ارتباطات و اشتراک اطلاعات را پیش می برد. به اشتراک گذاری اطلاعات یک جنبه ضروری در برقراری ارتباط با همکاران و بیماران در مورد ارائه مراقبت است. عدم دسترسی فوری به اطلاعات مراقبت های بهداشتی بیمار علت یک پنجم خطاهای پزشکی است. بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی به طور مستقل کار می کنند، کمبود دسترسی به بخش های اطلاعات حیاتی مراقبت های بهداشتی و دانش مشترک می تواند آزمایش های بالینی تکراری را ایجاد کند و منجر به هزینه، درد و خطر اضافی شود. از این رو، نرم افزار مدیریت مطب های الکترونیکی متصل و غیرمرتبط باید هماهنگ و قابل تعامل باشند، یعنی اطلاعات مراقبتهای بهداشتی در یک مکان نگهداری الکترونیکی به نام مخزن دادهها انباشته و ذخیره می شوند. تمام داده های مربوطه بین متخصصان مراقبت های بهداشتی در سازمان های مشابه یا متفاوت به اشتراک گذاشته می شود. نشان می دهد که یکی از مسائل مهم در پرونده های کاغذی این است که تمام اطلاعات بالینی به سبک آزاد نوشته می شود و احتمال از دست دادن یا فراموش کردن برخی از اطلاعات مهم زیاد است، زیرا این امر منجر به تأثیر جدی بر درمان و مراقبت بیمار می شود. برگه پرونده یک نسخه چاپی است که یک نفر در یک زمان می تواند به آن دسترسی داشته باشد و نیاز به انتقال فیزیکی برای سایر پزشکان دارد. با توجه به تعداد پرونده های پزشکی موجود و از دست دادن یک پرونده، بازیابی پرونده کار دشواری خواهد بود. در انبوهی از سوابق پزشکی مبتنی بر کاغذ شگفتانگیز باشید. علاوه بر این، با گذشت زمان، اطلاعات موجود در سوابق کاغذی به دلیل قدیمی شدن کاغذ و جوهر کاهش مییابد، حتی حوادث آتشسوزی یا بلایای طبیعی میتوانند آرشیو سوابق کاغذی را خراب کنند. توضیح می دهد که با اجرای نرم افزار مدیریت مطب های EMR/EPR میتوان بر تمام موارد مطرح شده غلبه کرد، نه تنها می تواند مشکلات را حل کند، بلکه با افزایش دسترسی، کارایی مراقبتهای بهداشتی را نیز بهبود میبخشد و به منابع کمتری برای نگهداری سوابق نیاز دارد.» نرم افزار مدیریت مطب GR می تواند از آن به عنوان منبعی از محققان استفاده می شود، ابزاری برای نظارت بر بیماری خواهد بود که می تواند برای ابتکارات بهداشت عمومی و برای تمرین پزشکی مبتنی بر شواهد مورد استفاده قرار گیرد. اختراع کامپیوترها انقلاب فناوری اطلاعات (IT) را به وجود آورده است. در چند دهه گذشته، دفاتر، کارخانجات و مشاغل به طور فزاینده ای استفاده از رایانه ها را برای افزایش عملکرد و خروجی خود اتخاذ کرده اند. در کنار آن، امروزه کامپیوتر در هر خانه ای نیز یافت می شود. استفاده از کامپیوتر در موسسات پزشکی مزایای قابل توجهی دارد. در زمانهای اخیر، اهمیت آنها چند برابر شده است، به دلیل این واقعیت که اقدامات باید سریع تر برای پذیرایی از جمعیت بزرگتر باشد و خدمات پزشکی باید دقیق تر باشد. در کمیته ملل، نیجریه اغلب به تقلب و فساد اشاره دارد. میزان دخالت عوامل کلاهبرداری در نیجریه و کسانی که در خارج از سواحل این کشور فعالیت می کنند غیرقابل اندازه گیری است. اظهار داشت که اقدامات متقلبانه از سرقت هویت آنلاین، بازاریابی کالاهای موجود، کلیساهای رفاهی، سازمانهای غیردولتی دروغین که از کمک کنندگان خارجی کمک می گیرند تا تحمیل آشکار توسط افرادی به عنوان مقامات دولتی که قراردادهای جعلی را اعطا می کنند، را شامل می شود. فعالیت عناصر فاسد در جامعه چهره اجتماعی و شرکتی ملت را خدشه دار کرده و باعث خشکسالی سرمایه گذاری خارجی در کشور شده است. فساد در تمام جنبه های زندگی در نیجریه وجود دارد و بر تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای انجام تجارت در نیجریه تأثیر منفی گذاشته است. مشارکت جامعه بزرگتر در فساد با همدستی دوسوگرا رخ می دهد. کمک و حمایت مستمر از فساد در جامعه نیجریه باعث میشود که نیجریه در هر زمینهای از تلاشهای اجتماعی-اقتصادی، از جمله مراقبتهای بهداشتی، فراتر از حد متوسط باشد. در مطالعه چارچوب اجرای تجارت الکترونیک در نیجریه قانون افتضاح دسترسی به اینترنت در این کشور را محکوم کرد. اتصال به اینترنت نرم افزار مدیریت مطب داده های آسیب دیده، نرم افزار مدیریت مطب ارتباطی بایگانی تصویر و به طور خاص برای اجرای نرم افزار مدیریت مطب اطلاعات رادیولوژیکی و رادیولوژی از راه دور مهم است. سایر الزامات شامل کارکنان مراقبت های بهداشتی و مدیر نرم افزار مدیریت مطب اطلاعاتی آموزش دیده است - به دلیل چالش های موجود در یکپارچه سازی نرم افزار مدیریت مطب های اطلاعات بیمارستانی جدید با اسناد و نرم افزار مدیریت مطب های اسناد قدیمی کاغذی، پزشکان و سایر پزشکان مراقبت های بهداشتی ممکن است درگیر منابع متعدد و متناقض اطلاعات بیمار شوند. اسناد کاغذی و الکترونیکی متعدد ممکن است جریان کار یکپارچه را مختل کند و بر کیفیت و کارایی ارائه خدمات تأثیر بگذارد. این شرایط همچنین پتانسیل ایجاد انواع جدیدی از خطاهای پزشکی ناشی از هارمونی ضعیف را دارد درک این نگرانی ها مستلزم بررسی عوامل انسانی در طراحی فناوری است که بتواند با روشی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کار خود را انجام می دهند سازگار شود. ارائه خدمات پسند بیمار مستلزم آن است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به کار در جهت بهبود روش مسیرها و فرآیندهای مراقبت ادامه دهند.
ج. بررسی محصولات مرتبط
روش
متدولوژی توسعه نرم افزار برای نرم افزار مدیریت مطب از چرخه عمر توسعه نرم افزار مدیریت مطب پیروی می کند که شامل مراحل برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل نیازمندی ها، طراحی، توسعه، آزمایش، استقرار و نگهداری است. این پروژه عدم وجود یک نرم افزار مدیریت مطب یکپارچه را برطرف می کند و یک برنامه کاربردی کاربرپسند را پیشنهاد می کند. الزامات سخت افزاری و نرم افزار مدیریت مطب ای شامل زبان های برنامه نویسی، محیط توسعه یکپارچه (IDE)، نرم افزار مدیریت مطب پایگاه داده و نرم افزار مدیریت مطب کنترل نسخه است. نرم افزار مدیریت مطب شامل فرآیندهای ورودی- خروجی، نمودارهای فعالیت، نمودارهای استقرار و نمودارهای مختلف مرتبط با کاربر است. یافته ها و بحثهای این فصل نتایج استقرار نرم افزار مدیریت مطب و پیامدهای آن را برای عملیات کلینیک تحلیل می کند. مراحل پروژه، از ویژگی های ورود به نرم افزار مدیریت مطب تا نمایش مدیر و پزشک، به صورت بصری ارائه شده است. تست نرم افزار مدیریت مطب، ورود، ثبت نام، و عملکردهای کاربر را ارزیابی می کند و از اجرای موفقیت آمیز اطمینان حاصل می کند. هدف این روش جامع تضمین یک نرم افزار مدیریت مطب ساختاریافته و مؤثر است.
نتایج و بحث
در این فصل ، یافته ها و مباحث حاصل از اجرای و ارزیابی نرم افزار مدیریت مطب پیشنهادی. هدف اصلی این فصل تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده از استقرار نرم افزار مدیریت مطب و کشف پیامدهای این یافته ها برای عملیات کلینیک و مدیریت کلی است. این فصل به عنوان بستری برای ارائه یک نمای کلی از اثربخشی نرم افزار مدیریت مطب و تأثیر آن بر جنبه های مختلف مدیریت کلینیک عمل می کند.
نتیجه گیری
توسعه و پیاده سازی نرم افزار مدیریت مطب ثابت کرده است که در دستیابی به اهداف ذکر شده بسیار سودمند است. از طریق پلتفرم دیجیتال، خطاها در نوشتن فرم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که منجر به بهبود دقت و کیفیت داده ها می شود. فرآیندهای استاندارد، فرمت های دادهها و گردش کار، ثبات و دقت را در مدیریت و تجزیه و تحلیل دادهها در زمینه های مختلف در کلینیک تضمین کرده اند. قابلیت های گزارش نرم افزار مدیریت مطب برنامه ریزی موثر پزشک و ذخیره کارآمد داده های بیماری بیمار را تسهیل کرده است و کارایی عملیاتی کلی را افزایش می دهد. نرم افزار مدیریت مطب وظایف اداری را ساده کرده، کاغذ بازی را کاهش داده و دسترسی و بازیابی اطلاعات بیمار را بهبود بخشیده است. این یک رابط کاربر پسند برای متخصصان مراقبت های بهداشتی فراهم کرده است که بهره وری و فرآیند های تصمیم گیری آنها را افزایش می دهد. نرم افزار مدیریت مطب توانایی خود را در مدیریت حجم زیادی از داده ها با حفظ یکپارچگی و امنیت داده ها نشان داده است. به طور کلی، نرم افزار مدیریت مطب کارایی و اثربخشی مدیریت کلینیک را بهبود بخشیده است که منجر به افزایش مراقبت و نتایج بیمار می شود.